F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Marina Bay.
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 201922 wrze?nia
Marina Bay Street Circuit
Długość toru: 5,063 km
Liczba okrążeń: 61
Pełny dystans: 308,706 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:38,773--29
2.33Max VerstappenRed Bull RB151:38,9570,1840,18429
3.5Sebastian VettelFerrari SF901:39,5910,8180,63431
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:39,8941,1210,30330
5.23Alexander AlbonRed Bull RB151:39,9431,1700,04930
6.16Charles LeclercFerrari SF901:40,0181,2450,07531
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:40,1451,3720,12733
8.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:40,3241,5510,17930
9.4Lando NorrisMcLaren MCL341:40,3611,5880,03735
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:40,6371,8640,27632
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:40,7131,9400,07632
12.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:40,8112,0380,09830
13.11Sergio PerezRacing Point RP191:40,8752,1020,06429
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:41,1282,3550,25335
15.18Lance StrollRacing Point RP191:41,1282,3550,00031
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:41,2322,4590,10428
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:41,3922,6190,16026
18.63George RussellWilliams FW421:41,4452,6720,05335
19.20Kevin MagnussenHaas VF-191:41,5642,7910,11930
20.88Robert KubicaWilliams FW421:42,1773,4040,61335
107% najlepszego czasu: 1:45,687


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy rezultat w nocnym piątkowym treningu Formuły 1 na torze Marina Bay. Dwie dziesiąte sekundy stracił do Brytyjczyka lider Red Bulla – Max Verstappen.

W chwili gdy u wyjazdu z alei serwisowej zapalało się zielone światło, mechanicy Ferrari kontynuowali pracę nad usunięciem usterki skrzyni biegów w bolidzie Charlesa Leclerca. W międzyczasie Kimi Raikkonen otworzył sesję wynikiem 1:43,996s, który nieco później przebił Alex Albon.

Po dziesięciu minutach na pierwszym miejscu widniało już dość niespodziewanie nazwisko George'a Russella, który poprawił swój wynik z FP1 o siedem dziesiątych sekundy. Chwilę po tym do pracy na torze powrócił Valtteri Bottas. Wieczorem Fin rozbił swój bolid w T19, tracąc sporo cennego czasu. Wkrótce też do Fina dołączyli inni kierowcy ze ścisłej czołówki: Hamilton, Verstappen i Hamilton.

Brytyjczyk nie próżnował i rozpoczął przejazd od rezultatu 1:40,685s. Vettel, który także miał w swoim SF90 pośrednią mieszankę stracił do pięciokrotnego czempiona F1 aż dziewięć dziesiątych sekundy. Niemiec zaliczył jednak szeroki wyjazd z siódmego zakrętu. Hamilton nie zwalniał i zszedł na 1:40,405s. W tym momencie jego najbliższym rywalem był Sergio Perez tracący 0,5s.

Po kilkunastu minutach do jazdy wrócił Leclerc, który zameldował się na P3. Albon robił co mógł, aby podkręcić tempo, jednak jego ambicje doprowadziły do kontaktu z barierą w wirażu numer dziesięć. W wyniku uderzenia uszkodzeniu uległo przednie skrzydło w RB15. Hamilton po raz kolejny podniósł poprzeczkę – tym razem na 1:39,991s. Verstappen plasował się siedem dziesiątych za Brytyjczykiem (czas uzyskany na twardszej mieszance), a Leclerc kolejnych 0,017s (podobnie jak Hamilton opony pośrednie).

Przed dłuższymi przejazdami kierowcy tradycyjnie sprawdzili swoje tempo na krótkich przejazdach kwalifikacyjnych. Verstappen uzyskał wynik 1:38,957s, na co Hamilton momentalnie odpowiedział ustanowieniem czasu 1:38,773s. Kierowcy Ferrari nie mieli szczęścia i trafili na maruderów. Vettel wskoczył ostatecznie na trzecie miejsce, ale Leclerc musiał zadowolić się P6, przed Sainzem, Hulkenbergiem i Norrisem.

Ostatnich trzydzieści minut przeznaczono na przygotowania do wyścigu. Jak najlepsze poznanie zachowania ogumienia miało olbrzymie istotne znaczenie przed wyścigiem – tym bardziej w kontekście planów zespołów, które najchętniej zrealizowałyby strategię jednego pit stopu. Pod względem czasów na tle wszystkich zespołów najbardziej wyróżniał się Mercedes.

Stint zawodnika ze Stevenage nie był jednak pozbawiony problemów – na jego drodze stanął przez chwilę Pierre Gasly, który opuścił aleję serwisową. Bottas otrzymał z kolei polecenie podkręcenia tempa. Fin zwrócił uwagę na konieczność zarządzania temperaturą, ale obiecał przejechanie szybszego kółka.

Największą popularnością cieszyły się opony miękkie. Na dziesięć minut przed końcem sesji z pośrednich korzystali Vettel, Bottas oraz Ricciardo. Co ciekawe drugi z kierowców Renault – Nico Hulkenberg pracował na twardej mieszance. Próbne przejazdy na "białych" PZero zaliczyli też między innymi Verstappen, Gasly, Kwiat, Russell i Grosjean. Niedługo przed zwieńczeniem zajęć Francuz obrócił swój bolid na wyjściu z drugiego zakrętu, przejeżdżając po wysokim pomarańczowym krawężniku.

W wewnętrznym pojedynku Williamsa lepszy czas wykręcił tym razem Russell. Brytyjczyk został sklasyfikowany na osiemnastej pozycji. Robert Kubica zakończył sesję na dwudziestym miejscu ze stratą 0,7s do kolegi z zespołu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 2,9 m/s
Wilgotność powietrza: 74%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca