F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 201929 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:35,861 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Pomimo niezbyt ciekawego układu pętli, kwalifikacje w Rosji potrafią być ciekawe ze wzlędu na charakterystykę nawierzchni w Soczi, oraz tego, że tor nie jest zbyt często wykorzystywany. Położony w miasteczku olimpijskim tor potwierdził dziś, że nie jest łatwym orzechem do zgryzienia, chociażby w Q1, gdy z trasy wypadł Albon.

Q1
Jak już widzieliśmy podczas tego weekendu ewolucja toru w Soczi jest bardzo szybka, dlatego w czasówce kierowcy już od początku musieli uważać na zdradliwą nawierzchnię. Ryzyko na pierwszym przejeździe podjęło tylko Ferrari zakładając pośrednie opony. Reszta stawki ruszyła na miękkich. Spowodowało to problemy dla Vettela, który nie wykręcił szybkiego kółka najpierw przez swój błąd, a później przez natknięcie się na Roberta Kubicę, który przestrzelił jeden z zakrętów.

To postawiło Niemca w niełatwej sytuacji, gdyż na sześć minut przed zakończeniem Q1 Alex Albon stracił panowanie nad samochodem i wypadł z toru, rozbijając tył samochodu. zmuszając sędziów do wywieszenia czerwonej flagi. W tym czasie na czele mieliśmy Hamiltona z czasem 1:33,230, a tuż za nim Verstappena.

Tuż po wznowieniu sesji Vettel wyjechał na miękkich oponach i wskoczył na czoło stawki. Z drugiej strony stawki jako pierwszego pechowca mieliśmy Raikkonena, który miał spore problemy w ostatnim zakręcie. Dalej zameldował się Russell i Kubica, przed Albonem i Kwiatem, u którego nie zdążono z wymianą jednostki napędowej.

Q2
W drugiej części czasówki role się odmieniły. Na pośrednich oponach wyjechał Mercedes, a na miękkich Ferrari. Nie mogło więc dziwić to, że czerwone samochody plasowały się na czołowych lokatach, jednak przed Mercedesa wskoczył również Verstappen. Niesamowita walka toczyła się pomiędzy 6, a 10 pozycją, różnica pomiędzy tymi miejscami wynosiła... 0,05 sekundy.

Na drugim przejeździe wszyscy wyjechali na miękkich oponach, choć Mercedes nie ukończył szybkiego przejazdu. Do czołowej dziesiątki wskoczył niespodziewanie Grosjean i to na szóstym miejscu, przed dwoma McLarenami i Reanult. Mniej szczęścia miał Gasly, który po pierwszym przejeździe był szósty, a zmagania zakończył na jedenastym miejscu. Za nim uplasował się Perez, Giovinazzi, Magnussen i Stroll, który popełnił nieco błędów na mierzonym kółku.

Q3
Podczas pierwszej próby Ferrari, a w szczególności Leclerc pokazali swoją moc. Monakijczyk wykręcił czas 1:31,801, co było wynikiem lepszym o 0,3 sekundy od Vettela. Hamilton tracił pół sekundy, Bottas jeszcze więcej. Z reszty stawki najlepiej pojechał Hulkenberg, meldując się przed McLarenami.

Drugi przejazd tylko potwierdził dominację Leclerca, który mimo zepsutego trzeciego sektora powiększył przewagę. Vettel tymczasem pojechał słabiej, co pozwoliło Hamiltonowi przeskoczyć na drugie miejsce. Verstappen tymczasem pokonał Bottasa. W drugiej grupie kierowców Sainz wskoczył na szóste miejsce, przed Hulkenberga. Dalej plasował się Norris, Grosjean i Ricciardo, którego występ można uznać za nieco rozczarowujący.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 30°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 61%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca