F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 20191 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Obecny weekend na Spa zdecydowanie nie należy do wesołych. Wczorajsza śmierć Anthoine Huberta wstrząsnęła całym światem sportów motorowych. Na torze w Spa oglądaliśmy dziś wiele emocjonalnych obrazków, gdzie mama i brat zmarłego odbierali kondolencje od wszystkich w padoku. Jednak niedzielna Grand Prix przyniosło nieco pocieszenia. Tym razem wygrał Charles Leclerc, po raz pierwszy w karierze, choć na pewno nie po raz ostatni.

Fatalny start Verstappena
Start i pierwsze kółko zapewniło większość z dzisiejszych emocji. Bardzo słabo wystartował Verstappen, co chciał wykorzystać Raikkonen, jednak Fin źle ocenił miejsce po wewnętrznej zakrętu La Source i doszło do zderzenia, które wyeliminowało z rywalizacji Holendra. Sytuację idealnie wykorzystał Lando Norris, przeskakując z jedenastego na piąte miejsce. Drugi kierowca McLarena nie miał tyle szczęścia i rywalizację zakończył po przedwczesnym postoju, a chwilę później po awarii napędu.

Wypadek Verstappena spowodował wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który pozostawał na torze przez trzy kółka, jednak chwilę przed restartem ponownie ogłoszono neutralizację z powodu sprzątania samochodu Sainza. Jednak po czwartym okrążeniu wszystko wróciło do normy i ściganie zostało wznowione.

Zbyt wczesny zjazd Vettela
Vettel podczas restartu zblokował koła w La Source, jednak obronił się zarówno tam, jak na prostej Kemmel. Więcej akcji do postojów nie było, a te zaczął Gasly zjeżdżając na czternastym kółku po pośrednią mieszankę. Z czołówki na szesnastym kółku zjechał Vettel, tymczasem reszta zawodników postanowiła zostać na torze dłużej. Zanim zjechali Leclerc i Hamilton, na torze na 19. okrążeniu nastąpiła wrzawa i aplauz w celu upamiętnienia Huberta, który nosił numer 19.

Leclerc zjechał na 21. okrążeniu, Hamilton 23, a Bottas 23. Postawiło to Vettela w trudnej sytuacji, ponieważ prowadził, ale jego opony nie miały szans wytrzymania do mety. Niemiec nie wstrzymywał nadjeżdżającego Leclarca, pozwalając mu uciekać przed Hamiltonem, jednak przed Anglikiem kierowca Ferrari nie miał argumentów. Chwilę później Ferrari zdecydowało o zjeździe po miękkie opony i walce o najszybsze okrążenie, jednocześnie poddając się w walce o podwójne podium.

Leclerc wytrzymuje presję
Gdy na czele walka nieco się uspokoiła, w środku stawki zawodnicy cały czas się tasowali pozycjami i walczyli o każdy punkt. Bardzo dobre tempo prezentował Albon, który po postoju stale przebijał się w górę stawki. Norris tymczasem wydawałoby się pewnie zmierzał po piąte miejsce i zwycięstwo w reszcie stawki.

Tradycyjnie z walki o punkty wypadły samochody Haasa, prezentując coraz gorsze tempo. Na czele Hamilton zaczął dojeżdżać do Leclerca i zapowiadało się na walkę na ostatnim kółku. Jednak Monakijczyk utrzymał nerwy na wodzy do samego końca. Tymczasem za plecami czołówki doszło do małego dramatu, gdyż Norris zatrzymał się na prostej startowej, tracąc punktowaną pozycję, a do nieco większego z udziałem Giovinazziego, który z dużym impetem uderzył w bandy. Albon tymczasem zdołał wyprzedzić Pereza, dzięki czemu to on wygrał rywalizację za plecami Mercedesa i Ferrari, a można to uznać za udany debiut w Red Bullu.

Po wyjściu z samochodu Leclerc przyznał, że spełnił swoje dziecięce marzenie, ale na podium żaden z zawodników nie okazywał radości. W zadumie nad wczorajszym tragicznym wypadkiem kierowcy pogratulowali sobie i skryli się w czeluściach garaży.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,0 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca