F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Emirates United States Grand Prix 20193 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,237 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:37,392 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB151:34,057--26
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:34,2260,1690,16930
3.23Alexander AlbonRed Bull RB151:34,3160,2590,09028
4.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:35,0080,9510,69232
5.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:35,2631,2060,25529
6.8Romain GrosjeanHaas VF-191:35,3561,2990,09324
7.16Charles LeclercFerrari SF901:35,3801,3230,02423
8.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:35,4391,3820,05932
9.18Lance StrollRacing Point RP191:35,5861,5290,14731
10.20Kevin MagnussenHaas VF-191:35,6591,6020,07323
11.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:35,6611,6040,00231
12.55Carlos SainzMcLaren MCL341:35,7231,6660,06226
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:35,8541,7970,13122
14.11Sergio PerezRacing Point RP191:35,9711,9140,11729
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:36,0371,9800,06626
16.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:36,1242,0670,08724
17.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:36,1592,1020,03540
18.4Lando NorrisMcLaren MCL341:36,2632,2060,10423
19.88Robert KubicaWilliams FW421:37,9483,8911,68528
20.40Nicholas LatifiWilliams FW421:41,1127,0553,1647
107% najlepszego czasu: 1:40,641


Max Verstappen z Red Bulla ustanowił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszego piątkowego treningu na Circuit of the Americas.

Sesja rozpoczęła się w promieniach słońca, jednak temperatura powietrza wynosiła zaledwie dziewięć stopni Celsjusza. To jednak nie ona była największym zmartwieniem kierowców. W komunikatach radiowych przeważały komentarze na temat stanu nawierzchni toru, który w porównaniu do ubiegłego sezonu stał się niezwykle wyboisty. Nierówności dostrzec można było niemal w każdej sekcji popularnego obiektu w Austin. Szczególnie duże powstały na wyjeździe z alei serwisowej i w zakręcie numer dziewięć.

Po niespełna czterech minutach najlepszym czasem legitymował się Valtteri Bottas z Mercedesa (1:38,8s). Dalej znajdowali się Vettel, Hamilton oraz Magnussen. Charles Leclerc zgłosił na początku oznaki niepokojącej pracy silnika. Później okazało się, że nie była to żadna poważniejsza awaria, a jedynie drobny problem z przepustnicą.

Podczas treningu kierowcy mieli możliwość sprawdzenia jednej z przyszłorocznych mieszanek – nowe opony C4 znalazły się między innymi w bolidzie Verstappena, który awansował na trzecią lokatę. Po dwudziestu minutach liderem klasyfikacji był Alex Albon. Reprezentant Red Bulla ustanowił wynik 1:36,424s.

O godzinie 11:30 czasu lokalnego Verstappen ustanowił najlepszy czas okrążenia, ale chwilę później został on anulowany ze względu na naruszenie limitu toru w dziewiętnastym zakręcie. Wcześniej podobną decyzję sędziowie podjęli w stosunku do Albona. Niezbyt optymistycznie poranny trening rozpoczął się dla Nicholasa Latifiego, który tym razem zastępował w Williamsie George'a Russella. Przekładnia w jego bolidzie zacięła się na drugim biegu. Kanadyjczyk musiał bardzo powolnym tempem powrócić do alei serwisowej.

Leclerc spędził u mechaników około pół godziny. Po powrocie natychmiast przesunął się na piąte miejsce. Monakijczyk uzyskał swój osobisty rekord na testowym ogumieniu na sezon 2020. Tuż po tym Vettel wskoczył przed Albona, wykręcając na miękkiej mieszance rezultat 1:34,2s. Mercedesy pozostawały w cieniu – Hamilton był trzynasty, Bottas dziesiąty. Stajnia z Brackley cały czas zbierała jednak dane na temat przyszłorocznych opon C4.

Na dwadzieścia minut przed końcem zajęć Verstappen uzyskał rekordy w dwóch sektorach a na mecie poprawił czas Vettela o 0,169s. Podobnie jak Niemiec także Holender ustanowił swój najlepszy wynik na "czerwonych" Pirelli PZero. Przed czterokrotnym mistrzem świata znalazł się także Leclerc. 22-latek tracił do swego rówieśnika sześć dziesiątych części sekundy.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Srebrne Strzały nadal koncentrowały się na poznawaniu ogumienia na kolejną kampanię. Hamilton notował czasy o około 4s wolniejsze od normalnego tempa. Ted Kravitz z telewizji Sky donosił, że pomimo realizacji programu testowego Mercedes wprowadza poprawki w ustawieniach bolidu #44.

Ostatecznie lider klasyfikacji generalnej zakończył zajęcia na ósmym miejscu – przed Lancem Strollem, ale za Leclerkiem. W czołowej dziesiątce znalazło się też dwóch kierowców Haasa: Grosjean był szósty, a Magnussen dziesiąty. Robert Kubica wykręcił dziewiętnasty rezultat i przejechał 28 okrążeń. Zdecydowanie najwięcej kółek zaliczyli kierowcy Mercedesa: Bottas czterdzieści a Hamilton trzydzieści dwa.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 12°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca