F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201913 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:28,731--26
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:28,8070,0760,07625
3.5Sebastian VettelFerrari SF901:29,7200,9890,91326
4.16Charles LeclercFerrari SF901:29,9121,1810,19220
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:30,0461,3150,13422
6.23Alexander AlbonRed Bull RB151:30,3751,6440,32924
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:30,7021,9710,32721
8.11Sergio PerezRacing Point RP191:30,8102,0790,10821
9.18Lance StrollRacing Point RP191:30,9592,2280,14927
10.4Lando NorrisMcLaren MCL341:31,0012,2700,04224
11.8Romain GrosjeanHaas VF-191:31,2832,5520,28225
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:31,3072,5760,02427
13.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:31,4262,6950,11929
14.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:31,5632,8320,13725
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:31,7853,0540,22222
16.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:31,9203,1890,13523
17.38Naoki YamamotoToro Rosso STR141:32,0183,2870,09830
18.63George RussellWilliams FW421:32,8004,0690,78223
19.88Robert KubicaWilliams FW421:33,4844,7530,68427
20.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:36,8878,1563,4034
107% najlepszego czasu: 1:34,942

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego treningu przed Grand Prix Japonii. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Lewis Hamilton i Sebastian Vettel.

Dosłownie minutę po rozpoczęciu zajęć Carlos Sainz zatrzymał swojego McLarena w pierwszym sektorze, informując zespół o usterce technicznej. "Nie wiem co to może być" – powiedział przez radio Hiszpan. Bardzo szybko zarządzona została wirtualna neutralizacja, w trakcie której służby usunęły z pobocza zepsuty bolid.

Po około ośmiu minutach nad torem znowu powiewały zielone flagi. Natychmiast aleję serwisową opuścili reprezentanci Mercedesa: Lewis Hamilton i Valtteri Bottas, którzy pokonali pierwsze pomiarowe okrążenia. Lider klasyfikacji generalnej legitymował się czasem 1:30,881s, a zespołowy partner tracił do niego kilka setnych sekundy.

Po kilku minutach Hamilton nieznacznie podkręcił tempo schodząc do poziomu 1:30,832s. Pomimo upływu blisko 30 minut rezultatów nie odnotowali główni rywale Mercedesa z Ferrari i Red Bulla: Sebastian Vettel, Charles Leclerc i Max Verstppen.

McLaren toczył wyścig z czasem, aby Sainz mógł powrócić do jazdy przed końcem FP1. W związku z odwołaniem trzeciego treningu każdy przejazd po suchym torze miał dla zespołów niezwykle istotne znaczenie w przygotowaniach do niedzielnych kwalifikacji i wyścigu.

w połowie sesji za czołową trójką: Hamiltonem, Bottasem i Leclerkiem, znajdowali się Verstappen i Vettel. W drugiej połowie TOP10 oglądać można było nazwiska Albona, Pereza, Norrisa, Strolla i Grosjeana. Wtedy to jednak Bottas podniósł poprzeczkę i na pośredniej mieszance ustanowił nowy rekord: 1:30,524s.

Bottas liczył na poprawę wyniku i znajdował się na szybkim kółku na pośrednich oponach. W zakręcie Spoon trafił jednak na jadącego w wolnym tempie za innym bolidem Charlesa Leclerca. Fin ostro zahamował, spłaszczając jedną z przednich opon. Suzuka sprawiała problemy kierowcom, którzy często wyjeżdżali poza obręb toru, często zahaczając o żwirowe pobocza. McLaren dotrzymał słowa – problem z bolidzie Sainza nie okazał się skomplikowany i kierowca z Madrytu mógł powrócić do realizacji programu już około 10:40 czasu lokalnego.

Bliżej godziny jedenastej do głosu doszli zawodnicy Ferrari, wyposażeni w miękkie ogumienie. Vettel jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1m30s, notując wynik na poziomie 1:29,720s. Leclerc był drugi, trącąc do Niemca około 0,2s. Po paru chwilach Hamilton powrócił na czoło klasyfikacji, uzyskując imponujący rezultat 1:28,807s. Nieco szybciej okrążenie Suzuki pokonał jednak Bottas: 1:28,731s.

W drugiej połowie tabeli debiutujący za sterami bolidu F1 Naoki Yamamoto dysponował porównywalnym czasem jak etatowy kierowca Toro Rosso – Daniił Kwiat. Kevin Magnussen znacznie odstawał tempem od drugiego z reprezentantów Haasa – Romaina Grosjeana. Na miejscach osiemnastym i dziewiętnastym znajdowali się zawodnicy Williamsa: George Russell przed Robertem Kubicą. Obaj kierowcy otrzymali możliwość sprawdzenia rozwojowej wersji przedniego skrzydła. Ostatnie miejsce należało do Antonio Giovinazziego, który nie przejechał ani jednego kółka we względnie konkurencyjnym tempie.

Sekundowa przewaga Mercedesa nad Ferrari robiła wrażenie i była oznaką postępów, jakich Srebrne Strzały dokonały wraz z wprowadzeniem poprawek konstrukcyjnych. Sainz miał okazję przejechać kilka szybkich kółek i ostatecznie zakończył trening na siódmym miejscu, tracąc tylko 0,3s do Alexa Albona z Red Bulla. W trakcie ostatnich 15 minut drugi z kierowców McLarena – Lando Norris, wskoczył na dziesiąte miejsce.

Naoki Yamamoto mógł być zadowolony ze swojego debiutu za sterami konstrukcji F1. Co prawda zakończył trening na siedemnastym miejscu, ale jego strata do Kwiata zamknęła się w mniej niż jednej dziesiątej sekundy. W drugim treningu do pracy powróci już etatowy zawodnik Toro Rosso – Pierre Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca