F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Shanghai.
Heineken Chinese Grand Prix 201914 kwietnia
Shanghai International Circuit
Długość toru: 5,451 km
Liczba okrążeń: 56
Pełny dystans: 305,066 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,095 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:32,238 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
205,313 km/h - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Przed dzisiejszą czasówką wydawało się, że faworytami do zdobycia pole position są kierowcy Ferrari. Jednak stajnia z Maranello nie prezentowała dziś tak mocnych osiągów jak wczoraj i Mercedes z łatwością pokonał swoich rywali. Jednak mimo to rywalizacja była niezwykle zacięta i ponownie to Bottas poskładał najlepsze okrążenie.

Q1
Pierwszą ekipą w dzisiejszych kwalifikacjach, która wyjechała na tor i ustanowiła czas okrążenia był Williams. Samochód Kubicy i Russella prowadził się niezwykle nerwowo, a Polak donosił przez radio o niespodziewanej nadsterowności. Ostatecznie pierwszy przejazd zakończył się lepiej dla Anglika, który pojechał 0,6 sekundy szybciej od partnera zespołowego.

Dopiero po przejeździe Williamsa na torze pojawiła się reszta ekip, oczywiście za wyjątkiem Albona z STR, którego samochód nie został odbudowany po kraksie z trzeciego treningu. Na czoło tabeli wskoczyły Mercedesy z dość pewną przewagą nad trzecim Verstappenem i czwartym Vettelem. Co ciekawe piąty po pierwszej serii przejazdów był Hulkenberg ze stratą poniżej sekundy. Dopiero jedenasty był Leclerc.

Tak słaby czas zmusił Leclerca do ponownego wyjazdu na tor i poświęcenia kolejnego kompletu miękkich opon. W międzyczasie problem wystąpił w samochodzie Giovinazziego i był kolejnym pechowcem, który nie wykręcił czasu. Ostatecznie biorąc pod uwagę formę Williamsa (w którym na trzecim przejedzie Russell wyprzedził Kubicę), tylko jedno miejsce do odpadnięcia zostało do obsadzenia w Q1. Nie było niespodzianką, że powędrowało do Strolla, który tradycyjnie nie najlepiej radzi sobie w kwalifikacjach.

Q2
Na założenie pośrednich opon zdecydowali się kierowcy Mercedesa, Ferrari i Verstappen. Gasly nie miał wystarczającego tempa, by dokonać takiej próby. Niesamowicie solidnym czasem popisał się Bottas, ustanawiając wynik 1:31,728. Hamilton był wolniejszy o 0,8 sekundy. Ferrari za to traciło około pół sekundy. Gdzie podziała się forma stajni z Maranello? Nieco dalej w tabeli niesamowicie zacięta walka tyczyła się w okolicach 10 miejsca, gdzie Renault, Mclaren i Racing Point dzieliło naprawdę niewiele.

Praktycznie nikt nie był pewny awansu do Q3, jedynie Leclerc i Gasly nie pojawili się na drugim przejeździe. Tym razem wszyscy na miękkich oponach, więc zapowiadało się na pewne szachy. Ostatecznie pierwszym pechowcem okazał się Kwiat, przed Perezem i Raikkonenem. Na końcu Q2 uplasował się McLaren, który od wczorajszych treningów stracił dość sporo osiągów.

Q3
Pomimo dobrych osiągów pośredniej mieszanki, wszyscy zdecydowali się na wyjazd na miękkiej, choć luksus posiadania dwóch świeżych kompletów nie dotyczył kierowców Haasa i Daniela Ricciardo. Na pierwsze miejsce wskoczył Bottas, z przewagą zaledwie 0,007 sekundy nad Hamiltonem. Zawodziło Ferrari. Vettel tracił 0,4 sekundy i plasował się ledwo przed Verstappenem. Dalej mieliśmy Leclerca i Gasly'ego, który ponownie bardzo mocno odstawał od partnera zespołowego.

Na drugim przejeździe już wszyscy skorzystali ze świeżych opon. Hamilton ponownie dał z siebie wszystko ale nieco stracił w ostatnim sektorze i nie pobił czasu Bottasa, który dołożył jeszcze niecałe 0,02 sekundy. Ferrari nieco poprawiło tempo ale wystarczyło to na stratę 0,3 sekundy do Mercedesa. Dalej mieliśmy Verstappena i Gasly'ego. Rywalizację w drugiej części stawki wygrał Ricciardo, plasując się tuż przed Hulkenbergiem i dwoma zawodnikami Haasa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 2,0 m/s
Wilgotność powietrza: 47%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca