F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Yas Marina.
Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix 20191 grudnia
Yas Marina Circuit
Długość toru: 5,554 km
Liczba okrążeń: 55
Pełny dystans: 305,355 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:34,794 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:40,279 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
Największa średnia prędkość wyścigu:
194,863 km/h - Sebastian Vettel (Red Bull), 2009
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB151:36,566--15
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:36,6400,0740,07418
3.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:36,6550,0890,01517
4.23Alexander AlbonRed Bull RB151:36,9270,3610,27218
5.5Sebastian VettelFerrari SF901:36,9750,4090,04815
6.16Charles LeclercFerrari SF901:36,9750,4090,00016
7.11Sergio PerezRacing Point RP191:37,5160,9500,54116
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:37,6151,0490,09914
9.55Carlos SainzMcLaren MCL341:37,6911,1250,07622
10.10Pierre GaslyToro Rosso STR141:37,7361,1700,04517
11.8Romain GrosjeanHaas VF-191:37,7681,2020,03212
12.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:37,9631,3970,19518
13.4Lando NorrisMcLaren MCL341:38,1001,5340,13718
14.20Kevin MagnussenHaas VF-191:38,1981,6320,09812
15.18Lance StrollRacing Point RP191:38,4621,8960,26416
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:38,5141,9480,05221
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:38,5802,0140,06614
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:38,7822,2160,20218
19.63George RussellWilliams FW421:39,2062,6400,42416
20.88Robert KubicaWilliams FW421:39,8593,2930,65317
107% najlepszego czasu: 1:43,326

Embed from Getty Images

Max Verstappen popisał się najlepszym czasem okrążenia w trzecim treningu przed Grand Prix Abu Zabi.

Przed startem sesji okazało się, że Valtteri Bottas otrzymał nową jednostkę napędową. Silnik, który został zamontowany w bolidzie Fina przed piątkowymi treningami miał wadę w układzie pneumatycznym. Zamiast przeprowadzać skomplikowaną naprawę, Mercedes wybrał instalację nowej jednostki, mając na uwadze, że na Bottasie i tak ciążyła kara startu z końca stawki.

Trzeci trening nie odbywał się w reprezentatywnych warunkach dla kwalifikacji i wyścigu. Stąd po kwadransie okrążenia instalacyjne przejechało tylko siedmiu kierowców. Najlepszy czas należał do Lando Norrisa z McLarena: 1:38,987s.

Niedługo po tym na czele znaleźli się reprezentanci Renault: Daniel Ricciardo i Nico Hulkenberg. Nie potrwało to jednak zbyt długo, gdyż na torze byli już kierowcy dwóch najsilniejszych ekip: Mercedesa i Ferrari. Bottas poprawił rekord FP3, nawet pomimo tego, iż zblokował koła na dohamowaniu do jedenastego zakrętu. Przy nazwisku zawodnika stajni z Brackley widniał wynik na poziomie 1:37,9s.

Hamilton był szybszy o 0,2s i to on został nowym liderem klasyfikacji. Ferrari nie było w stanie przebić się do czołówki. Vettel był trzeci, a Leclerc dopiero dziesiąty. Wtedy to Max Verstappen pojawił się na torze na miękkich oponach, uzyskując rezultat o 0,5s od Lewisa Hamiltona: 1:37,202s.

Nie było to jednak ostatnie słowo Mercedesa. Hamilton i Bottas niemal natychmiast odpowiedzieli poprawą. Sześciokrotny czempion F1 powrócił na pierwszą lokatę z wynikiem 1:36,877s.

Co ciekawe z biegiem czasu Ferrari przeszło z miękkich opon na pośrednie, a mimo tego Vettel wskoczył na P2 a Leclerc na P3. Co więcej Leclerc popisał się rekordami w dwóch sektorach. Szczególnie imponująco wyglądał rezultat Monakijczyka w ostatniej sekcji toru Yas Marina.

Ostatnie minuty zaowocowały zmianami w klasyfikacji. Bottas przesunął się na drugie miejsce. W drugiej połowie TOP10 plasowali się Ricciardo, Sainz, Norris, Gasly i Grosjean. Jeszcze osiem minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę to nie Robert Kubica zamykał klasyfikację – najgorszy czas należał do Antonio Giovinazziego. Russell z kolei plasował się przed Strollem i Kimim Raikkonenem.

W samej końcówce Mercedes podkręcił tempo, ale Hamilton, Bottas i Verstappen zamykali się w jednej dziesiątej sekundy. Alex Albon miał większą stratę – około 0,4s. Wtedy to jednak Verstappen uzyskał wynik 1:36,566s, popisując się najlepszym międzyczasem w trzecim sektorze.

Na dwa ostatnie miejsca spadli reprezentanci Williamsa: Russel i Kubica. Polak stracił do zespołowego kolegi sześć dziesiątych sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 54%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca