F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monza.
Gran Premio Heineken d'Italia 20198 wrze?nia
Autodromo Nazionale di Monza
Długość toru: 5,793 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 306,720 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,119 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,046 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
247,586 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2003
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Grand Prix Włoch to w ostatnich latach tradycyjny koniec europejskiej części sezonu. Nie da się ukryć, że dobór toru na taką okazję jest perfekcyjny. Monza to legenda, a w ostatnim dziesięcioleciu kibice Ferrari rok po roku musieli obchodzić się smakiem. Mercedes brutalnie weryfikował marzenia Tifosi. Do dziś, gdyż Charles Leclerc postanowił przerwać niemoc Vettela, który ponownie dziś nie wytrzymał presji.

Na czele spokój, Vettel zaczyna katastrofalny wyścig
Start wyścigu nie zmienił układu na czele, choć Hamilton ruszył bardzo dobrze i Leclerc musiał się bronić przed jego atakiem w pierwszym zakręcie. Bottas również próbował ugrać swoje jadąc po zewnętrznej, ale nic z tego nie wyszło i czołówka pojechała dalej. Nieco za plecami czołowej trójki Vettel został wyprzedzony przez Hulkenberga i można powiedzieć, że był to zwiastun kłopotów dzisiejszego dnia dla Niemca.

Kierowca Ferrari odzyskał czwarte miejsce, a w tym czasie u mechaników zjawił się Verstappen, by zmienić skrzydło po kontakcie podczas zamieszania w tyle stawki. Do ciekawej walki doszło również pomiędzy Sainzem i Albonem, z której ostatecznie górą wyszedł Sainz, ostro traktując rywala w drugim Lesmo. Ricciardo chwilę później wyprzedził Hulkenberga i zaczął budować przewagę nad partnerem zespołowym.

Vettel odchodzi w niepamięć po własnym błędzie
Na szóstym kółku doszło do dramatu w kwestii Vettela. Niemiec popełnił dość szkolny błąd w Ascari, obrócił się i wyjechał na pobocze. Powracając na tor niemal wjechał w Strolla, który przejechał po jego skrzydle. Stroll tymczasem niemal wjechał w Gasly'ego wracając z pobocza. Obaj otrzymali kary za te incydenty, jednak dla Vettela było to 10 sekundowe stop/go, a dla Strolla przejazd przez aleję serwisową.

Vettel zmienił jeszcze przed karą skrzydło i właściwie jego wyścig się skończył. W czołówce różnice były niezwykle małe, a z tyło powoli przebijał się Verstappen i Norris. Pierwszy do mechaników zjechał Hamilton i na 20. okrążeniu założył pośrednie opony. Kółko później zjechał Leclerc, jednak Ferrari postawiło na twardą mieszankę. Bottas pozostał dość długo na torze i dopiero na 28. rundzie zmienił ogumienie. Na tym samym okrążeniu zjechał Sainz, jednak mechanicy McLarena nie popisali się i wypuścili Hiszpana z niedokręconym kołem, kończąc jego udział w rywalizacji. Spowodowało to wirtualną neutralizację.

Usterki i walka o zwycięstwo
Kolejną ofiarą usterki był Kwiat, który na trzydziestym okrążeniu tuż po wyjeździe z alei serwisowej musiał zatrzymać się na trawie. Tutaj również zdecydowano się na wirtualną neutralizację. Po tych incydentach rozpoczęła się walka o zwycięstwo pomiędzy Leclerkiem, a Mercedesami. Najpierw naciskał na Monakijczyka Hamilton. Leclerc nawet musiał się bronić wyjazdem na pobocze w pierwszej szykanie, za co dostał biało-czarną flagę.

Ostatecznie jednak to Hamilton popełnił większy błąd i wypadł poza tor, ustępując Bottasowi. Fin miał świeższe opony od Anglika, więc zapowiadało to ostrą walkę o najwyższy stopień podium. Bottas próbował dojść Leclerca, jednak zabrakło agresji, skupienia i woli walki. Typowo dla siebie popełnił kilka błędów, wykluczając się z zasięgu DRS i możliwości walki. Ostatecznie Leclerc spokojnie dowiózł zwycięstwo do mety, wprawiając w euforię tłumy kibiców.

Ostatnie dwa tygodnie dla Charlesa Leclerca wyznaczyły nową część kariery. Stłamszony dziś Vettel może już się nie podnieść w tym sezonie, a na wyraźnego kierowcę numer jeden wyrasta 21-latek. W kolejnych rundach Ferrari nie będzie miało łatwo wygrać ponownie, ale dwa zwycięstwa Leclerca zdecydowanie ocierają łzy w obozie Ferrari. Tymczasem Monza zapewniła godne pożegnanie Europy. Czas na rundy zamorskie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 48%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca