F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Catalunya.
Emirates Gran Premio de España 201912 maja
Circuit de Barcelona-Catalunya
Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:16,173 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:18,441 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:17,284--35
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:17,3330,0490,04935
3.16Charles LeclercFerrari SF901:17,5850,3010,25242
4.5Sebastian VettelFerrari SF901:17,6730,3890,08841
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:18,0350,7510,36230
6.8Romain GrosjeanHaas VF-191:18,1530,8690,11842
7.10Pierre GaslyRed Bull RB151:18,2380,9540,08534
8.20Kevin MagnussenHaas VF-191:18,3551,0710,11740
9.55Carlos SainzMcLaren MCL341:18,6581,3740,30345
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:18,7221,4380,06440
11.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:18,7271,4430,00530
12.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:18,7791,4950,05244
13.18Lance StrollRacing Point RP191:18,8391,5550,06033
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:18,8611,5770,02243
15.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:18,9341,6500,07340
16.4Lando NorrisMcLaren MCL341:19,0411,7570,10743
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:19,4272,1430,38637
18.11Sergio PerezRacing Point RP191:19,4482,1640,02140
19.63George RussellWilliams FW421:20,1912,9070,74338
20.88Robert KubicaWilliams FW421:20,7813,4970,59023
107% najlepszego czasu: 1:22,694

Embed from Getty Images

Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim piątkowym treningu przed Grand Prix Hiszpanii. W czołowej piątce znaleźli się także Hamilton, Leclerc, Vettel i Verstappen.

Jeszcze przed startem sesji Racing Point potwierdziło, że będzie w stanie zakończyć naprawę rozbitego bolidu Lance'a Strolla. Kanadyjczyk otrzymał zapasowe części w starszej specyfikacji.

Jako pierwsi na torze pojawili się kierowcy Haasa: Kevin Magnussen i Romain Grosjean. Po chwili w ślad za nimi poszli inni kierowcy, którzy rozpoczynali pracę od standardowych okrążeń instalacyjnych.

Honda potwierdziła, że po wycieku oleju przyspieszyła wymianę jednostki napędowej w bolidzie Maxa Verstappena. Japoński producent zapowiedział kontrolę, która ma wykryć źródło problemu. Holender pokonał jedno kółko wyjazdowe i powrócił do garażu Red Bulla. Magnussen ustanowił w tym czasie wynik 1:20,168s na pośredniej mieszance. Moment później Duńczyk poprawił swój osobisty rekord, schodząc na 1:19,481s. Na drugim miejscu plasował się jego zespołowy kolega – Romain Grosjean, a trzecie miejsce należało do George'a Russella z Williamsa.

Ferrari rozpoczęło trening od podziału programu prac nad ogumieniem pomiędzy Vettelem i Leclerkiem. Pierwszy z nich miał w swoim bolidzie pośrednie opony, a drugi miękkie. Po chwili czterokrotny mistrz świata został nowym liderem tabeli, schodząc minimalnie poniżej poziomu 1m19s.

Pierwszym kierowcą, który wyjechał na tor na miękkiej mieszance był Robert Kubica. Jego inauguracyjne okrążenie nie poszło zgodnie z planem – ze względu na niską temperaturę opon krakowianin stracił kontrolę nad bolidem na dojeździe do ostatniego zakrętu i ledwo uniknął uderzenia w barierę na zjeździe do alei serwisowej. Polak przejechał przez pit lane i powrócił na tor. W dalszej części zajęć w podobnym incydencie wziął udział Pierre Gasly.

Magnussen zbliżył się do Vettela – obu zawodników znajdujących się na dwóch pierwszych lokatach dzieliła jedna dziesiąta sekundy. Stan ten nie utrzymał się zbyt długo, gdyż około godziny 15:15 Niemiec uzyskał czas na poziomie 1m18,5s. Leclerc awansował na trzecią pozycję, tracąc do zespołowego partnera jedną sekundę. Monakijczyk nadal korzystał z twardszych opon. Kubica odnotował swój pierwszy czas okrążenia, tracąc 3,2s do Vettela, a niedługo później nowym liderem został Bottas, który pomimo nie do końca czystego okrążenia wykręcił 1:18,259s. Lider klasyfikacji generalnej zaliczył po chwili kolejny progres, ustanawiając wynik 1:17,835s.

Około 15:30 zespoły skoncentrowały się na krótkich przejazdach, symulujących kwalifikacje. Wtedy to na dwa najwyższe miejsca przebili się reprezentanci Scuderii: Vettel (1:17,673s) przed Leclerkiem (+0,027s). Dalej ujrzeć można było nazwiska Bottasa, Grosjeana i Verstappena. Z kolei Stroll odnotował swój pierwszy tego popołudnia rezultat: 1:21,2s. Kanadyjczyk rozpoczął przejazdy od stintu na twardych Pirelli PZero. Vettel nie zwalniał: kolejna próba dała mu czas na poziomie 1:17,585s. Później wynik ten został poprawiony przez Leclerca, a następnie Hamiltona i Bottasa. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Azerbejdżanie zameldował się na szczycie klasyfikacji mając przy swoim nazwisku wynik 1:17,284s.

Na półmetku sesji Verstappen zgłosił problemy: "Nagle straciłem moc. Teraz jest już ok, ale dodawałem gazu, całkiem mocno, a silnik nie reagował na wciskanie pedału" – powiedział reprezentant Red Bulla. Russell i Kubica zajmowali dwie ostatnie lokaty. Różnica pomiędzy nimi wynosiła blisko 0,6s. Brytyjczyk tracił 0,7s do osiemnastego Pereza i siedemnastego Giovinazziego. Szesnasty Norris miał nad nim przewagę nieznacznie przekraczającą jedną sekundę. Kiepską formę prezentowali zawodnicy Renault. Nico Hulkenberg był czternasty a Daniel Ricciardo piętnasty. Konkurencyjnym wynikiem popisał się Caloes Sainz, który zajmował dziewiątą pozycję, przed Daniiłem Kwiatem. Tuż za czołową dziesiątką znajdowali się Raikkonen i Albon.

Około godziny szesnastej większość zespołów myślała już o dłuższych przejazdach. Co ciekawe wszyscy kierowcy przebywający na torze mieli w swych bolidach miękkie opony Pirelli. Porównując rezultaty Bottas dysponował nieco lepszym tempem niż Leclerc, jednak wielką niewiadomą pozostawał zapas paliwa, z jakim poruszały się po torze poszczególne bolidy. Haas nie prezentował na dłuższych stintach tak doskonałych osiągów jak na szybkich kółkach. Na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę kilku kierowców dokonało wymiany ogumienia, otrzymując opony wykonane z pośredniej lub twardej mieszanki.

W garażu od dłuższego czasu przebywał Kubica, który miał na koncie tylko 15 okrążeń. Spekulowano, że samochodzie Polaka doszło do usterki układu napędowego. Mimo to krakowianin wrócił na tor w ostatnich dziesięciu minutach, kończąc drugą sesję na ostatnim miejscu z przebiegiem 23 kółek. Z kolei jego partner z Williamsa – George Russell, uplasował się pozycję wyżej przejeżdżając 38 okrążeń.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 42°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 41%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca