F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201922 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB151:40,259--22
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:40,4260,1670,16723
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:40,9250,6660,49926
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:41,3361,0770,41114
5.23Alexander AlbonRed Bull RB151:41,4671,2080,13124
6.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:41,8121,5530,34526
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:41,9661,7070,15420
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:42,1801,9210,21419
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:42,3052,0460,12526
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:42,3772,1180,07224
11.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:42,5272,2680,15020
12.8Romain GrosjeanHaas VF-191:42,6302,3710,10323
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:42,6772,4180,04715
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:42,7862,5270,10913
15.18Lance StrollRacing Point RP191:42,7912,5320,00528
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:43,1502,8910,35922
17.88Robert KubicaWilliams FW421:43,3363,0770,18628
18.11Sergio PerezRacing Point RP191:43,3693,1100,03323
19.16Charles LeclercFerrari SF901:43,6183,3590,24912
20.63George RussellWilliams FW421:43,9933,7340,37529
107% najlepszego czasu: 1:47,277

Embed from Getty Images

Max Verstappen z Red Bulla popisał się najlepszym wynikiem w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Singapuru. Czołową trójkę tabeli uzupełnili Sebastian Vettel i Lewis Hamilton.

Pierwszy trening w Singapurze nie odbywa się w warunkach reprezentatywnych dla nocnych kwalifikacji i wyścigu, ale kierowcy mierzą się w jego trakcie z innym poważnym wyzwaniem – oczyszczeniem toru z grubej warstwy pyłu.

Po dziesięciu minutach okrążenia instalacyjne pokonało osiemnastu z dwudziestu kierowców, a najlepszy wynik – 1:44,723s, należał do Charlesa Leclerca z Ferrari. Scuderia miała nadzieję na zebranie cennych danych, które pomogą ocenić efektywność działania nowej kombinacji nosa i przedniego skrzydła. Dodatkowo Monakijczyk miał w swoim bolidzie zmodyfikowaną podłogę.

Kierowcy stajni z Maranello nie próżnowali i ochoczo pokonywali kolejne okrążenia testowe. Leclerc zszedł do poziomu 1:43,618s. Wtedy to jednak pierwszą szybką próbę ukończył Max Verstappen. Holender od razu wskoczył na czoło klasyfikacji, by chwilę później ustąpić miejsca Valtteriemu Bottasowi z Mercedesa. Różnica w rezultatach obu zawodników wynosiła zaledwie 0,036s.

Około godziny 17:00 czasu lokalnego nowym liderem tabeli został obecny lider klasyfikacji generalnej – Lewis Hamilton, który jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m43s, uzyskując tym samym pokaźną przewagę sześciu dziesiątych sekundy nad Bottasem.

Wyniki kierowców ulegały poprawie wraz ze stopniowym oczyszczaniem nawierzchni. Coraz większa liczba kierowców zaczynała także korzystać z miękkich opon. Najpierw Verstappen wykręcił 1:41,938s, na co Hamilton odpowiedział wynikiem 1:41,469s. Ferrari spadało stopniowo w dół tabeli, opierając swój program na innych priorytetach. Wysokie piąte miejsce należało do Daniiła Kwiata, za którym ujrzeć można było Hulkenberga, Gasly'ego, Pereza, Leclerca i Albona.

Co ciekawe Bottas poprawił rekordowy wtedy wynik Hamiltona o 0,4s, nawet pomimo tego, że korzystał z twardych opon. Pokazywało to, jak z olbrzymi zapas drzemie jeszcze w bolidach i możliwościach kierowców. Tuż przed 17:30 Vettel zameldował się na pierwszej pozycji z przewagą 0,9s nad Bottasem. Gorzej sesja układała się dla Leclerca, w którego SF90 doszło prawdopodobnie do zablokowania się skrzyni biegów. Zwycięzca dwóch ostatnich wyścigów zatrzymał się na wjeździe do alei serwisowej, skąd do garażu zepchnęli go mechanicy Scuderii.

Około pół godziny przed upływem 90 minut sesji, Bottas rozbił swój bolid w dziewiętnastym zakręcie, za wyjazdem spod trybuny. Kierowca Mercedesa agresywnie wjechał w wiraż, tracąc kontrolę przy zblokowanych kołach. Uszkodzeniu uległ lewy przód bolidu W10. Po krótkiej przerwie kierowcy powrócili do jazdy. Lando Norris doprowadził do krótkiego wywieszenia żółtych flag w siódmym zakręcie, wykonując niegroźny piruet. Na czele znajdowali się Verstappen (1:30,259s), Vettel i Hamilton.

Tłumacząc kraksę Bottas przyznał: „Po prostu straciłem kontrolę nad tyłem, może winne były temu przegrzewające się opony. Tak czy owak był to mój błąd”.

Na kilka minut przed końcem FP1 nic nie wskazywało na to, że ktoś z TOP3 poprawi swój wynik. Vettel przebywał w garażu, Verstappen pokonywał okrążenia na zużytych miękkich oponach podczas gdy Hamilton zbierał informacje na twardej mieszance. W górę pięli się za to reprezentanci McLarena: Carlos Sainz był siódmy a Norris ósmy.

W dole tabeli bardzo konkurencyjnym wynikiem błysnął Robert Kubica. Polak zakończył zajęcia na siedemnastej pozycji, pomiędzy Magnussenem i Perezem. Rezultat krakowianina był o ponad 0,6s lepszy od tego, jaki zdołał wykręcić jego zespołowy kolega z Williamsa – George Russell.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 39°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 68%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca