F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Gilles Villeneuve.
Pirelli Grand Prix du Canada 20199 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve
Długość toru: 4,361 km
Liczba okrążeń: 70
Pełny dystans: 305,270 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:10,764 - Sebastian Vettel (Ferrari), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:13,622 - Rubens Barrichello (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
207,165 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Sebastian Vettel wykręcił najlepszy czas okrążenia w kwalifikacjach do niedzielnego wyścigu o Grand Prix Kanady. W decydującej rozgrywce w Q3 Niemiec pokonał Lewisa Hamiltona z Mercedesa.

Q1

Początkowo nikt nie chciał ryzykować wyjazdu na tor, który z każdą minutą i przejazdem zapewniał kierowcom lepsze warunki. Aleję serwisową opuścili w końcu obaj reprezentanci Williamsa – Russell i Kubica oraz Lance Stroll z Racing Point. Kanadyjczyk uzyskał czas na poziomie 1m13s, ale bardzo szybko został on przebity przez Kevina Magnussena, który jako pierwszy osiągnął wynik oscylujący w granicach 1m12s.

Przez krótką chwilę na pierwszej pozycji widniało nazwisko Lando Norrisa. Gdy jednak do walki przystąpili kierowcy ze ścisłej czołówki, Brytyjczyk został zepchnięty na piąte miejsce. Leclerc wykręcił czas 1:11,7s i wyprzedzał Vettela o pół sekundy. Mercedesowi nie udało się wskoczyć przed zawodników Scuderii – Hamilton i Bottas musieli zadowolić się trzecim i czwartym miejscem. Z dobrej strony zaprezentował się Verstappen, który przez pewien czas znajdował się przed zawodnikami Srebrnych Strzał.

Leclerc podkręcił tempo schodząc na 1:11,481s. Vettel odpowiedział czasem gorszym o 0,1s. Pomimo tego, że Bottasowi powiodła się próba przejechania jeszcze szybszego kółko, to Vettel zakończył Q1 na pierwszej pozycji z czasem 1:11,200s. Tuż za nim sklasyfikowany został Leclerc. W czołowej dziesiątce znaleźli się także kierowcy Renault i McLarena. Carlos Sainz znalazł się jednak na celowniku sędziów za możliwe spowolnienie Alexa Albona.

Na etapie Q1 swój udział w czasówce zakończyli zarówno Sergio Perez jak i Lance Stroll. W gronie pechowców znaleźli się także Raikkonen, Russell i Kubica. Różnica pomiędzy zawodnikami Williamsa wyniosła aż 0,8s.

Q2

Mercedes otworzył Q2 przejazdem na pośredniej mieszance, próbując zapewnić sobie szersze opcje strategiczne na wyścig. Bottas popisał się kiepskim międzyczasem w pierwszym sektorze i zrezygnował z dokończenia próby. Hamilton znajdował się na szybszym kółku i ustanowił rezultat 1:11,336s – lepszy niż ten, którym w Q1 popisał się na miękkich oponach. Vettel zdołał jednak zepchnąć pięciokrotnego mistrza świata na drugie miejsce, uzyskując rezultat lepszy o zaledwie dwie setne sekundy.

Leclerc popełnił błąd i przestrzelił szykanę marnując pierwsze szybkie kółko. Co więcej sędziowie ogłosili, że badają zignorowanie przez Monakijczyka nakazanej drogi powrotu na tor z asfaltowego pobocza. Bottas zdołał podnieść się po wcześniejszym rozczarowaniu i na pośredniej mieszance wykręcił czas nieznacznie wolniejszy od tych, jakie uzyskali Vettel i Hamilton.

Początek drugiego bloku czasówki nie poszedł po myśli Verstappena, który po kółku na pośrednich oponach plasował się na dziewiątym miejscu. „Na torze jest tak wiele bolidów, a ja nie czuję przyczepności tylnych opon. Niesamowite” – mówił. Co ciekawe Gasly, który także miał w swoim bolidzie "żółte" Pirelli PZero, legitymował się czasem o ponad sekundę lepszym. W dole, najbliżej odpadnięcia z sesji byli Giovinazzi a także Magnussen i Grosjean.

W końcówce Mercedesy wyjechały na tor na kolejny przejazd z użyciem pośredniej mieszanki i zapewnili sobie dwa najwyższe miejsca. Już po wywieszeniu flagi w szachownicę sesja została przerwana czerwonymi flagami. Magnussen stracił panowanie nad kierownicą po uderzeniu o ścianę mistrzów i rozbił bolid uderzając prawym bokiem o ścianę przy alei serwisowej. Duńczyk został sklasyfikowany na dziesiątym miejscu, ale jego incydent przeszkodził w poprawie czasu Grosjeanowi i Verstappenowi, którzy pożegnali się z dalszym udziałem w kwalifikacjach wspólnie z Kwiatem, Giovinazzim i Albonem.

Q3

Gasly nie marnował ani chwili i najwcześniej przystąpił walki o jak najlepszy wynik w TOP10. Po dwóch minutach dołączyli do niego Hulkenberg, a nieco później Leclerc i inni kierowcy ze ścisłej czołówki. Jedyny kierowca Red Bulla w Q3 popisał się czasem 1:12,185s. Bottas nie opanował swego bolidu po wyjeździe z drugiego zakrętu, ale uniknął kontaktu z betonową barierą.

Początkowo na dwóch pierwszych pozycjach plasowali się Vettel przed Leclerkiem, jednak po pierwszych przejazdach pozycja lidera klasyfikacji należała do Lewisa Hamiltona. Kierowca ze Stevenage legitymował się osiągnięciem 1:10,493s.

Druga próba Leclerca rozpoczęła się bardzo niemrawo – Monakijczyk dokonał tylko nieznacznego progresu, minimalnie redukując stratę do Hamiltona. Gasly utrzymywał czwartą pozycję, na której zakończył Q2. Zaskakująco wysoko znajdowali się zawodnicy Renault: Hulkenberg był piąty, a Ricciardo szósty. Dalej znajdowali się Sainz, Bottas i Norris.

Gdy wydawało się, że Hamilton jest na dobrej drodze do zdobycia siódmego pole position w Montrealu, na jego drodze stanął Vettel, który wyrwał sukces Brytyjczykowi doskonałym finałowym przejazdem z czasem 1:10,240s. Drugą linię stworzą Leclerc oraz Ricciardo. Piąta pozycja dla Gasly'ego, dopiero szósta dla Bottasa, którego decydujące kółko było okupione licznymi błędami. Dalej Hulkenberg, Norris, Sainz i Magnussen.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 48°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,2 m/s
Wilgotność powietrza: 21%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca