F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Mexico City.
Gran Premio de Mexico 201927 pa?dziernika
Autódromo Hermanos Rodríguez
Długość toru: 4,304 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,584 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:14,759 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,741 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
190,114 km/h - Max Verstappen (Red Bull), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Max Verstappen zdobył pole position do Grand Prix Meksyku przed Charlesem Leclerkiem oraz Sebastianem Vettelem. Finał Q3 zakłócił wypadek Valtteriego Bottasa w ostatnim zakręcie.

Q1
Kwalifikacje w Meksyku rozpoczął George Russell z Williamsa, który był także autorem pierwszego mierzonego okrążenia w Q1 – 1:33,152. Co zrozumiałe, rezultat Brytyjczyka był daleki od ideału, a on sam zwracał uwagę na kiepskie zachowanie bolidu FW42. Wkrótce Russell ustanowił czas 1:19,547, pokonując partnera Roberta Kubicę o 0,7 sekundy.

W duże tarapaty wpadł Romain Grosjean, który stracił kontrolę nad bolidem na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Zawodnik Haasa obrócił się o 180 stopni, zatrzymując dopiero głęboko na trawiastym poboczu. Francuz uniknął jednak uszkodzeń i wkrótce wrócił do dalszej jazdy.

Po pierwszej turze przejazdów na czele stawki był duet Red Bulla – Max Verstappen z przewagą 0,2 sekundy nad Alexandrem Albonem. Dalej byli Leclerc i Hamilton 0,4 sekundy z tyłu, piąty był Vettel (+0,747), a szósty Bottas (+1,113). W ostatnich minutach żaden z tych kierowców nie zdecydował się na poprawę.

Na końcu stawki walkę o Q2 przegrali szesnasty Lance Stroll, siedemnasty Kevin Magnussen, osiemnasty Romain Grosjean, dziewiętnasty George Russell oraz dwudziesty Robert Kubica. Dla Polaka była to bardzo trudna sesja, podczas której m.in. zblokował koło w pierwszym zakręcie i musiał ratować się wyjazdem poza tor. Strata Kubicy do Russella wyniosła niemal półtorej sekundy.

Q2
Cała czołowa trójka rozpoczęła drugi segment kwalifikacji na pośrednich oponach, chcąc odwrócić strategię na wyścig. Po pierwszych przejazdach do głosu doszedł Sebastian Vettel z Ferrari, który otwierał zestawienie wyników z 1:15,914. Dalej ze stratą 0,2 sekundy był Verstappen, a trzeci Leclerc 0,3 sekundy z tyłu. Czwarte i piąte miejsce należało odpowiednio do Bottasa oraz Hamiltona.

Mercedes będąc świadomy swoich problemów zdecydował się na inne rozwiązanie na niedzielę niż Ferrari. Hamilton oraz Bottas wrócili na tor na miękkich zestawach zgarniając pierwsze i drugie miejsce w tabeli, odpowiednio z wynikami 1:15,721 oraz 1:15,852. Na najszybszym zestawie pojawili się także Vettel i Leclerc, lecz oni odpuścili w ostatniej chwili na finałowej próbie.

Walka o pozostanie w kwalifikacjach była bardzo zacięta w środku stawki. Różnica między ósmym Albonem a jedenastym Perezem zamknęła się zaledwie w 0,1 sekundy. Jako dwunasty odpadł Nico Hulkenberg, trzynasty Daniel Ricciardo, czternasty Kimi Raikkonen, a piętnasty Antonio Giovinazzi.

Q3
Finałowa część kwalifikacji rozpoczęła się od najlepszego rezultatu Maksa Verstappena, który zszedł poniżej bariery 1:15 z wynikiem 1:14,910. Dalej byli Leclerc (+0,114), Vettel (+0,260), Hamilton (+0,380), Albon (+0,426) oraz Bottas (+0,428).

Podczas ostatniej próby nikt z czołówki nie zdołał poprawić pozycji, na co miał wpływ wypadek Valtteriego Bottasa na wyjściu na prostą startową. Tym samym Max Verstappen utrzymał pole position z wynikiem 1:14,758 przed Leclerkiem oraz Vettelem. Z czwartego pola ruszy Hamilton, piątego Albon, szóstego Bottas – jeżeli nie okażą się konieczne karne wymiany podzespołów – siódmego Sainz, ósmego Norris, dziewiątego Kwiat, a dziesiątego Gasly.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 53%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca