F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
SOCAR Azerbaijan Grand Prix 201928 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:42,872--28
2.5Sebastian VettelFerrari SF901:43,1960,3240,32428
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:43,5410,6690,34531
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:43,7930,9210,25224
5.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:44,0031,1310,21031
6.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:44,1771,3050,1749
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:44,1771,3050,00027
8.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:44,2161,3440,03933
9.10Pierre GaslyRed Bull RB151:44,2401,3680,02424
10.4Lando NorrisMcLaren MCL341:44,2951,4230,05532
11.20Kevin MagnussenHaas VF-191:44,9012,0290,60625
12.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:45,3662,4940,46531
13.11Sergio PerezRacing Point RP191:45,4362,5640,07028
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:45,4822,6100,04630
15.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:45,4832,6110,00115
16.8Romain GrosjeanHaas VF-191:45,6182,7460,13531
17.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:46,7173,8451,09924
18.18Lance StrollRacing Point RP191:47,8755,0031,1588
19.88Robert KubicaWilliams FW421:48,1115,2390,23627
107% najlepszego czasu: 1:50,073

Embed from Getty Images

Charles Leclerc uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed Grand Prix Azerbejdżanu. W czołowej trójce znaleźli się także Sebastian Vettel i Lewis. Robert Kubica, który samotnie realizował program Williamsa był dziewiętnasty.

Ze względu na konieczność wymiany podwozia po uszkodzeniu bolidu obluzowanym wiekiem studzienki, w popołudniowej sesji nie wziął udziału zespołowy partner Polaka z Williamsa – George Russell.

Ze względu na stracony pierwszy trening zespoły nie marnowały po południu ani chwili. Jeszcze przed zapaleniem się zielonego światła, na wyjeździe z alei serwisowej ustawiona była już kolejka bolidów, w której znajdowały się między innymi oba Mercedesy W10. Tuż po rozpoczęciu pomiarowego okrążenia Bottas zblokował koła na dohamowaniu do zakrętu numer dwa i wyjechał poza obręb toru. Kilka chwil po nim pobocze pierwszego wirażu zwiedził Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo.

Po siedmiu minutach na czele tabeli znajdowało się nazwisko Kevina Magnussena, który pokonał okrążanie w czasie 1:47,450s. Daniel Ricciardo nie mógł mówić o najlepszym starcie FP2 – najpierw mało zabrakło, aby otarł się o ścianę w T16, a chwilę po tym przestrzelił punkt hamowania do pierwszego zakrętu i musiał ratować się skorzystaniem z wyasfaltowanej strefy wyjazdowej.

Ze względu na niską aktywność kierowców w ostatnich godzinach nawierzchnia toru nie była w zbyt dobrym stanie. Wciąż znajdowało się na niej sporo pyłu. Nie pomagała także pora dnia – sesja wystartowała o godzinie 17 czasu lokalnego. Temperatura nie była o wiele wyższa i wynosiła zaledwie 18 stopni Celsjusza. Powodowało to problemy z dogrzaniem ogumienia.

Dziesięć minut po rozpoczęciu sesji najlepszym czasem legitymował się Lewis Hamilton, który zszedł na 1:46,1s.Tuż po tym urzędujący mistrz świata zblokował koła dojeżdżając do ósmego zakrętu i skorzystał z niewielkiego pobocza.

Dużo mniej szczęścia miał Lance Stroll. Kanadyjczyk rozbił swój bolid w drugim wirażu, powodując wywieszenie czerwonych flag i przerwanie zajęć. Uszkodzenia bolidu, głównie lewego przedniego zawieszenia, były na tyle poważne, że Kanadyjczyk nie powrócił już do realizacji programu. Załadunek bolidu na lawetę i odstawienie go do alei serwisowej potrwały ponad dziesięć minut. Zielone flagi zaczęły powiewać nad torem około 17:30 czasu lokalnego.

Kierowcy Mercedesa i Ferrari zaczęli koncentrować się na tempie kwalifikacyjnym – w ich bolidach znalazły się miękkie opony. Sebastian Vettel zmarnował swoją pierwszą próbę – przestrzeliwując pierwszy zakręt. Leclercowi udało się za to złożyć czas 1:43,598s. Na drugim i trzecim miejscu plasowali się reprezentanci Srebrnych Strzał: Bottas przed Hamiltonem, którzy tracili do Monakijczyka po mniej więcej 0,7s. Drugie szybkie kółko dało Vettelowi drugą pozycję – zdecydowanie bliżej było mu jednak do poziomu zaprezentowanego przez kierowców Mercedesa. Piąte i szóste miejsce należało do Red Bulla, gdzie lepszy wynik należał do Pierre'a Gasly'ego.

Leclerc nie powiedział ostatniego słowa i po paru minutach wyśrubował rekord dnia o 0,2s, korzystając z jazdy za Vettelem na długiej prostej. Chociaż Vettel odpowiedział lepszym czasem, z korespondencyjnego pojedynku górą wyszedł jego zespołowy partner, który ustanowił rezultat na poziomie 1m42,8s Trzecie miejsce należało do Hamiltona. Jego strata zeszła nieznacznie poniżej 0,7s. Czwarty był Verstappen, a piąty Bottas. Co ciekawe na dwóch ostatnich szybkich kółkach Leclerc nie poprawił międzyczasów w trzecim sektorze, co mogło sugerować, że Ferrari nie odkryło jeszcze wszystkich swoich kart.

Na szarym końcu klasyfikacji znajdowali się dwaj kierowcy osamotnieni w przygotowaniach do decydujących sesji wyścigowego weekendu: Sergio Perez i Robert Kubica. Obaj tracili po ponad pięć sekund do Leclerca. Z mało pozytywnej strony prezentowali się zawodnicy Renault: ani Hulkenberg, ani Ricciardo nie byli obecni w czołowej dziesiątce. Z dobrej strony prezentowało się Toro Rosso. Kwiat i Albon plasowali się blisko Red Bulli. Po tym, jak rozpoczęły się długie przejazdy Rosjanin zatarł jednak dobre wrażenie rozbiciem bolidu w siódmym zakręcie. Sesja po raz kolejny została przerwana czerwonymi flagami. Rosjanin stracił panowanie nad tyłem bolidu, który od razu uderzył o betonową barierę.

Kwadrans przed wywieszeniem flagi w szachownicę kierowcy mogli ponownie opuścić aleję serwisową, skupiając się na przygotowaniach do wyścigu. Okazji takiej nie miał Daniel Ricciardo – Australijczyk zniszczył dwa komplety opon blokując koła na dohamowaniach. Plasował się na piętnastym miejscu. Hulkenberg był dopiero siedemnasty. Gorsze czasy należały tylko do Strolla i Kubicy. Antonio Giovinazzi zaliczył szeroki wyjazd poza tor w finałowym zakręcie i przerwał stint wracając do garażu Alfy. Magnussen i Hamilton otarli się bolidami pokonując szybką sekcję zakrętów okalających stare miasto. Szczęśliwie nie doszło pomiędzy nimi do poważniejszego incydentu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 27°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca