F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Pirelli Grand Prix du Canada 20199 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,764 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Sebastian VettelFerrari SF901:10,843--19
2.16Charles LeclercFerrari SF901:10,9820,1390,13917
3.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:11,2360,3930,25420
4.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:11,5310,6880,29519
5.33Max VerstappenRed Bull RB151:11,8420,9990,31115
6.10Pierre GaslyRed Bull RB151:11,9141,0710,07219
7.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:12,0451,2020,13116
8.4Lando NorrisMcLaren MCL341:12,1541,3110,10917
9.11Sergio PerezRacing Point RP191:12,1751,3320,02117
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:12,2981,4550,12323
11.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:12,3051,4620,00717
12.20Kevin MagnussenHaas VF-191:12,3371,4940,03217
13.55Carlos SainzMcLaren MCL341:12,3991,5560,06221
14.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:12,4231,5800,02420
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:12,6271,7840,20424
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:12,7081,8650,08119
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:13,1972,3540,48911
18.63George RussellWilliams FW421:13,9663,1230,76917
19.88Robert KubicaWilliams FW421:14,4263,5830,46024
20.18Lance StrollRacing Point RP19---1
107% najlepszego czasu: 1:15,802


Charles Leclerc dał Ferrari nadzieję na nawiązanie walki z Mercedesem, popisując się najlepszym czasem w popołudniowym piątkowym treningu w Montrealu. Na drugim miejscu uplasował się Sebastian Vettel, a trzeci był Valtteri Bottas. Lewis Hamilton stracił sporą część zajęć po uderzeniu o barierę.

Pierwszy aleję serwisową opuścił Robert Kubica, który przed południem musiał oddać stery swego bolidu kierowcy rozwojowemu Williamsa – Nicholasowi Latifiemu. Pomiarowe okrążenie wcześniej od Polaka ukończył jednak Lando Norris z McLarena, który wykręcił czas 1:16,303s. Niedługo po tym lepszym rezultatem popisał się Alex Albon (1:14,7s). Na drugiej pozycji plasował się Lance Stroll, dla którego weekend w Montrealu jest domową eliminacją mistrzostw świata. Nie dziwiło to że na początku treningu zespoły w przeważającej mierze koncentrowały się na pracy z wykorzystaniem pośredniej mieszanki.

Po kwadransie na czele tabeli plasowali się już zawodnicy Ferrari. Charles Leclerc dysponował nieznaczną przewagą 0,03s nad Sebastianem Vettelem. Niedługo po tym czterokrotny mistrz świata pobił wynik młodego Monakijczyka, schodząc do poziomu 1:13,9s. Wyjazdowe kółka kończyli już wtedy kierowcy Mercedesa. Lewis Hamilton od razu popisał się okrążeniem poniżej 1m13s, zyskując już na wstępie sekundę przewagi nad rywalem ze Scuderii. Bottas znalazł się na drugim miejscu – w bolidzie Fina znajdowało się jednak twarde ogumienie.

Opony oznaczone białym kolorem zamontowano także do Red Bulla RB14 Maxa Verstappena. Holender nie miał jednak żadnych szans, aby zbliżyć się do reprezentantów Srebrnych Strzał i tracił do Bottasa około osiem dziesiątych sekundy. Hamilton miał rezerwy – uzyskał nowy rekord w pierwszym sektorze, ale chwilę później zwolnił natrafiając na wolniejszych kierowców. W międzyczasie Vettel zbliżył się do kierowcy ze Stevenage na 0,6s. Wkrótce po tym lepszym osiągnięciem od Niemca popisał się Leclerc.

W bolidzie Alfy Romeo trwała wymiana skrzyni biegów w konstrukcji C38 Antonio Giovinazziego, który przed południem uderzył w ścianę na wyjściu z dziewiątego zakrętu. W tym samym miejscu w tarapaty wpadł Hamilton. Urzędujący czempion F1 z dość dużą siłą uderzył o betonową barierę, przebijając prawą tylną oponę. Brytyjczyk mógł kontynuować jazdę i w żółwim tempie powrócił do swych mechaników w alei serwisowej. Nie wiadomo było jednak, do jak rozległych uszkodzeń doszło w głębi bolidu W10.

Kiedy mechanicy Mercedesa przystępowali do pierwszych napraw, czołówka przeszła na miękkie ogumienie. Vettel odebrał Hamiltonowi pierwszą pozycję w tabeli z czasem 1:12,551s. Był to wynik lepszy o 0,050s od Bottasa. Niedługo po tym lepszy wynik trafił na konto Leclerca. 21-latek pokonał pętlę ulicznego toru w Kanadzie w czasie o 0,07s od zespołowego partnera.

Gdy kierowcy wykonywali przejazdy symulujące kwalifikacje, Mercedes potwierdził, że w bolidzie Hamiltona doszło do uszkodzenia podłogi oraz zawieszenia. Malały szanse na to, że lider mistrzostw świata pojawi się jeszcze na torze w trakcie popołudniowych jazd.

Verstappen także zabiegał o poprawę osobistego rekordu – Holender starał się tak mocno, że kończąc próbę uderzył lekko o ścianę mistrzów, gdy dostrzegł przed sobą zespołowego kolegę, przygotowującego się do startu szybkiego kółka. Holender nie uzyskał reprezentatywnego wyniku i zjechał do pit lane. Red Bull nie prezentował nadspodziewanie dobrej formy, plasując się w dole czołowej dziesiątki. Dobrze szło za to Kevinowi Magnussenowi z Haasa, który po kółku na miękkiej mieszance okupował czwartą pozycję. Zepchnął go z niej jednak Carlos Sainz, którego strata do lidera zamknęła się w 0,4s.

Coraz lepiej radzili sobie reprezentanci Racing Point – Perez był siódmy, a Stroll dziewiąty. Gdy do jazdy powrócił Giovinazzi, na dwa ostatnie miejsca w klasyfikacji spadli kierowcy Williamsa – George Russel był dziewiętnasty i dysponował przewagą mniej więcej 0,250s nad Kubicą. O ile tempo kierowców stajni z Grove nie było żadnym zaskoczeniem, niepokój mógł pojawiać się w Alfie Romeo. Raikkonen plasował się tylko na szesnastym miejscu, co mogło zwiastować kolejny problematyczny weekend dla teamu z Hinwil.

W ciągu ostatnich trzydziestu minut programy zespołów skierowane zostały na przygotowania do niedzielnego wyścigu. Świetna pogoda i wysokie temperatury miały utrzymywać się aż do samej niedzieli, dzięki czemu kierowcy otrzymali szansę sprawdzenia ustawień w optymalnych warunkach.

Trudno było oceniać tempo zespołów, ze względu na brak wiedzy na temat takich czynników jak zapas paliwa, tryb pracy silnika i tym podobne. Uwagę zwróciły jednak konkurencyjne osiągi Bottasa na twardej mieszance. Fin nie odstawał zbytnio rezultatami od Leclerca, który miał w swym SF90 miękkie ogumienie. Vettel zbierał w tym samym momencie dane na temat miękkiej mieszanki, uzyskując czasy w granicach 1m19-20s. Na dojeździe do szykany przed prostą startową doszło do pojedynku pomiędzy Grosjeanem i Strollem. Pierwszy z wymienionych zawodników musiał ratować się wyjazdem na wyasfaltowane pobocze. Sędziowie potwierdzili, że incydent zostanie zbadany po zakończeniu sesji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,8 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca