F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Monte Carlo.
Grand Prix de Monaco 201926 maja
Circuit de Monaco
Długość toru: 3,337 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,286 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,810 - Daniel Ricciardo (Red Bull), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,260 - Max Verstappen (Red Bull), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.16Charles LeclercFerrari SF901:11,265--26
2.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:11,3180,0530,05327
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:11,4780,2130,16027
4.33Max VerstappenRed Bull RB151:11,5390,2740,06124
5.10Pierre GaslyRed Bull RB151:11,7380,4730,19927
6.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:12,1700,9050,43223
7.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:12,1940,9290,02427
8.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,2701,0050,07625
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:12,3081,0430,03827
10.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:12,3381,0730,03032
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:12,4891,2240,15126
12.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:12,5191,2540,03026
13.8Romain GrosjeanHaas VF-191:12,5661,3010,04727
14.5Sebastian VettelFerrari SF901:12,5831,3180,0177
15.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,8621,5970,27929
16.4Lando NorrisMcLaren MCL341:12,9141,6490,05226
17.11Sergio PerezRacing Point RP191:13,2321,9670,31823
18.18Lance StrollRacing Point RP191:13,6222,3570,39021
19.88Robert KubicaWilliams FW421:14,0862,8210,46427
20.63George RussellWilliams FW421:14,3053,0400,21927
107% najlepszego czasu: 1:16,254

Nietypowy format weekendu w Monako co roku oznacza, że trzecia sesja treningowa zyskuje na znaczeniu. Po dwóch dniach warunki na torze często mocno się zmieniają, a wnioski po czwartkowych przejazdach mogą być już nieaktualne.

Mimo to akcja na torze zaczęła się dopiero po kilku minutach i nie można było dostrzec pośpiechu w działaniach mechaników. Jedynie przy samochodzie Hamiltona dokonywano ostatnich prac przy przednim zawieszeniu, a postęp śledził sam kierowca, któremu główny mechanik tłumaczył takie decyzje Mercedesa.

Anglik po wyjeździe na tor narzekał na spore wibracje, a na czele tabeli plasował się jego partner zespołowy, Valtteri Bottas. Mniej więcej po 15 minutach kamery zostały skierowane na zakręt Saint Devote, gdzie Vettel popełnił dość prosty błąd, zablokował prawe przednie koło i mógł już tylko czekać na uderzenie w bariery. Zniszczył tym samym przednie skrzydło i lewe zawieszenie, a mechanikom dał sporo pracy przed kwalifikacjami.

Po chwilowej wirtualnej neutralizacji kierowcy wrócili do szybkich okrążeń. Mocnym czasem popisał się Verstappen, który wskoczył tuż za Mercedesy i wyglądało na to, że Red Bull spisywał się lepiej od Ferrari. Całkiem nieźle spisywało się Renault, które po czwartkowych treningach nie mogło pochwalić się mocnym tempem.

Na drugich mocnych przejazdach tempo podkręcił Leclerc, wskakując na pierwsze miejsce z wynikiem 1:11,265. Mercedesy były bardzo blisko, ale nie przebiły tego wyniku. Dla nas bardzo miłą informacją było dość konkurencyjne tempo Roberta Kubicy, który meldował się przed Russelem i niezbyt daleko za samochodami Racing Point. Miejmy nadzieję, że stajnia z Grove znalazła w miarę dobre ustawienia w samochodzie Polaka.

Poza standardową czołową trójką na ulicach Monako bardzo dobrze spisuje się Alfa Romeo, co potwierdziła w trzecim treningu. Czas Leclerca zdecydowanie zaostrzył apetyty przed kwalifikacjami, gdyż jeszcze dziś rano wydawało się, że nic nie jest w stanie pokonać Mercedesa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 36°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 0,5 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca