F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201926 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,810 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Monako pomimo swego uroku ma jedną cechę, która potencjalnie do wyścigów praktycznie w ogóle nie przystaje – tutaj po prostu nie da się wyprzedzać. Dzisiaj kilku kierowców przekonało się tym dość dotkliwie, jednak jednocześnie doprowadziło to do rozwiązań strategicznych, które w innych miejscach byłyby niemożliwe do przeprowadzenia.

Spokojny start
Bardzo istotną informacją jeszcze przed rozpoczęciem wyścigu było prawdopodobieństwo wystąpienia opadów w wysokości 90%. Uprzedzając fakty – meteorologów z Monako warto by wysłać na dodatkowe szkolenia. Niemniej jednak sam start przebiegł dość spokojnie. Max Verstappen niemal wyprzedził Bottasa w pierwszym zakręcie, ale Fin nie odpuścił i nie pozwolił się pokonać.

Doszło jednak do zmiany pozycji między Magnussenem i Ricciardo, a Kwiat spadł o dwie pozycje za Sainza i Albona. Miało to dość duże znaczenie w kontekście dalszej walki o miano najlepszego z reszty. Początek wyścigu nie obfitował w manewry wyprzedzania, choć Leclerc wciskał się gdzie tylko mógł i początkowo przynosiło to niezłe rezultaty.

Zbyt duży optymizm Leclerca
Podczas gdy w połowie pierwszej dziesiątki Ricciardo prezentował ekstremalnie słabe tempo, nieco dalej Leclerc wychodził ze skóry, by pokonywać kolejnych rywali. Pierwsze schody zaczęły się, gdy trafił na Grosjeana, choć po dwóch kółkach walki Monakijczyk popisał się świetnym manewrem w zakręcie Rascasse. Dokładnie tego samego chciał spróbować z Hulkenbergiem, ale źle wyliczył odległość od band i się z nimi zderzył. Poza stratą kilku pozycji, Charles miał od tego momentu przebitą oponę.

Zaczęła się dramatyczna walka o dojechanie do pitlane w celu założenia nowego kompletu. Guma w końcu się poddała i zaczęła niszczyć podłogę Ferrari. Szczątków było naprawdę sporo na całym torze, więc sędziowie postanowili o wyjeździe samochodu bezpieczeństwa.

Do boksów od razu zjechali Hamilton, Verstappen, Bottas i Vettel. Doszło tam do walki, gdzie Max w ostrym stylu wyprzedził Bottasa, jednak później otrzymał za to karę doliczenia pięciu sekund. Mercedesy w przeciwieństwie do rywali założyły twardą mieszankę. Bottas chyba szybko zorientował się, że to błąd i zjechał jeszcze raz, nie tracąc pozycji, gdyż ciągle trwała neutralizacja. Reszta czołowej dziesiątki nie zjechała, a restart nastąpił po 14. okrążeniu.

Problemy Hamiltona z pośrednią mieszanką
Leclerc próbował odzyskiwać ponownie pozycje, ale ostatecznie się poddał na 18. kółku, gdyż samochód był zbyt mocno zniszczony. Hamilton tymczasem został na torze na pośrednich oponach, a deszcz nie zamierzał się pojawiać nad ulicami księstwa. Lewis dość mocno dyskutował przez radio co zrobić z tym fantem, jednak polecono mu po prostu oszczędzać opony, co robił na tyle mocno, że jechał tempem Williamsa.

Na szesnastym okrążeniu ogromnego pecha miał Robert Kubica, który do tej pory jechał naprawdę mocnym tempem. Jednak wjechał w niego w Rascasse Giovinazzi, powodując blokadę drogi. Polak jednak zdołał nie zgasić samochodu i pojechał dalej, choć z dużą stratą. Walka pomiędzy tą dwójką nie skończyła się jednak, gdyż Włoch otrzymał karę doliczenia 10 sekund, a Robert prezentował naprawdę bardzo mocne tempo. Można powiedzieć, że najlepsze w tym sezonie. Ostatecznie to zawodnik Williamsa wyszedł z rywalizacji zwycięsko i uciekł przed kolejną ostatnią pozycją na mecie.

Nerwowa końcówka Mercedesa
Verstappen wiedząc o swojej karze robił co mógł, by wyprzedzić Hamiltona i nadrobić czas doliczony przez karę. Ostateczny atak nadszedł na kilka okrążeń przed metą, ale Max jedynie uderzył za tunelem w Brytyjczyka, szczęśliwie nie niszcząc samochodu rywala ani swojego. Anglik po wielu dramatycznych komunikatach zdołał dowieźć zwycięstwo do mety, a Verstappen spadł na czwarte miejsce. Podium uzupełnili tym samym Vettel i Bottas.

W dalszej części stawki miano najlepszych z reszty powędrowało do McLarena i Carlosa Sainza, który dzięki dobrej strategii pokonał Toro Rosso i finiszował na szóstym miejscu. Wysoko jadący na początku wyścigu Ricciardo niestety nie doczekał się deszczu i postój w czasie neutralizacji okazał się błędem. Australijczyk zgarnął dziś tylko dwa za dziewiąte miejsce, choć na uznanie zasługuje pogoń za Grosjeanem, który przez karę doliczenia pięciu sekund spadł na 10. pozycję.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 31°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 1,5 m/s
Wilgotność powietrza:50 %
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca