F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Interlagos.
Heineken Grande Prêmio do Brasil 201917 listopada
Autódromo José Carlos Pace
Długość toru: 4,309 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 305,639 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:07,281 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:10,540 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
210,420 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:09,217--30
2.16Charles LeclercFerrari SF901:09,2380,0210,02135
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:09,3510,1340,11333
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:09,3730,1560,02237
5.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:09,4400,2230,06739
6.20Kevin MagnussenHaas VF-191:10,1430,9260,70338
7.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:10,1940,9770,05132
8.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:10,2100,9930,01639
9.23Alexander AlbonRed Bull RB151:10,2751,0580,06531
10.55Carlos SainzMcLaren MCL341:10,3101,0930,03538
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:10,3251,1080,01531
12.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:10,3521,1350,02726
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:10,4191,2020,06736
14.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:10,4241,2070,00534
15.11Sergio PerezRacing Point RP191:10,4431,2260,01931
16.8Romain GrosjeanHaas VF-191:10,5041,2870,06138
17.18Lance StrollRacing Point RP191:10,5681,3510,06433
18.4Lando NorrisMcLaren MCL341:10,7001,4830,13241
19.63George RussellWilliams FW421:11,8182,6011,11836
20.88Robert KubicaWilliams FW42---2
107% najlepszego czasu: 1:14,062

Tor Interlagos w trakcie tego weekendu nie należy do najłatwiejszych obiektów. Opady deszczu powodują, iż nawierzchnia jest jeszcze bardziej śliska niż na co dzień, a przy tym czas jazdy jest ograniczony. Bardzo brutalnie przekonał się o tym Robert Kubica, który już na pierwszym mierzonym kółku w drugiej sesji rozbił swojego Williamsa, powodując czerwoną flagę.

Porządkowi szybko uporali się z rozbitym samochodem i po kilku minutach ponownie otwarto pitlane, z czego skorzystało wielu kierowców wyjeżdżając na swoje przejazdy. Zdecydowana większość wybrała pośrednie opony, choć niektórzy zawodnicy sprawdzali twardą mieszankę. Póki co nikt nie testował miękkiej, gdyż nie wiadomo czy w ogóle się przyda w ten weekend ze względu na możliwe opady.

Na żółtych oponach Pirelli najlepsze tempo prezentowało na początku Ferrari. Vettel prowadził z czasem 1:09,570. Dalej mieliśmy Hamiltona i Red Bulle. Z reszty stawki najlepiej prezentował się Gasly, jednak należy pamiętać, że krótka pętla Interlagos spowoduje ogromny tłok w środku stawki. Pod koniec pierwszych przejazdów ponownie nad torem rozpadał się deszcz.

Nie były to jednak tak mocne opady, by na torze pojawiły się kałuże przez co kilkanaście minut później zawodnicy wyjechali na przejazdy na miękkich oponach. Nie obyło się bez piruetów i dość niebezpiecznych sytuacji, gdy na przykład Hamilton niemal rozbił się o bolid Haasa. Czasy uległy nieznacznej poprawie, jednak ponownie najszybszy był Vettel, tym razem meldując się z wynikiem 1:09,217. Leclerc stracił do partnera zespołowego zaledwie 0,021 sekundy.

Ruch na torze był dość chaotyczny, wiec wiele szybkich kółek zostało popsutych jednak ze plecami Ferrari tym razem znalazł się Max Verstappen, a dopiero później Mercedesy. Co ciekawe, na szóstej lokacie plasował się Kevin Magnussen.

Ostatni etap treningu to tradycyjnie przejazdy symulujące wyścig. Większość zawodników postanowiła sprawdzać pośrednie opony, jednak kilku kierowców zdecydowała się na twarde opony. Najrzadziej w użyciu była miękka mieszanka, co może sugerować dość sporą degradację.

Nie wszystkim dane było dokończenie długich przejazdów. W samochodzie Gasly'ego doszło do awarii jednostki napędowej, przez co musiał zatrzymać się na poboczu, powodując wirtualną neutralizację. Pech dotknął również drugiego kierowcę Toro Rosso, Daniiła Kwiata. W jego samochodzie najprawdopodobniej również doszło do awarii, przez co wyjechał na pobocze i lekko uderzył w bandę. Większym problemem był pożar silnika, który zmusił porządkowych do zalania samochodu proszkiem gaśniczym. Incydent ten spowodował czerwoną flagę, a sesja nie została już wznowiona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 24°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 81%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca