F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201927 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Spore obawy o emocje w czasie Grand Prix Meksyku, które towarzyszyły kibicom przed weekendem dość szybko zostały dziś rozwiane. Wiele akcji na torze, kolejna strategiczna kompromitacja Ferrari i chirurgiczna precyzja Mercedesa sprawiły, że mogliśmy oglądać naprawdę ciekawe zawody.

Szalony start Verstappena
Sam start dzięki długiej prostej również zapewnił wiele akcji. Dobrze wystartował Leclerc, ale Hamilton był blisko niego, tak samo jak Vettel. Monakijczyk wyjechał z pierwszego zakrętu na pierwszym miejscu ale Hamilton starł się z Verstappenem, dzięki czemu wyprzedził ich Carlos Sainz. Lando Norris tymczasem uporał się z Bottasem, dzięki czemu choć na chwilę McLaren mógł powalczyć z czołówką. Albon podszedł do pierwszego okrążenia na spokojnie i dało mu to trzecią lokatę. Na torze pojawiło się jednak wiele odłamków, przez co ogłoszono wirtualną neutralizację.

Warto odnotować, iż na początku wyścigu przed Russella przeskoczył Robert Kubica, co rozpoczęło walkę, która trwała praktycznie do końca zawodów. Porządkowi w tym czasie uprzątnęli wszystkie zabrudzenia toru i przywrócono ściganie na trzecim okrążeniu. Hamilton szybko uporał się z Sainzem. Za ich plecami Verstappen walczył z Bottasem, co doprowadziło do przebicia opony w samochodzie Holendra. Tym sposobem Max wykluczył się z walki o pierwsze miejsce. Na ósmym kółku Bottas przeskoczył przed McLareny i czołówka wróciła do normy.

Dramat McLarena, Ferrari znów gubi się w strategii
W środku stawki Renault sukcesywnie przebijało się o kolejne pozycje, a jadący na twardych oponach Ricciardo trzymał mocne tempo. Postoje rozpoczęło Toro Rosso na 10 kółku i chwilę później w ich ślady poszedł McLaren, dla którego był to początek dramatu w dzisiejszym wyścigu. W samochodzie Norrisa nie dokręcono koła i stracił na tym ogrom czasu. U Sainza wszystko poszło lepiej, ale Hiszpan na twardych oponach kompletnie stracił tempo.

W czołówce na szesnastym okrążeniu zjechał Leclerc, a kółko wcześniej Albon. W ich ślady nie poszła reszta kierowców czołowych zespołów i w obozie Ferrari zorientowano się (który to już raz?), że strategie dwóch postojów nie będzie dziś najlepszym pomysłem. W przypadku Vettela postanowiono szybko zmienić plany na dwa postoje, ale został na torze zbyt długo, więc Hamilton przeskoczył oba Ferrari.

Konsekwentna jazda Hamiltona
Im dłużej na twardych oponach jechał Ricciardo, tym spokojniejszy był obóz Mercedesa. Nieco gorzej humory układały się w Ferrari, choć zapowiadali swoim kierowcom walkę do samej mety, ogłaszając w samochodzie Vettela tryb "lew". Nie wiemy na czym on polega, gdyż nie dał kompletnie nic. Gdy było wiadomo, że w czołówce nie zmieni się już nic, nieco dalej Ricciardo po postoju walczył z Perezem o siódme miejsce. Australijczyk jednak mocno przestrzelił pierwszy zakręt i po wizycie na dalekich rubieżach pobocza wrócił na tor i musiał przepuścić Meksykanina.

Gdy na metę wjechał jako pierwszy Hamilton, przed Vettelem i Bottasem, nieco dalej Daniił Kwiat postanowił odebrać dziesiąte miejsce z rąk Hulkenberga, po prostu w niego wjeżdżając. Wykluczyło to Niemca z dalszej walki, choć wyniki po wyścigu zostały zaprezentowane z karą dla Rosjanina.

Mimo zwycięstwa Hamilton nie zapewnił sobie mistrzostwa świata. Dojdzie do tego najprawdopodobniej w Austin, już za tydzień. Mercedes dzisiaj ponownie pokonał Ferrari, pomimo wolniejszej maszyny, więc w obozie czerwonych powinno dojść do kolejnej analizy operacji na torze, choć można ironicznie zapytać, czy nie będzie to strata czasu, patrząc na wcześniejsze wydarzenia tego sezonu.

W Williamsie tymczasem ponownie doszło do ciekawego rozwiązania. Kubica został pod koniec wyścigu wezwany na pitstop w związku z rzekomo przebitą oponą. Problem w tym, że sam zawodnik nie odczuwał żadnych problemów... Wcześniej Robert zaliczył emocjonującą walkę z Russellem, pokonując go na torze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 46%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca