|
|
|
|
|
|
VTB Russian Grand Prix 2019 | 29 wrze?nia |
|
|
|
Sochi Autodrom | |
|
Długość toru: 5,848 km Liczba okrążeń: 53 Pełny dystans: 309,944 km |
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:35,861 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB15 | | 1:33,162 | - | - | 29 |
2. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF90 | | 1:33,497 | 0,335 | 0,335 | 33 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:33,808 | 0,646 | 0,311 | 22 |
4. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W10 EQ Power+ | | 1:33,960 | 0,798 | 0,152 | 32 |
5. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF90 | | 1:34,201 | 1,039 | 0,241 | 32 |
6. | 10 | Pierre Gasly | Toro Rosso STR14 | | 1:34,971 | 1,809 | 0,770 | 26 |
7. | 11 | Sergio Perez | Racing Point RP19 | | 1:34,998 | 1,836 | 0,027 | 31 |
8. | 27 | Nico Hulkenberg | Renault R.S.19 | | 1:35,026 | 1,864 | 0,028 | 33 |
9. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP19 | | 1:35,176 | 2,014 | 0,150 | 31 |
10. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB15 | | 1:35,216 | 2,054 | 0,040 | 18 |
11. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL34 | | 1:35,223 | 2,061 | 0,007 | 33 |
12. | 26 | Daniił Kwiat | Toro Rosso STR14 | | 1:35,337 | 2,175 | 0,114 | 38 |
13. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-19 | | 1:35,351 | 2,189 | 0,014 | 26 |
14. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.19 | | 1:35,370 | 2,208 | 0,019 | 28 |
15. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C38 | | 1:35,374 | 2,212 | 0,004 | 34 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-19 | | 1:35,593 | 2,431 | 0,219 | 31 |
17. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL34 | | 1:35,635 | 2,473 | 0,042 | 29 |
18. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C38 | | 1:36,004 | 2,842 | 0,369 | 29 |
19. | 63 | George Russell | Williams FW42 | | 1:36,785 | 3,623 | 0,781 | 38 |
20. | 88 | Robert Kubica | Williams FW42 | | 1:37,838 | 4,676 | 1,053 | 36 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:39,683 |
|
| Embed from Getty Images
Max Verstappen zakończył drugi trening do Grand Prix Rosji z najlepszym czasem okrążenia. Drugie miejsce ze stratą 0,3 sekundy zajął Charles Leclerc, natomiast trzeci był Valtteri Bottas.
Lando Norris jako pierwszy wyjechał na tor w drugim treningu na torze w Soczi. Z kolei kilka minut późnej do tabeli wyników wbił się Carlos Sainz z rezultatem 1:36,170 na twardym ogumieniu. Dziesięć minut od wywieszenia zielonej flagi na torze mieliśmy połowę stawki, choć żaden z reprezentantów czołówki nie zdecydował się na opuszczenie garażu. Wkrótce jednak do pracy zabrał się Charles Leclerc z Ferrari, który na pośrednim zestawie od razu zajął pierwsze miejsce z czasem 1:34,148.
Po kwadransie w akcji mieliśmy także Sebastiana Vettela, który podczas pierwszej szybkiej próby potężnie zblokował prawe przednie koło na dohamowaniu do drugiego zakrętu. Niemiec jednak pozbierał się i podczas kolejnego podejścia na miękkich oponach wskoczył na drugą pozycję ze stratą 0,158 sekund do partnera z Ferrari. Tymczasem na poboczu drugiego zakrętu wycieczkę zaliczył Pierre Gasly z Toro Rosso, który przewrócił tylnym kołem jeden ze znaków sygnalizujący drogę powrotną na tor. Sędziowie podjęli decyzję o ogłoszeniu wirtualnej neutralizacji, by móc przywrócić go na swoje miejsce.
Dwadzieścia minut od startu sesji na tor wyjechali Valtteri Bottas i Lewis Hamilton z Mercedesa oraz Max Verstappen z Red Bulla. Fin korzystając z twardego ogumienia zajął trzecie miejsce tracąc 0,6 sekundy do Leclerca, natomiast czwarty był Brytyjczyk niemal sekundę z tyłu na oponach z żółtym paskiem. Z kolei Verstappen na szybkiej próbie zaliczył wycieczkę poza tor w jednym z zakrętów, zwracając uwagę na bardzo słabe prowadzenie bolidu. Wkrótce do akcji jako ostatni przystąpił Daniel Ricciardo, który w pierwszym treningu do Grand Prix Rosji rozbił tył swojego Renault.
Bardzo kłopotliwy dla kierowców był trzynasty zakręt, w którym niemal jeden po drugim wypadli Romain Grosjean oraz Valtteri Bottas. Francuz przestrzelił punkt hamowania i wykorzystał pobocze do obrotu, by jak najszybciej wrócić do akcji, natomiast kierowca Mercedesa widowiskowo zblokował koło i musiał ratować się opuszczeniem linii jazdy.
Na półmetku sesji do akcji powróciła czołówka. Na świeżym zestawie miękkich opon Max Verstappen wdrapał się na pierwsze miejsce, podnosząc poprzeczkę o sekundę. Kierowca Red Bulla zszedł do poziomu 1:33,162. Druga pozycja należała do Charlesa Leclerca, który wyśrubował swój czas na zestawie oznaczonym czerwonym kolorem do 1:33,497. Na trzecią lokatę awansował Valtteri Bottas, czwartą Lewis Hamilton, natomiast na piątą spadł Sebastian Vettel. Niemiec dysponując najszybszym zestawem stracił szansę na zrealizowanie kwalifikacyjnego przejazdu po błędzie w końcówce pierwszego sektora.
Tymczasem Daniił Kwiat spektakularnie wybronił się przed wizytą na barierze w ostatnim zakręcie, gdzie założył podwójną kontrę po niestabilnym zachowaniu tyłu. Z kolei w garażu Red Bull Racing trwały poważne prace przy bolidzie Alexandra Albona. Tajlandczyk po upływie połowy sesji był dopiero siedemnasty z odległym wynikiem najszybszego okrążenia. Na trzydzieści minut przed końcem jazd omal nie doszło do kolizji między kierowcami Toro Rosso, gdy Kwiat wyjechał z alei serwisowej tuż przed nosem Gasly'ego i znacznie zwolnił na wyjściu z drugiego zakrętu.
Ostatnie trzydzieści minut stało również tradycyjnie pod znakiem symulacji wyścigu. Kierowcy realizowali przejazdy na twardszych mieszankach, natomiast w tabeli nie doświadczyliśmy już kolejnych roszad. Po raz kolejny kłopoty z układem napędowym miał Daniił Kwiat, któremu w trakcie jazdy uruchomił się system anti-stall. Sytuacja u pozostałych zawodników była bez większych dramatów i nawet Alexander Albon zameldował się znów na torze, w którego RB14 wymieniono uszkodzoną podłogę. Tajlandczyk omal jednak nie zderzył się z Hamiltonem w trzecim zakręcie, gdzie jechał powolnym tempem i niebezpiecznie zbliżył się do wyścigowej linii jazdy.
Robert Kubica ukończył trening z dwudziestym wynikiem, który był gorszy od czasu dziewiętnastego Russella o sekundę. Polak miał duże kłopoty z poskładaniem konkurencyjnego rezultatu przez duży tłok na torze. Finalnie reprezentant Williamsa okrążył Sochi Autodrom trzydzieści sześć razy.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|