F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 20191 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:44,123--28
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:44,7530,6300,63030
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:44,9690,8460,21628
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:45,0150,8920,04626
5.11Sergio PerezRacing Point RP191:45,1170,9940,10225
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:45,3941,2710,27720
7.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:45,7081,5850,31425
8.18Lance StrollRacing Point RP191:45,7321,6090,02421
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:45,7351,6120,00326
10.23Alexander AlbonRed Bull RB151:45,7711,6480,03621
11.55Carlos SainzMcLaren MCL341:45,9991,8760,22828
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:46,1201,9970,12121
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:46,2092,0860,08926
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:46,2142,0910,00524
15.4Lando NorrisMcLaren MCL341:46,2582,1350,04429
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:46,3282,2050,07024
17.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:46,3742,2510,04628
18.20Kevin MagnussenHaas VF-191:46,3992,2760,02521
19.63George RussellWilliams FW421:47,8873,7641,48830
20.88Robert KubicaWilliams FW421:48,3314,2080,44431
107% najlepszego czasu: 1:51,412


Charles Leclerc zakończył na czele tabeli drugi trening przed Grand Prix Belgii. Na dwóch kolejnych pozycjach sklasyfikowani zostali jego zespołowy kolega z Ferrari – Sebastian Vettel oraz kierowca Mercedesa – Valtteri Bottas.

Po pięciu minutach od startu zajęć pomiarowe okrążenia mieli na swoim koncie wyłącznie obaj kierowcy Haasa oraz wracający do jazdy George Russell z Williamsa. Tuż po rozpoczęciu swojego pomiarowego kółka Sebastian Vettel zyskał w pierwszym sektorze aż siedem dziesiątych sekundy i bez problemu został nowym liderem klasyfikacji z wynikiem na poziomie 1m46s.

Wkrótce na drugą pozycję awansował drugi z reprezentantów stajni z Maranello – Charles Leclerc. Trzecie miejsce należało do Sergio Pereza z Racing Point. Kierowcy korzystający z twardych i pośrednich opon (mieszanki C1 i C2 – najtwardsze z tegorocznego portfolio Pirelli), mieli na początku pewne problemy z przyczepnością.

Właśnie pośrednia mieszanka została zamontowana do bolidu Hamiltona, który rozdzieli duet Ferrari. Niedługo później dołączył do niego Valtteri Bottas. Gdy Verstappen zbliżył się do Leclerca na 0,017s, silnik Hondy w jego bolidzie zaczął tracić moc. Holender wyjaśniał, że tuż przed dohamowaniem do ostatniego zakrętu poczuł, jak w jednostce "coś się wyłącza". Red Bull wezwał swojego lidera na kontrolę do alei serwisowej.

Po trzydziestu minutach stanowiących swoistą rozgrzewkę, coraz większa liczba zespołów zaczynała przygotowania do symulacji kwalifikacji. W ruch poszły miękkie opony a Sebastian Vettel potwierdził mocną dyspozycję Ferrari, wykręcając czas 1:44,753s. Nie był to jednak szczyt piątkowych możliwości Scuderii – Charles Leclerc z łatwością urwał z tego wyniku sześć dziesiątych sekundy (1:44,123s). Mercedesy traciły do drugiego Vettela około 0,2s. Ich kierowcy byli szybsi w środkowym sektorze. Nieudany przejazd wykonał Verstappen, który musiał zadowolić się szóstym miejscem, za Perezem.

Ponownie w TOP10 znaleźć można było dwóch zawodników Racing Point – Stroll zajmował ósme miejsce, pomiędzy Raikkonenem i Ricciardo. Dziesiąte miejsce należało do Alexa Albona. Nieco lepiej niż przed południem szło tym razem Toro Rosso: Kwiat był czternasty a Gasly siedemnasty. Robert Kubica ponownie ustępował swojemu koledze z zespołu – tym razem o 0,444s.

Około szesnastej wszyscy kierowcy z czołówki realizowali już program ukierunkowany na niedzielny wyścig. Pięciu najszybszych kierowców sesji rozpoczęło stint z dużym zapasem paliwa na miękkich oponach. Hamilton, Bottas i Vettel wykręcali przy tym czasy oscylujące w granicach 1:50,3s-1:50,7s. Leclerc nie spędził zbyt wiele czasu na oponach oznaczonych czerwonym kolorem i zmienił je na pośrednie. W Red Bullu Verstappen testował miękkie a Albon pośrednie ogumienie. Stroll zjechał z kolei do garażu swojego zespołu informując mechaników, że czuje jakby w bolidzie "coś się paliło".

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Verstappen ponownie zgłosił problemy z mocą. Holender zdążył wcześniej zameldować się na stanowisku serwisowym stajni z Milton Keynes, gdzie mechanicy przykręcili do jego RB14 pośrednie opony. Racing Point wyrażało za to zadowolenie z tempa utrzymywanego w końcówce przejazdu Pereza, który na zużytych miękkich gumach potrafił ustanawiać wyniki 1m51s. Team z Silverstone rósł w siłę jako jeden z pretendentów do walki o duże punkty w środku stawki.

Ostatnie minuty upływały spokojnie aż do chwili, gdy pięć minut przed końcem aktywności na torze nie została zarządzona wirtualna neutralizacja. Perez zatrzymał swój bolid na poboczu, za wyjazdem z Rivage. Z tyłu jego bolidu wydobywał się ogień. Po opuszczeniu kokpitu Meksykanin ocenił gołym okiem stan uszkodzeń i załamany złapał się za głowę. W kolejnych chwilach dyrekcja podjęła decyzję o wywieszeniu czerwonych flag co w praktyce oznaczało zakończenie treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 40%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca