F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20191 grudnia
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,794 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:36,256--29
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:36,5660,3100,31033
3.16Charles LeclercFerrari SF901:36,6420,3860,07630
4.5Sebastian VettelFerrari SF901:36,6910,4350,04928
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:36,8070,5510,11630
6.23Alexander AlbonRed Bull RB151:37,2881,0320,48130
7.8Romain GrosjeanHaas VF-191:37,6011,3450,31317
8.11Sergio PerezRacing Point RP191:37,6371,3810,03632
9.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:37,6511,3950,01434
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:37,7701,5140,11936
11.55Carlos SainzMcLaren MCL341:37,8341,5780,06432
12.4Lando NorrisMcLaren MCL341:37,9181,6620,08432
13.18Lance StrollRacing Point RP191:37,9851,7290,06732
14.20Kevin MagnussenHaas VF-191:38,0801,8240,09531
15.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:38,1221,8660,04229
16.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:38,4002,1440,27826
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:38,4152,1590,01530
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:38,4642,2080,04932
19.63George RussellWilliams FW421:39,5123,2561,04832
20.88Robert KubicaWilliams FW421:40,4554,1990,94332
107% najlepszego czasu: 1:42,994

Embed from Getty Images
Druga jakże ważna sesja treningowa w Abu Zabi rozpoczęła się jeszcze przy świetle dziennym. Mało kto zwlekał z wyjazdem an tor, gdyż to właśnie teraz można było poznać warunki, jaki będą w jutrzejszych kwalifikacjach, oraz niedzielnym wyścigu.

Co ciekawe kierowcy wyjechali na pośrednich i twardych oponach, więc postanowili sprawdzić ogumienie na wyścig. Nikt nie zdecydował się na wyjazd na miękkich oponach poza kierowcami Williamsa. Na pośrednim ogumieniu najlepiej spisał się Verstappen, wykręcając czas 1:37,145. Tymczasem pierwszym poważnym zawodnikiem na miękkich oponach był Leclerc. Co ciekawe po dwóch sektorach jego czas nie był lepszy od Verstappena, a w trzecim Monakijczyk uderzył w bandy bokiem samochodu, po czym powoli wrócił do garażu.

Nie tylko Leclerc miał problemy w trzecim sektorze. Również Bottas zaliczył obcierkę, jednak mniej brzemienną w skutkach i dokończył okrążenie, wskakując na czoło tabeli z wynikiem 1:36,256. Hamilton pomimo braku błędów był wolniejszy o niemal 0,4 sekundy. Nieco wolniejszy był Vettel, a Red Bull zdecydowanie nie zachowywał się idealnie na czerwonych Pirelli.

Trzeci sektor był dziś niezwykle zdradliwy i kolejną ofiarą był Giovinazzi. Kierowca Alfy Romeo obrócił się, ale na szczęście uniknął uderzenia w bariery. Leclerc wyjechał na jeszcze jeden przejazd na miękkich oponach, jego samochód ostatecznie był zdolny do dalszej jazdy. Kierowca Ferrari wskoczył za Hamiltona, który zdołał jeszcze nieco poprawić swój wynik.

Przejazdy symulujące wyścig odbywały się dziś głównie na miękkich oponach. Tym razem jednak nie wydarzyły się dramaty. Kierowcy podeszli zdecydowanie ostrożniej do jazdy z pełnym bakiem. Wyłączając Grosjeana, który zderzył się z Bottasem po drugiej długiej prostej. Wypadek kompletnie do uniknięcia. Samochody pozostawiły wiele szczątków na torze, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi.

Po ponownym wywieszeniu zielonej flagi kierowcy spróbowali jeszcze wyjazdów na twardych i pośrednich mieszankach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 0,8 m/s
Wilgotność powietrza: 62%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca