F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201914 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,095 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:33,330--37
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:33,3570,0270,02733
3.33Max VerstappenRed Bull RB151:33,5510,2210,19429
4.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:34,0370,7070,48632
5.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:34,0960,7660,05921
6.55Carlos SainzMcLaren MCL341:34,1410,8110,04536
7.16Charles LeclercFerrari SF901:34,1580,8280,01713
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:34,2960,9660,13838
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:34,3361,0060,04032
10.10Pierre GaslyRed Bull RB151:34,4551,1250,11932
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:34,5511,2210,09633
12.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:34,6341,3040,08337
13.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:34,6941,3640,06020
14.18Lance StrollRacing Point RP191:34,7791,4490,08537
15.11Sergio PerezRacing Point RP191:34,7841,4540,00535
16.20Kevin MagnussenHaas VF-191:34,7881,4580,00434
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:35,7042,3740,91632
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:35,9142,5840,21040
19.88Robert KubicaWilliams FW421:36,1212,7910,20738
20.63George RussellWilliams FW421:36,2292,8990,10835
107% najlepszego czasu: 1:39,863

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas odnotował najlepszy czas okrążenia w popołudniowym piątkowym treningu F1 na torze w Szanghaju. Tuż za kierowcą Mercedesa uplasował się Sebastian Vettel. Trzeci był Max Verstappen.

Antonio Giovinazzi, który stracił cały poranny trening ze względu na problemy z jednostką napędową był pierwszym kierowcą, który wyjechał na okrążenie instalacyjne. Po około pięciu minutach od rozpoczęcia zajęć Vettel zakończył pomiarowe kółko uzyskując na twardych oponach czas 1:34,7s. Niedługo po tym Niemiec został zepchnięty na niższą pozycję przez zespołowego kolegę z Ferrari – Charlesa Leclerca. Monakijczyk miał jednak w swoim bolidzie pośrednią mieszankę.

Chwilę po tym Lewis Hamilton obrócił bolid w trzecim zakręcie, niedługo po opuszczeniu alei serwisowej. Urzędujący mistrz świata bez problemu powrócił do jazdy, ale zmarnował kolejną próbę blokując koła na dojeździe do szykany przed długą prostą. Szeroki wyjazd w wirażu numer jeden zaliczył drugi z reprezentantów Mercedesa – Valtteri Bottas, który plasował się na drugiej lokacie. Podobnie jak miało to miejsce przed południem kierowcy mieli problemy z dogrzaniem opon do optymalnej temperatury.

Max Verstappen zdawał się potwierdzać, iż Red Bullowi udało się choć w pewnym stopniu odbudować formę po rozczarowującym Grand Prix Bahrajnu. Holender popisał się na pośredniej mieszance czasem o 0,3s gorszym od Leclerca. Rezultat ten dawał mu drugą pozycję. Tym samym lider Red Bulla powiększył swoją przewagę nad Pierre'em Gasly'ym do około jednej sekundy. Francuz był siódmy, za Nico Hulkenbergiem z Renault. Tuż po tym nowym liderem klasyfikacji został Hamilton – jego trzecie podejście zaowocowało wynikiem 1:34,226s.

Inżunierowie Toro Rosso kończyli prace nad bolidem Daniiła Kwiata. Po pierwszym treningu Honda zdecydowała się na wymianę jednostki napędowej w STR14 Rosjanina. Po 30 minutach od rozpoczęcia sesji Vettel i Leclerc rozpoczęli symulacje kwalifikacji na miękkiej mieszance. Pierwszy z nich pokonał pętlę toru w Szanghaju w ciągu 1m33,357s. Drugi stracił trochę czasu do partnera z Ferrari i musiał zadowolić się trzecią lokatą. Mercedes odpowiedział na to nowym rekordem w wykonaniu Bottasa – zwycięzca pierwszego wyścigu sezonu przebił wynik Vettela o 0,027s. Tempo podkręcił także Hamilton – wystarczyło ono jednak tylko na przesunięcie się przed Leclerca.

Na półmetku sesji Robert Kubica utrzymywał przedostatnią pozycję, mając za sobą George'a Russella. Jego przewaga nad Brytyjczykiem nie była już jednak tak duża jak po pierwszym treningu. Haas badał z kolei podejrzaną usterkę w bolidzie Grosjeana. Na nierównościach przed pierwszym zakrętem doszło do oberwania prawej części przedniego skrzydła. Do pracy zabierał się Kwiat, który na początku otrzymał polecenie ostrożnego obchodzenia się z aktywacją DRS. Na uwagę zasługiwało tempo McLarena – Norris i Sainz plasowali się w czołowej dziesiątce, z niewielką stratą do kierowców fabrycznej stajni Renault. W strefie pomiaru prędkości brylowali kierowcy korzystający z bolidów napędzanych silnikami Ferrari: Giovinazzi (323,7 km/h), Vettel i Leclerc.

Bliżej finałowych 30 minut zespoły zaczęły skupiać swą uwagę na dłuższych przejazdach. Przełożyło się to na czasy okrążeń – tempo spadło o kilka sekund. Wkrótce okazało się jednak, że przygotowań do wyścigu nie wykona Leclerc. 21-latek opuścił kokpit SF90 i udał się do jednostki gościnnej Ferrari. Kilka minut później włoski zespół ogłosił, iż problemem jest związany z układem chłodzenia. "Nic poważnego – kierujemy się ostrożnością i sprawdzamy cały system aby uniknąć jakichkolwiek poważniejszych uszkodzeń" – zakomunikowało Ferrari. Czołówka oceniała twarde opony, które ze względu na wysoką szorstkość nawierzchni mogły okazać się w Chinach dobrym wyborem na wyścig.

W ostatnich minutach Bottas dodawał do swego dorobku kolejne okrążenia na "białych" Pirelli PZero, podczas gdy Verstappen otrzymał do bolidu twarde ogumienie. Vettel przejechał piętnaście okrążeń na pośredniej mieszance, ale w końcówce także otrzymał zadanie zebrania danych na bardziej trwałym ogumieniu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 19°C
Prędkość wiatru: 2,7 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca