F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio do Brasil 201917 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Brazylia to miejsce, gdzie w teorii nie powinno się wiele wydarzyć. Szybkie łuki utrudniają wyprzedzanie i długa prosta nie zawsze to niweluje. Jednak w tym roku kolejny raz Interlagos zapewniło dramat, którym można by obdarować połowę sezonu. Piękna walka, różne strategie i potworne błędy kierowców Ferrari. W jednym słowie – klasyk.

Bardzo spokojny początek
Początek wyścigu nie zwiastował niczego szczególnego. Przód stawki wystartował bardzo dobrze, Hamilton próbował wyprzedzić Vettela, jednak Niemiec dobrze się obronił. Nieco dalej Leclerc skutecznie się przebijał przez środek stawki, podobnie jak Sainz na samym tyle.

Do pierwszych postojów jedyną akcją na torze były ataki Leclerca na kolejnych rywalach. Zabawa ta zakończyła się jednak gdy Monakijczyk wskoczył na szóste miejsce po dziesiątym okrążeniu. W międzyczasie Ricciardo uderzył w Magnussena i otrzymał za to karę pięciu sekund.

Pierwsze postoje i różne strategie
Na osiemnastym kółku Perez rozpoczął pierwsze postoje, nieco za nim zjechał Hamilton i Verstappen, obaj założyli miękkie opony. Holender wyjechał za Anglikiem z powodu przyblokowania w alei serwisowej przez Roberta Kubicę, ale szybko uporał się z Anglikiem. W szeregi Mercedesa wdarło się w tym czasie nieco zamieszania, gdyż w samochodzie Hamiltona doszło do awarii wyświetlacza, ale nie wpłynęło to mocno na przebieg wyścigu.

Na 25. kołku zjechał Albon po pośrednie opony, a dwa okrążenia później Bottas i był to pierwszy przejaw planowanej strategii jednego postoju. To z kolei spowodowało duży niepokój u Hamiltona, który uważał, że jest na złych oponach. Anglik na drugi postój zjechał na 44. okrążeniu, a Verstappen na 45, tym razem nie doszło do zmiany pozycji. Jednakże dwójka wyjechała przed kierowcami na potencjalnej strategii jednego postoju.

Dramat rozpoczyna awaria Bottasa, Ferrari dopełnia bingo
Dramat rozpoczął się na dobre gdy w samochodzie Bottasa doszło do awarii silnika. Nieco wcześniej Fin zaskakująco zmienił strategię na dwa postoje i chciał uporać się z Leclerkiem. Awaria uniemożliwiła mu to, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. W trakcie neutralizacji po nowe opony zjechał Verstapen i Leclerc. Hamilton otrzymał instrukcję wykonania odwrotnej akcji do Verstappena, co dało mu pierwsze miejsce, ale na bardzo krótko.

Gdy tylko zakończyła się neutralizacja Verstappen wyprzedził z łatwością Hamiltona. Doszło jednak do ostrej walki za ich plecami. Albon pokonał Vettela, a ten zaczął być naciskany przez Leclerca. Kierowca Red Bulla dzielnie się bronił, a Monakijczyk postanowił zaatakować. I dałoby to nam ciekawą walkę, ale kierowcy Ferrari postanowili w siebie wjechać, kończąc walkę w dzisiejszym Grand Prix.

Na torze ponownie pojawił się samochód bezpieczeństwa, ale na trasie było sporo odłamków, co mogło spowodować problemy w przypadku przywrócenia ścigania. Sędziowie podjęli jednak ryzyko i wznowili zawody na dwa okrążenia do mety. W tym momencie chaos osiągnął szczyt. Hamilton podczas neutralizacji nie wiedzieć po co zmienił opony, więc teraz desperacko chciał wyprzedzić Albona jadącego na drugim miejscu. Tak bardzo się starał, że uderzył w drugim sektorze w kierowcę z Tajlandii. Ten się obrócił, a Anglika wyprzedził Gasly.

Szalona walka na ostatnich kółkach
Hamilton nie myślał poddawać się i mocno gonił kierowcę Toro Rosso, ten zaś wychodził ze skóry, by obronić drugie miejsce. Walka toczyła się do samej mety, gdzie Gasly wygrał o pół długości samochodu. Hamilton tymczasem jest pod lupą sędziów, co może spowodować, iż w ostatecznym rozrachunku na podium znajdzie się Sainz, który po kapitalnej jeździe z ostatniego pola, na mecie zjawił się czwarty. Byłoby to pierwsze podium dla McLarena od GP Australii w 2014 roku.

Pomimo rozstrzygniętych mistrzostw warto było oglądać dzisiejsze zmagania w Formule 1. Niesamowite zwroty akcji i piękna walka na torze pokazały, że sport potrafi ciągle dostarczać ogromnych emocji. Ostateczne wyniki jeszcze nie są znane ale mimo to dzisiejsze zawody przejdą do historii.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 620%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca