F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Austin.
Emirates United States Grand Prix 20193 listopada
Circuit of the Americas
Długość toru: 5,513 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 308,728 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:32,237 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:37,392 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,376 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB151:33,305--13
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:33,5230,2180,21817
3.4Lando NorrisMcLaren MCL341:33,8180,5130,29514
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:33,9040,5990,08617
5.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:33,9230,6180,01916
6.23Alexander AlbonRed Bull RB151:33,9830,6780,06014
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:34,4081,1030,42515
8.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:34,5131,2080,10518
9.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:34,5171,2120,00414
10.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:34,7741,4690,25711
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:34,7841,4790,01011
12.18Lance StrollRacing Point RP191:34,7921,4870,00814
13.8Romain GrosjeanHaas VF-191:34,8491,5440,05717
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:35,1291,8240,28016
15.20Kevin MagnussenHaas VF-191:35,3052,0000,17614
16.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:35,9562,6510,65115
17.63George RussellWilliams FW421:36,2562,9510,30015
18.88Robert KubicaWilliams FW421:36,6283,3230,37217
19.11Sergio PerezRacing Point RP191:38,4265,1211,79822
20.16Charles LeclercFerrari SF90---1
107% najlepszego czasu: 1:39,836

Szeroko komentowana nawierzchnia toru w Austin w żaden sposób nie zmieni się w ten weekend. Dla kierowców to spore utrudnienie, jednak dla kibiców nie lada gratka, gdyż przejechanie czystego kółka będzie w ten weekend arcytrudne. Miejmy nadzieję, że wyboje nie wpłyną negatywnie na bezpieczeństwo i przyjdzie nam oglądać pasjonujące kwalifikacje. Najpierw jednak zespołu musiały dostroić maszyny w trzecim treningu.

Początek sesji był typowym oczekiwaniem na to, kto wyjedzie pierwszy na tor. Jednak po kilkunastu minutach wczorajsze braki w programie zaczął nadrabiać Romain Grosjean. W ślad za Francuzem wyjechali kierowcy Ferrari, o dziwo w samotności, jednak ważniejsze był to, iż Charles Leclerc musiał zatrzymać się na torze, gdyż jego bolid uległ awarii. Spowodowało to wirtualną neutralizację.

Tym sposobem przez pierwsze 20 minut treningu czas wykręciło tylko 4 kierowców. Po kolejnych kilkunastu minutach mieliśmy już pierwszy obraz stawki po przejazdach na miękkich oponach. Prowadził Vettel, o 0,1 sekundy, jednak swój najlepszy czas wykręcił na dość zużytych gumach (ostatecznie został anulowany z powodu wyjazdu poza tor). Jedynym zespołem na pośrednich oponach był McLaren i spisywał się na tej mieszance całkiem nieźle.

Verstappen również zdołał poprawić czas na kolejnych mierzonych kółkach, co również rzucało ciekawe światło na to, jak zespoły będą wykorzystywały ogumienie w kwalifikacjach. Holender tym samym zawitał na pierwszym miejscu z wynikiem 1:34,186.

Bottas tymczasem postanowił wyjechać na świeżych oponach i dało mu to awans na pozycję lidera z czasem 1:33,904. Na tym etapie treningu za plecami czołówki meldował się Hulkenberg, tracąc 1,5 sekundy do Fina. Na tyle stawki za to mieliśmy Pereza, który nie skupia się na kwalifikacjach z powodu kary startu z pitlane.

Gdy na świeżych oponach pojawił się Vettel, tabela ponownie uległa przetasowaniu, Niemiec ponownie wspiął się na szczyt. Za nim, 0,2 sekundy wolniej, pojechał Verstappen. Hamilton tymczasem był dopiero czwarty, tracąc pół sekundy. Pewne znaki zapytania nad tempem czołówki pojawiły się gdy McLaren wyjechał na miękkich oponach. Norris wskoczył na trzecie miejsce ze stratą zaledwie 0,3 sekundy. Swoje dołożył Verstappen, który na zużytych oponach poprawił czas Vettela o 0,2 sekundy.

W tak nietypowym układzie na czele tabeli zakończył się ostatni trening weekendu Grand Prix USA. Otwarta jest ciągle kwestia co uległo awarii w samochodzie Leclerca, jednak miejmy nadzieję, że mechanicy zdołają naprawić samochód do czasówki.


Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 26%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca