F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Baku.
SOCAR Azerbaijan Grand Prix 201928 kwietnia
Baku City Circuit
Długość toru: 6,006 km
Liczba okrążeń: 51
Pełny dystans: 306,306 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:40,593 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2017
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:43,441 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2017
Największa średnia prędkość wyścigu:
197,888 km/h - Nico Rosberg (Mercedes), 2016
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Azerbejdżan powoli staje się niemal gwarantowanym miejscem w kalendarzu F1 zapewniającym emocje. Trudna i śliska pętla zawsze dostarcza wielu incydentów i dramatycznych chwil. Nie inaczej było w dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, gdzie tym razem jedną z ofiar tych pułapek był Robert Kubica oraz faworyt do zdobycia pole position, Charles Leclerc.

Q1
Już w pierwszej minucie kwalifikacji na tor wyjechały wszystkie ekipy poza Red Bullem, w której tylko Verstappen miał dziś walczyć o pozycje, gdyż Gasly po zlekceważeniu polecenia ważenia bolidu wystartuje z pit lane. Kilku kierowców na pierwszym przejeździe blokowało koła i przez to psuło swoje przejazdy, a najbliżej dramatu był Stroll, dotykając tyłem samochodu ściany. Tor w Baku jak co roku jest jednak łaskawy dla opon i pozwalał na uzyskiwanie dobrych wyników nie tylko na pierwszym mierzonym okrążeniu. Ferrari tymczasem przygotowywało się do stosowania podciągania na prostych.

Zdecydowanie nie było to typowe Q1 z dwoma przejazdami po trzy okrążenia. Jeśli zawodnicy zjeżdżali po nowe opony to była to szybka zmiana, bez wjazdu do garażu. Czołowe ekipy przygotowywały taktykę na dalsze części czasówki, a tył stawki walczył o kolejne szybkie kółka. Dodatkowo wszystko utrudniał brudny tor w Baku, który z okrążenia na okrążenia zdecydowanie się poprawił.

Ostatecznie najlepszy czas w Q1 uzyskał Gasly. Niestety dla polskich kibiców kwalifikacje Roberta Kubicy zakończyły się w najgorszy możliwy sposób, to znaczy poważną kraksą w ciasnej sekcji historycznej toru w Baku. Uszkodzenia wyglądały na dość poważne, co stawia pytanie o udział w jutrzejszym wyścigu. Sesji już nie wznowiono, a z dalszej rywalizacji odpadli Stroll, Grosjean, Hulkenberg, Russel i oczywiście Kubica.

Q2
Druga część kwalifikacji rozpoczęła się z opóźnieniem ze względu na konieczność uprzątnięcia rozbitego Williamsa. Gdy bariery zostały naprawione na tor mogli wyjechać zawodnicy, by walczyć o Q3. Jedynie Ferrari zdecydowało się na wyjazd na pośrednich oponach, reszta ekip zdecydowała się na miękkie. Co ciekawe, po pierwszym przejeździe najszybszy był Verstappen, przed Mercedesem. W garażu pozostał jedynie Gasly, który nie wyjechał na tor w Q2.

Ferrari próbowało coś ugrać na pośredniej mieszance i w tym momencie doszło do prawdziwego dramatu, gdyż w dokładnie tym samym miejscu co Robert Kubica, rozbił się nie kto inny jak Charles Leclerc. Na torze ponownie pojawiły się czerwone flagi, a samochód Ferrari w przedniej części był kompletnie rozbity. Kraksa spowodowała kolejną długą przerwę, gdyż ponownie trzeba było odbudować bariery.

Po tak długiej przerwie nie wszyscy zawodnicy pojawili się na torze, gdyż temperatura nawierzchni znacznie spadła i trudniej było o dobre czasy. Vettel został zmuszony do wyjazdu na miękkich oponach, gdyż jego dwunasta lokata nie dawała mu jak na razie awansu.

Niemiec poprawił się i wskoczył na siódme miejsce, ale poza nim jedynie Giovinazzi na drugim mierzonym kółku był w stanie wskoczyć do czołowej dziesiątki. Swojego czasu nie poprawił Sainz, przez co był pierwszym pechowcem i zakończył rywalizację jedenasty. Za nim meldował się Ricciardo, Albon i Magnussen.

Q3
W ostatnim bloku po dwóch kierowców miały tylko dwie ekipy, Alfa Romeo oraz Mercedes. I tylko oni mogli ewentualnie pomagać sobie na prostych, co tym bardziej oczywiste było w przypadku Raikkonena i Giovinazziego, w związku z karą dla drugiego z nich. Po pierwszych mierzonych kółkach na torze rządził Hamilton z przewagą 0,4 sekundy nad Vettelem i niemal 0,5 sekundy na Bottasem. Czwarty był w momencie Verstappen, przed Perezem. Tymczasem na drugim kółku pomiarowym, na którym został tylko Verstappen i wskoczył dzięki temu na drugi miejsce.

Drugi przejazd wynagrodził nam wszystkie opóźnienia w dzisiejszych kwalifikacjach. Z sektora na sektor inny kierowca wysuwał się na prowadzenie, by ostatecznie to Bottas zdobył pole position, z przewagą zaledwie 0,059 sekundy nad Hamiltonem. Vettel nie miał już nikogo do pomocy i zakończył zmagania trzeci ze stratą 0,3 skeundy. Dalej mieliśmy Verstappena i o dziwo Pereza, który ponownie świetnie spisuje się w Baku. Za Meksykaninem zameldował się Kwiat i Norris. Ostatnia w Q3 była Alfa Romeo, która nie wykorzystała posiadania dwóch samochodów.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 26°C
Temperatura powietrza: 14°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 79%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca