F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Suzuka.
Japanese Grand Prix 201913 pa?dziernika
Suzuka Circuit
Długość toru: 5,807 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 307,471 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,319 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:31,540 - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,983 km/h - Fernando Alonso (Renault), 2006
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:27,785--33
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:27,8850,1000,10034
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:28,0660,2810,18124
4.16Charles LeclercFerrari SF901:28,1410,3560,07528
5.5Sebastian VettelFerrari SF901:28,3760,5910,23537
6.23Alexander AlbonRed Bull RB151:28,4020,6170,02634
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:29,0511,2660,64929
8.11Sergio PerezRacing Point RP191:29,2991,5140,24828
9.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:29,3541,5690,05534
10.4Lando NorrisMcLaren MCL341:29,3581,5730,00435
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:29,4771,6920,11929
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:29,5121,7270,03535
13.8Romain GrosjeanHaas VF-191:29,5531,7680,04128
14.18Lance StrollRacing Point RP191:29,5971,8120,04427
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:29,6511,8660,05433
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:29,7491,9640,09831
17.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:29,8592,0740,11030
18.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:30,3342,5490,47529
19.88Robert KubicaWilliams FW421:30,9163,1310,58235
20.63George RussellWilliams FW421:31,0713,2860,15536
107% najlepszego czasu: 1:33,930


Valtteri Bottas potwierdził konkurencyjną formę Mercedesa uzyskując najlepszy rezultat w drugim piątkowym treningu przed Grand Prix Japonii.

Pierwszym kierowcą, który ukończył pomiarowe okrążenie był Sebastian Vettel, który na pośrednich oponach ustanowił wynik 1:30,3s. Niedługo później do czterokrotnego mistrza świata dołączyli obaj kierowcy Alfy Romeo, Lando Norris oraz Pierre Gasly. Kierowca Ferrari na kolejnym okrążeniu zszedł do poziomu 1:30,2s.

Kilka chwil po tym Bottas zameldował się na pierwszej pozycji z wynikiem lepszym o siedem dziesiątych sekundy od tego, jakim popisał się Vettel. Na drugiej pozycji znalazł się Lewis Hamilton, tracąc do lidera 0,3.s. Co więcej przed Vettela wskoczyli także Carlos Sainz i Alex Albon. Taj przesunął się wkrótce na drugie miejsce, mając w swym bolidzie tę samą pośrednią mieszankę. Dodatkowo ustanowił rekord w ostatnim sektorze. Niedługo później Hamilton odzyskał P2.

Długo z wyjazdem z garażu zwlekał Leclerc – mechanicy Ferrari pracowali bowiem nad zmianą ustawień. W międzyczasie Vettel otrzymał miękką mieszankę i ustanowił nowy rekord weekendu, zyskując jedną sekundę nad Bottasem. Gdy jednak najszybsze ogumienie znalazło się w konstrukcjach W10 kwestią czasu wydawał się powrót Srebrnych strzał na dwie pierwsze lokaty.

Bottas zepsuł jednak swoją symulację kwalifikacji obracając bolid w ostatnim zakręcie, po uślizgu na krawężniku za szykaną Casio. Hamilton bez problemu pobił rezultat Vettela, ustanawiając 1:27,896s. Co prawda Bottas awansował wkrótce na drugie miejsce, ale jego strata do Brytyjczyka wynosiła aż pół sekundy. Nie było to jednak ostatnie słowo Fina, który później osiągnął rezultat 1:27,785s, który dał mu prowadzenie w klasyfikacji aż do samego końca treningu.

Ferrari traciło grunt pod stopami – trzecie miejsce należało do Maxa Verstappena, który wspiął się na wyżyny swoich możliwości i pokonał okrążenie w tempie gorszym o 0,3s od Bottasa. Bolidy Scuderii nie zapewniały kierowcom pełnego komfortu jazdy, czego dowodem były liczne uślizgi i 0,6-sekundowe straty Vettela i Leclerca do pierwszego miejsca.

Po raz kolejny z dobrej strony zaprezentowali się kierowcy McLarena – Sainz podobnie jak przed południem zapewnił sobie siódme miejsce, podczas gdy Norris zyskał jedną pozycję i uplasował się na P9. Kierowców teamu z Woking rozdzielił ścigający się w barwach Racing Point Sergio Perez a czołową dziesiątkę uzupełnił Kimi Raikkonen.

Po problemach technicznych z FP1 do jazdy powrócił Antonio Giovinazzi, który wykręcił czternasty rezultat. Przed protegowanym Ferrari znaleźli się Daniił Kwiat, Romain Grosjean oraz Lance Stroll. Fatalnie zajęcia ułożyły się dla Renault: Daniel Ricciardo był siedemnasty a Nico Hulkenberg dopiero osiemnasty. Gdy wydawało się, że ta kolejność utrzyma się do samego końca, rzutem na taśmę na dziewiąte miejsce wskoczył Pierre Gasly z Toro Rosso.

Na końcu klasyfikacji znalazły się nazwiska kierowców Williamsa. Tym razem lepszym wynikiem popisał się Robert Kubica, któremu udało się zejść poniżej bariery 1m31s. George Russell stracił do krakowianina 0,155s. Stajnia z Grove kontynuowała testy aerodynamiczne, które zapoczątkowała w trakcie porannych zajęć.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca