F1 20211  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201913 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Tegoroczne Grand Prix Japonii zdecydowanie należy do nietypowych. Wczorajszy tajfun spowodował spore przetasowanie weekendu i kibice w Europie byli zmuszeni do zarwania dzisiejszej nocy, by zobaczyć niespodziewaną czasówkę. Wyścig wynagrodził poświęcenia, gdyż jak to bywa na Suzuce, obfitował w akcje i niespodziewane scenariusze. Dodatkowo brak informacji o zużyciu opon doprowadził do ciekawych strategii

Falstart Vettela bez kary
Start okazał się niezwykle szalonym momentem tegorocznego wyścigu w Japonii. Bottas wystrzelił jak z armaty z trzeciego miejsca i objął pozycję lidera w pierwszym zakręcie. Vettel w tym czasie popełnił falstart w podobnym stylu do Kimiego Raikkonena w Soczi, jednak jak się później okazało, sędziowie nie mieli ochoty karać Niemca za to przewinienie.

Dość kiepski start zaliczył Hamilton, wdając się w kontakt z Sainzem w eskach. Po zewnętrznej Leclerca starał się pojechać Verstappen, ale został bezpardonowo wypchnięty na trawę, co doprowadziło do uszkodzeń, które uniemożliwiły mu konkurencyjną jazdę po wymianie skrzydła. Nie najlepszy początek zawodów zaliczył również Albon, spadając za kierowców McLarena.

Leclerc odrabia pozycje po wyeliminowani Verstappena
Leclerc po dwóch okrążeniach musiał zjechać do mechaników na wymianę skrzydła, co zepchnęło go na koniec stawki. Albon tymczasem zabrał się za odrabianie strat, jednak w dość oryginalny sposób, wyprzedzając Norrisa wypychając go w szykanie pod koniec okrążenia. Tutaj również sędziowie nie dopatrzyli się niczego niezgodnego z przepisami (tak samo jak w przypadku Leclerca).

Kolejnym rywalem na drodze Albona był Sainz, jednak Hiszpan nie zamierzał tanio sprzedawać skóry. Ostatecznie Red Bull skłonił się ku podcięciu i wezwał swojego zawodnika na 16. okrążeniu po pośrednie opony. Sainz tymczasem został jeszcze długo na torze, realizując strategię jednego postoju.

Vettel również w tym czasie miał już słabe tempo i zjechał na zmianę opon, jednak Ferrari niespodziewanie założyło w jego samochodzie miękką mieszankę. Bottas zjechał kółko później, a Hamilton cztery. Oba Mercedesy wyjechały na pośredniej mieszance. Hamilton jednak w tym czasie stracił sporo czasu do Vettela, an co mocno narzekał przez radio. Za plecami wielkich graczy Sainz zjechał na 27, kółku i wyjechał za Ricciardo, który jeszcze nie zjawił się u mechaników i sporo zyskał w pierwszej fazie wyścigu.

Albon wyczuł strategię McLarena i zjechał drugi raz, dzięki czemu wyjechał przed Sainzem i zabezpieczył czwarte miejsce. Na czele tymczasem doszło do szachów, gdy zespoły zorientowały się w dużej degradacji opon. Bottas zjechał na drugi postój i wyjechał za Hamiltonem, jednak obiecano mu, że Anglik również zjedzie. Wszystko podyktowane było postojem Vettela na 32 okrążeniu. Hamilton również zjechał, choć nie do końca widział taką potrzebę. Brak postoju dałby mu prawdopodobnie zwycięstwo.

Walka o mistrzostwo świata konstruktorów
Jednak dzięki świeżym oponom mistrz świata wykręcił najszybsze okrążenie, co jak się później okazało miało dość duże znaczenie. Od razu też rzucił się do gonitwy za Vettelem. Nieco dalej o siódme miejsce rozgrywała się pasjonująca walką, a wyniku bronił Gasly. Renault jednak przepuściło Ricciardo przed Hulkenberga, a ten zrobił z tego użytek, przeskakując najpierw przed Strolla, a potem przed Gasly'ego.

W końcówce szarżował Perez, zdobywając kolejne pozycje, ale gdy przyszło do walki z Gaslym, wszystko skończyło się rozbiciem Meksykanina o bandy. Na czele tymczasem Hamilton nie był w stanie pokonać Vettela, którego Ferrari było piekielnie szybkie na prostych. Mercedes ostatecznie finiszował na pierwszej i trzeciej pozycji i to najszybsze kółko Hamiltona dało im dzisiaj mistrzostwo świata, gdyż Leclerc zdołał powrócić na szóstą lokatę.

Tak też zakończyło się pełne emocji Grand Prix Japonii, które z pewnością wywoła sporo dyskusji na temat sędziowania oraz tego, na ile sposobów Ferrari potrafi przegrać wyścig. Dziś do swojego arsenału dołożyli kolejne cegiełki.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 4,2 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca