F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201914 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,095 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:33,911--19
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:34,1180,2070,20721
3.16Charles LeclercFerrari SF901:34,1670,2560,04921
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:34,3340,4230,16720
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:34,6530,7420,31923
6.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:35,2391,3280,58623
7.10Pierre GaslyRed Bull RB151:35,4281,5170,18923
8.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:35,4471,5360,01924
9.18Lance StrollRacing Point RP191:35,4661,5550,01925
10.8Romain GrosjeanHaas VF-191:35,5071,5960,04124
11.20Kevin MagnussenHaas VF-191:35,5171,6060,01025
12.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:35,5911,6800,07422
13.4Lando NorrisMcLaren MCL341:35,6311,7200,04024
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:35,6951,7840,06426
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:35,7291,8180,03423
16.55Carlos SainzMcLaren MCL341:35,7291,8180,00024
17.11Sergio PerezRacing Point RP191:35,8201,9090,09124
18.88Robert KubicaWilliams FW421:36,8472,9361,02727
19.63George RussellWilliams FW421:37,6193,7080,77229
20.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C38---2
107% najlepszego czasu: 1:40,485

Embed from Getty Images

Sebastian Vettel uzyskał najlepszy rezultat w pierwszym treningu przed Grand Prix Chin. W czołowej piątce znalazły się także nazwiska Hamiltona, Leclerca, Verstappena i Bottasa.

Jednym z pierwszych kierowców, którzy pojawili się na torze był Sebastian Vettel. W ślad za nim poszli kolejni zawodnicy i w dość krótkim czasie każdy miał na koncie co najmniej jedno okrążenie instalacyjne. Do bolidu Pierre'a Gasly'ego powróciły dobrze znane z zimowych testów sensory badające przepływ powietrza wokół bolidu. Kratownica z nimi znajdowała się za lewym tylnym kołem Red Bulla RB15, który po pierwszych dwóch wyścigach nie zebrał zbyt przychylnych opinii.

Przez piętnaście minut na torze nie działo się zbyt wiele. Pogoda dopisywała – temperatura zmierzała ku dwudziestu stopniom Celsjusza, a zza chmur (i smogu) przebijały się promienie słońca. Około 10:30 czasu lokalnego Lewis Hamilton uzyskał rezultatu 1:35,572s.

Valtteri Bottas, który ukończył swoje pomiarowe kółko krótko po zespołowym koledze z Mercedesa popisał się czasem gorszym o 0,1s. Tuż po tym Lance Stroll obrócił swój bolid na wyjściu z ostatniego zakrętu. Zawodnik Racing Point tłumaczył piruet niską temperaturą ogumienia.

Sesja nie rozpoczęła się dobrze dla Roberta Kubicy, który poinformował inżynierów Williamsa o olbrzymiej podsterowności, towarzyszącej mu na pierwszych przejazdach. Z kolei Sebastian Vettel awansował na pozycję lidera, wykręcając wynik 1:35,395s.

Drugi z reprezentantów Ferrari – Charles Leclerc, także rozpoczął piątkową pracę na pośredniej mieszance ogumienia. Monakijczyk był czwarty i legitymował się osiągnięciem na poziomie 1m36s. Wtedy to na drugą pozycję przesunął się Max Verstappen. Gdy w bolidach Mercedesa znajdowały się "czerwone" opony PZero, w Ferrari "białe", Red Bull postawił na początku na twarde "białe" ogumienie.

Srebrne Strzały powróciły na czoło stawki. Hamilton zszedł na 1:35,102s, po czym Bottas odnotował wynik odstający tylko o 0,04s od osobistego rekordu Brytyjczyka. Trzeci był Vettel, czwarty Verstappen, a na piątym miejscu plasował się Sergio Perez z Racing Point. Po czterdziestu minutach nad torem ponownie zapadła cisza. Miało to związek z koniecznością wykonania regulaminowego obowiązku przekazania Pirelli pierwszego kompletu ogumienia. Ted Kravitz wykorzystał ten moment, aby donieść o poprawkach, jakie Mercedes wprowadził przed tym weekendem w obszarze podłogi i deflektorów.

Tuż przed godziną jedenastą Daniel Ricciardo z Renault opuścił garaż wyposażony w miękkie opony i tuż po tym wskoczył na trzecią pozycję, za dwóch kierowców Mercedesa. Po dość niemrawym początku przygotowań do weekendu Kimi Raikkonen awansował z dziewiętnastej lokaty na P9. Fin także podkręcił swoje tempo po założeniu do bolidu "czerwonych" PZero.

Na samym dole klasyfikacji widniało nazwisko Antonio Govinazziego. W realizacji programu Alfy Romeo Włochowi przeszkadzała usterka techniczna konstrukcji C38. Wychowanek Ferrari miał na koncie tylko dwa okrążenia. Z każdą kolejną minutą kierowcy podkręcali tempo. Najpierw Leclerc ustanowił 1:34,1s na pośredniej mieszance, później Hamilton urwał kilka setnych na miękkiej, ale to Vettel jako pierwszy zszedł poniżej bariery 1,34s, odnotowując wynik 1:33,911s. Podobnie jak Leclerc Niemiec także kontynuował jazdę z użyciem mieszanki oznaczonej białym kolorem.

Kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę Robert Kubica plasował się na osiemnastym miejscu z przewagą niespełna 0,8s nad George'em Russellem. Obaj kierowcy przejechali podobną liczbę okrążeń: osiemnaście i dziewiętnaście. Alfa Romeo ogłosiła, że Giovinazzi nie może powrócić na tor ze względu na utratę mocy silnika.

W czołówce Verstappen zaliczył awans na czwarte miejsce, po zmianie ogumienia na miękkie. Czas Holendra był o 0,3s lepszy od tego, jakim wcześniej popisał się Bottas, który także korzystał z tej mieszanki opon Pirelli. Haas liczył na zdecydowanie lepszy weekend niż w Australii i Bahrajnie – Romain Grosjean balansowali na granicy pierwszej i drugiej dziesiątki, plasując się przed Hulkenbergiem, Norrisem i Albonem.

W ostatnich minutach przez krótką chwilę w ostatnim sektorze kierowcy mogli dostrzec żółte flagi. Nie doszło jednak do żadnego poważniejszego incydentu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca