|
|
|
|
|
|
Singapore Airlines Singapore Grand Prix 2019 | 22 wrze?nia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:36,015 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:41,905 - Kevin Magnussen (Haas), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 166,578 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
| |
Sesja treningowa 3 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:38,192 | - | - | 15 |
2. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:38,399 | 0,207 | 0,207 | 15 |
3. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:38,811 | 0,619 | 0,412 | 13 |
4. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:38,885 | 0,693 | 0,074 | 16 |
5. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:39,258 | 1,066 | 0,373 | 14 |
6. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:39,366 | 1,174 | 0,108 | 9 |
7. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:39,507 | 1,315 | 0,141 | 14 |
8. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:39,709 | 1,517 | 0,202 | 13 |
9. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:40,118 | 1,926 | 0,409 | 15 |
10. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:40,153 | 1,961 | 0,035 | 12 |
11. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:40,209 | 2,017 | 0,056 | 11 |
12. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:40,339 | 2,147 | 0,130 | 15 |
13. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:40,953 | 2,761 | 0,614 | 16 |
14. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:40,985 | 2,793 | 0,032 | 4 |
15. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:41,156 | 2,964 | 0,171 | 13 |
16. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:41,169 | 2,977 | 0,013 | 14 |
17. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:41,494 | 3,302 | 0,325 | 12 |
18. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:41,542 | 3,350 | 0,048 | 12 |
19. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:41,954 | 3,762 | 0,412 | 13 |
20. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | - | - | - | 3 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:45,065 |
|
|
Typowym problemem wyścigów rozgrywanych po zmroku jest to, że pierwszy i trzeci trening nie mają większego znaczenia dla późniejszych wyników, ze względu na zdecydowanie inne warunki. Jednak po piątkowych jazdach każdy zespół mimo wszystko chce wiedzieć czy poszedł w dobrą stronę ze zmianami, więc mimo wszystko kierowcy pojawiają się na torze w sobotnim treningu.
Jednak przez pierwsze dziesięć minut sesji na trasie nie działo się wiele, dopiero później wyjechał Bottas iw skoczył na pierwsze miejsce z czasem nieco poniżej 1:41. Kilka minut później przeskoczył go Hamilton, aczkolwiek większość stawki nie miała jeszcze ustanowionego czasu okrążenia.
Gdy na czele meldował się Leclerc z czasem 1:39,364, w samochodzie Daniiła Kwiata doszło do problemu z jednostką napędową. Rosjanin z dość mocnym dymem zdołał zjechać do garażu, gdzie mechanicy zabrali się za naprawę. Albon w Red Bullu tymczasem wskoczył na szóste miejsce, za Sergio Pereza. Na czele tabeli warto odnotować, że Ferrari podróżowało na miękkich oponach, a Mercedes pośrednich.
Mniej więcej w połowie treningu na kolejnym szybkim kółku pojawił się Perez, jednak w 21 zakręcie przeliczył się z posiadaną przyczepnością i mocno uderzył kołami w ścianę. Opona uległa przebiciu, ale Meksykanin dojechał do garażu. Mimo to najpierw ogłoszono wirtualną neutralizację, a później na chwilę wywieszono czerwoną flagę, w celu uprzątnięcia odłamków.
Bottas na miękkich oponach wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:39,166, a miano najlepszego z reszty na kwadrans przed końcem przypadało Sainzowi. Był to niezły wynik, biorąc pod uwagę, iż McLaren nie spodziewał się w Singapurze mocnych osiągów.
Ferrari postanowiło nie składać broni i Leclerc na kolejnym mocnym przejeździe pojechał niemal sekundę lepiej od Bottasa. Oczywiście do kwalifikacji wiele się jeszcze zmieni, ale Monakijczyk prezentuje póki co mocną pewność siebie na trudnym torze ulicznym Marina Bay. Hamilton tymczasem podczas wyjazdu na świeżych miękkich oponach obrócił się w pierwszym zakręcie, ale bez większych konsekwencji. Anglikowi udało się wykręcić czas 0,2 sekundy gorszy od Leclerca.
Nieco słabiej pojechał Red Bull, tracąc ponad sekundę do Ferrari, jednak Verstappen został nieco przyblokowany w trzecim sektorze.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 31°C
Prędkość wiatru: 3,1 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|