F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201929 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:35,861 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Lewis Hamilton odniósł zwycięstwo w wyścigu o Grand Prix Rosji, dojeżdżając do mety przed swoim zespołowym kolegą – Valtterim Bottasem. Mercedes popisowo wykorzystał strategię i potknięcia Ferrari. Charles Leclerc uzupełnił podium. Sebastian Vettel nie ukończył rywalizacji.

Najlepszym startem popisał się Sebastian Vettel, który wykorzystał jazdę w cieniu aero za Charlesem Leclerkiem i wysunął się na prowadzenie w pierwszym zakręcie. Na trzecie miejsce spadł Lewis Hamilton, za którym znalazł się Carlos Sainz. Do czołowej dziesiątki awansował Perez – Meksykanin znalazł się na siódmej pozycji. Verstappen zyskał jedną lokatę po starcie z P9.

Już na pierwszym kółku doszło do interwencji samochodu bezpieczeństwa. Niedługo po rozpoczęciu rywalizacji doszło do kolizji, w której uczestniczyli Giovinazzi, Ricciardo oraz Grosjean. Francuz odpadł z walki po uderzeniu w bariery. Kierowca Renault musiał zjechać na nieplanowany pit stop z przebitą oponą. Z pit stopem nie zwlekał także Kubica, który zamienił pośrednią mieszankę na twardą, by chwilę po tym powrócić do pośredniej.

Falstart popełnił Kimi Raikkonen, który ruszył z miejsca przed zgaśnięciem czerwonych świateł. Na mistrza świata z sezonu 2007 nałożona została kara przejazdu przez aleję serwisową.

Do restartu doszło na czwartym okrążeniu. W czołówce nie doszło do większych zmian. Magnussen awansował jednak przed Hulkenberga, na dziewiąte miejsce. Ferrari świetnie wykorzystywało przewagę miękkiego ogumienia i natychmiast zbudowało bezpieczną 1-sekundową przewagę nad korzystającym z pośrednich opon Hamiltonem.

Na szóstym okrążeniu Leclerc otrzymał komunikat od swojego zespołu z zapowiedzią, iż za chwilę Vettel odda mu prowadzenie w wyścigu. Niemiec nie był jednak przesadnie skłonny do współpracy i przekonywał przez radio, że i tak wyprzedziłby swojego partnera z zespołu. Siódme kółko przyniosło awans Bottasa na czwartą pozycję. Fin bez większych problemów uporał się z Sainzem do dojeździe do drugiego zakrętu. Niedługo później Verstappen awansował przed Pereza.

Vettel utrzymywał bardzo tempo, notując rekordowe czasy okrążeń. Na dziewiątym kółku kierowca z Heppenheim prowadził już z przewagą 1,9 nad Leclerkiem. "Charles, dokonamy zamiany trochę później. Vettel się oddala, a Lewis nieco zbliża" – usłyszał 21-latek. Ferrari zaczęło brać pod uwagę kolejny scenariusz – wariant C.

Verstappen kontynuował marsz w górę stawki – po wyprzedzeniu Norrisa na jego celowniku znalazł się Sainz. Atak przypuszczony na Hiszpana także zakończył się powodzeniem. Postępów dokonywał również Albon, który jechał na czternastym miejscu, za dwoma reprezentantami Toro Rosso: Gaslym i Kwiatem. Leclerc miał związane ręce – Vettel regularnie notował "fioletowe" wyniki. Różnica między dwoma zawodnikami Scuderii zaczynała sięgać 4 sekund. Jednocześnie jednak Hamilton trzymał się bardzo blisko liderów, rujnując tym samym ich opcje strategiczne. Brytyjczyk zaczynał jednak odczuwać skutki postępującej degradacji opon.

Na 21. i 22. okrążeniu na stanowisku serwisowym zameldowali się Norris i Sainz, którzy otrzymali pośrednie ogumienie. Kółko później Leclerc zjechał po świeże "żółte" opony PZero. Utratę przyczepności zgłaszał także Vettel, który próbował wydłużać stint, próbując kontrolować przewagę nad Hamiltonem. Zadanie to było jednak praktycznie niewykonalne. Niemiec tracił tempo i na 27. okrążeniu zjechał do swoich mechaników, otrzymując pośrednie ogumienie. Leclerc wykorzystał jednak przewagę tempa i w końcu znalazł się przed Niemcem.

Tuż po tym Vettel zatrzymał jednak swój bolid w trzecim sektorze ze względu na awarię MGU-K. Dyrekcja wyścigu zarządziła wirtualną neutralizację, którą natychmiast wykorzystał na swoją korzyść Mercedes. Hamilton wyjechał z alei serwisowej przed Charlesem Leclerkiem, wyposażony w miękką mieszankę.

Chwilę po tym na torze drugi raz tego popołudnia pojawił się samochód bezpieczeństwa – tym razem po tym, jak George Russell wypadł z toru i uderzył w bariery. Prawdopodobnie winna temu była awaria układu hamulcowego. Wyścigu nie ukończył też Robert Kubica, który niedługo później został zepchnięty do garażu Williamsa. Ferrari postanowiło wykorzystać ostatnią realną alternatywę – ściągnąć Leclerca po miękkie opony. 21-latek spadł tym samym na trzecie miejsce.

Po restarcie Leclerc próbował wywierać presję na jadącego na zajmującego drugą lokatę Bottasa, jednak kierowca Mercedesa umiejętnie bronił się przed próbami ataku z użyciem DRS. Z przodu Hamilton budował przewagę nad Finem. Na 40. okrążeniu oscylowała ona w granicach 3,4-3,6s. Gasly także spróbował wyprzedzania w drugim zakręcie. Jego podejście do ataku na Kwiata było jednak przesadnie optymistyczne. Francuz przestrzelił punkt hamowania, ledwo minął się z kolegą z zespołu, a w dodatku spadł za Raikkonena.

Ostatnich dziesięć okrążeń przyniosło stabilizację na czterech pierwszych miejscach. Do zajmującego P5 Sainza powoli zbliżał się Albon. Duży progres zaliczył też Perez, który plasował się 5 sekund za Tajem, utrzymując za swoim tylnym skrzydłem Magnussena (kara +5s za zyskanie przewagi wyjazdem poza tor) i Norrisa. Tuż za Brytyjczykiem cały czas czaił się Nico Hulkenberg. Niemiec był zagrzewany do walki o dziewiątą lokatę przez swojego inżyniera.

W samej końcówce nie doszło do żadnych większych zmian. Hamilton dowiózł do mety pierwsze miejsce, umacniając się tym samym na pozycji lidera klasyfikacji generalnej. Bottas do końca wytrwał przed Leclerkiem, a czołową piątkę uzupełnili popisowo odrabiający straty Verstappen i Albon. W drugiej połowie TOP10 małe punkty zdobyli Sainz, Perez, Norris, Magnussen (po uwzględnieniu kary) i Hulkenberg.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 33°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca