F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Spa-Francorchamps.
Johnnie Walker Belgian Grand Prix 20191 wrze?nia
Circuit de Spa-Francorchamps
Długość toru: 7,004 km
Liczba okrążeń: 44
Pełny dystans: 308,052 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:41,501 - Q2, Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:46,286 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
229,266 km/h - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1
Kwalifikacje rozpoczęły się od gigantycznej awarii silnika w bolidzie Roberta Kubicy. Na wyjściu z siedemnastego zakrętu z Williamsa prowadzonego przez Polaka wydobywały się kłęby dymu, a także płomienie. Kubica zatrzymał się na poboczu, gdzie za gaszenie oraz uprzątnięcie FW42 zabrały się służby porządkowe. Sędziowie w tym czasie wywiesili czerwoną flagę. Przerwa w jazdach wynosiła ponad dziesięć minut.

Awaria w bolidzie Williamsa była wodą na młyn dla Mercedesa, który zdążył odbudować samochód dla Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk wyjechał na tor już na pierwszy przejazd. Duże kłopoty miał za to Max Verstappen, który zgłaszał problemy z układem napędowym. Kierowca Red Bulla uzyskał czas słabszy aż o 8,2 sekundy od lidera zestawienia. Mimo to po wizycie u mechaników zdołał się uratować trzecim wynikiem.

Najlepszym rezultatem w Q1 popisał się Charles Leclerc – 1:43,587 – z przewagą pół sekundy nad kolejnym Sebastianem Vettelem. Czwarty był Bottas, natomiast piąty Hamilton. Duet Mercedesa stracił odpowiednio 1,5 i 1,6 sekundy.

Walkę o awans do kolejnego segmentu zakłóciła awaria w bolidzie Antonio Giovinazziego. Alfa Romeo prowadzona przez Włocha miała usterkę silnika na dojeździe do Eau Rouge, przez co wywieszono czerwoną flagę na 43 sekundy przed końcem. Tym samym z szesnastym wynikiem odpadł Pierre Gasly, siedemnastym Carlos Sainz, osiemnastym Daniił Kwiat, a dziewiętnastym George Russell. Jako ostatni bez czasu okrążenia został sklasyfikowany Robert Kubica.

Q2
W Q2 najszybszy był znów Leclerc, który podniósł poprzeczkę do 1:42,938. Drugi był Vettel (+0,099), trzeci Hamilton (+0,654), czwarty Bottas (+1,042), natomiast piąty Ricciardo (+1,165). Nowy kierowca Red Bulla – Alexander Albon, wiedząc o karze cofnięcia na koniec stawki za skorzystanie z nadprogramowej jednostki, odpuścił walkę o awans do czołowej dziesiątki. Warto także podkreślić, iż wszyscy kierowcy korzystali z miękkich opon, unikając próby odwrócenia strategii na wyścig.

Na drugim segmencie dalszą jazdę zakończyli jedenasty Romain Grosjean, dwunasty Lando Norris, trzynasty Lance Stroll, czternasty Alexander Albon oraz piętnasty Antonio Giovinazzi, który z racji awarii w ogóle nie wyjechał na tor.

Q3
Po pierwszej turze przejazdów z najlepszym czasem legitymował się Charles Leclerc, który okrążył Spa-Francorchamps w 1:42,644. Drugi był Hamilton ze stratą 0,638 sekundy, natomiast trzeci Vettel wolniejszy o 0,832 sekundy. Niemiec popełnił jednak kosztowny błąd na wyjściu z pierwszego zakrętu. W przypadku innych kierowców mogliśmy zaobserwować duże problemy z uzyskaniem optymalnej pozycji na torze na wyjazdowej próbie, przez co panował duży tłok, a kilku zawodników zblokowało koła.

Finalnie pole position utrzymał Charles Leclerc. Monakijczyk zdołał wyśrubować swój wynik do 1:42,519. Drugi wolniejszy aż o 0,748 sekundy był Sebastian Vettel, natomiast trzeci Lewis Hamilton zaledwie 0,015 sekundy za Niemcem. Czwarte pole zdobył Valtteri Bottas, piąte Max Verstappen, szóste Daniel Ricciardo, siódme Nico Hulkenberg, ósme Kimi Raikkonen, dziewiąte Sergio Perez, natomiast dziesiąte Kevin Magnussen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 41°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 3,4 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca