F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201927 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:16,145--14
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:16,1720,0270,02711
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:16,2590,1140,08718
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:16,3810,2360,12216
5.55Carlos SainzMcLaren MCL341:16,6380,4930,25714
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:16,9030,7580,26512
7.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:17,0900,9450,18710
8.23Alexander AlbonRed Bull RB151:17,0940,9490,00419
9.4Lando NorrisMcLaren MCL341:17,1461,0010,05211
10.11Sergio PerezRacing Point RP191:17,2071,0620,06110
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:17,5291,3840,32214
12.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:17,7401,5950,21119
13.18Lance StrollRacing Point RP191:17,8661,7210,1268
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:17,8811,7360,0158
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:18,1321,9870,25112
16.8Romain GrosjeanHaas VF-191:18,5272,3820,39514
17.63George RussellWilliams FW421:20,9654,8202,43813
18.88Robert KubicaWilliams FW421:22,0025,8571,03713
19.27Nico HulkenbergRenault R.S.19---1
20.3Daniel RicciardoRenault R.S.19----
107% najlepszego czasu: 1:21,475

Embed from Getty Images

Charles Leclerc zakończył ostatnią sesję treningową do Grand Prix Meksyku z najszybszym czasem okrążenia, tylko 0,027 sekundy przed drugim Vettelem. Zdecydowana większość jazd odbyła się na mokrej nawierzchni.

Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się na wilgotnym torze po obfitych opadach deszczu w nocy. Jako pierwszy w sobotę opuścił garaże Lando Norris z McLarena na przejściowych oponach, natomiast tabelę z czasami okrążeń otworzył Alexander Albon z Red Bulla – 1:31.539. Dla Tajlandczyka finałowa sesja w Meksyku była dość pracowita, ponieważ w ostatnim piątkowym treningu stracił sporo czasu po wypadku, a także jest debiutantem na tym torze.

W kontekście warunków kierowcy zwracali uwagę na bardzo mokrą nawierzchnię. Mimo pojedynczych suchych partii toru imienia braci Rodriguez, powszechnym widokiem były ślizgające się bolidy, w tym Alexandra Albona, który przestrzelił pierwszy zakręt. Incydent ten nie zatrzymał jednak kierowcy Reda Bulla przed śrubowaniem czasów okrążeń i wkrótce podniósł poprzeczkę do 1:27,463.

Po pierwszym kwadransie wciąż nie mieliśmy na torze duetu Racing Point, Daniela Ricciardo z Renault oraz Pierre'a Gasly z Toro Rosso, którzy oczekiwali na lepsze warunki do jazdy. W przypadku Francuza doszły również problemy żołądkowe, co wymusiło zmianę ustaleń. Ekipa wstępnie zaplanowała na trzeci trening tylko jedno okrążenie, by Gasly mógł ustalić czy jest w stanie kontynuować udział w sobotnich aktywnościach.

Kolejne minuty przyniosły licytację między kierowcami Mercedesa a Red Bulla o pierwsze miejsce w tabeli. Najpierw najlepszy czas wykręcił Bottas, wkrótce Hamilton, natomiast jako ostatni poprawił się Verstappen okrążając obiekt w 1:26,118, wciąż na przejściowych gumach. Tymczasem problemy techniczne dopadły oba bolidy Renault oraz Sebastiana Vettela. W maszynach prowadzonych przez Ricciardo i Hulkenebrga pojawiła się awaria układu chłodzenia, co wyeliminowało ich do końca sesji. Z kolei Ferrari walczyło z niesprawnym sensorem w silniku Niemca.

Po upływie połowy treningu warunki na torze wciąż były na tyle złe, że żaden z kierowców nie odważył się na przejazd na gładkich oponach. W przesychaniu nawierzchni zdecydowanie nie pomagała pogoda, ponieważ temperatura powietrza wynosiła zaledwie 15 stopni Celsjusza. Inna sprawa to fakt, że zespoły nie chciały ryzykować uszkodzenia bolidu tuż przed kwalifikacjami. Na 20 minut przed flagą w szachownicę tylko Carlos Sainz był na torze, a rekordowy przebieg należał do Albona, który przejechał dziesięć kółek.

Kwadrans przed upływem regulaminowego czasu na slickach wyjechali Kimi Raikkonen oraz Valtteri Bottas. Kierowca Alfy Romeo otrzymał miękkie ogumienie, natomiast zawodnik Mercedesa opony oznaczone żółtym kolorem. Mistrz świata z 2007 roku od razu poprawił najlepszy czas o pięć sekund, okrążając tor w 1:21,673. Wkrótce prowadzenie objął Bottas z wynikiem 1:19,101, natomiast reszta stawki zachęcona lepszymi warunkami wróciła do jazdy na gładkich oponach.

Dziesięć minut przed zakończeniem jazd to Alexander Albon dyktował tempo z wynikiem 1:17,370 na miękkim zestawie. Wkrótce Tajlandczyk oraz Lewis Hamilton mieli duże problemy w pierwszym zakręcie, przestrzeliwując do niego dohamowanie. W przypadku kierowcy Red Bulla doszło do mocnego spłaszczenia lewej przedniej opony. Niespełna pięć minut przed końcem nowym liderem zestawienia był Max Verstappen, natomiast szybką ewolucję nawierzchni wykorzystał Carlos Sainz z McLarena, który okrążył tor w rekordowe 1:16,638.

Ostatni przejazd czołówka wykorzystała do symulacji sesji kwalifikacyjnej. Tak jak i na początku treningu, tak i teraz mieliśmy licytację o najlepszy wynik. Ostatecznie z pierwszym czasem zakończył sesję Charles Leclerc zaledwie 0,027 sekundy przed Sebastianem Vettelem. Trzeci był Valtteri Bottas ze stratą 0,1 sekundy, natomiast czwarty Hamilton, który podobnie jak szósty Verstappen miał problemy z poskładaniem kółka.

Osiemnasty wynik należał do Roberta Kubicy, który uplasował się tylko przed duetem Renault bez mierzonego okrążenia. Polak stracił do siedemnastego Russella sekundę, jednakże w końcówce próbę przejechania szybkiego kółka komplikował mu duży ruch na torze.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 15°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 75%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca