F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201923 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,029 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,225 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,688 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]

Gdy rok temu Grand Prix Francji wracało do kalendarza Formuły 1 większość fanów przyjęła ten fakt z uśmiechem na twarzy. Kolejna runda w Europie musi cieszyć. Jednak jak udowodnił drugi z rzędu wyścig na Paul Ricard, zdecydowanie wybrano zły obiekt. Porównywany do parkingu przy markecie tor kolejny raz nie dostarczył żadnych emocji.

Spokojny start
Tuż po zgaszeniu czerwonych świateł wydawało się, że w czołówce może dojść do przetasowań. Oba Ferrari ruszyły nieco zbyt wolno, w przeciwieństwie do McLarena i Renault. Ostatecznie jednak w obawie przed kolizjami kierowcy odpuścili i jedyną walką była jazda koło w koło Verstappena i Leclerca. Do zamiany pozycji doszło jedynie między zawodnikami McLarena. Na dziesiąte miejsce spadł Ricciardo, gdyż pojechał pierwszy zakręt bardzo zachowawczo.

Vettel musiał się wziąć za odrabianie start, gdyż pomarańczowe bolidy przed jego nosem nie pomagały w walce o podium. Z Norrisem Niemiec uporał się na piątym kółku, a z Sainzem na siódmym, jednak straty były już spore. Sędziowie postanowili w tym czasie powrócić do startu i przyznać karę doliczenia 5 sekund do wyniku Pereza, za wyjechanie poza tor i wyprzedzenie rywali.

Postoje
Kolejne postoje rozpoczęły się na 17. kółku gdy Ricciardo postanowił powalczyć z Gaslym i go podciąć. Francuz zjechał okrążenie później, wyjechał przed Australijczykiem, jednak ten wykorzystał DRS i wyprzedził Red Bulla. Następny zjechał Norris i Sainz. Tutaj nie doszło do zamiany pozycji.

Kolejne okrążenia przynosiły kolejne zjazdy zawodników z czołówki. Vettel chciał zostać na torze znacznie dłużej, ale ostatecznie zjechał jedno okrążenie po Hamiltonie. Przez kolejne dwadzieścia okrążeń na torze nie działo się praktycznie nic, poza manewrami w końcówce stawki i zjazdem Russella po nowe przednie skrzydło.

Nieco walki na koniec
Walka nadeszła na ostatnich okrążeniach. Norris został powiadomiony o problemach z hydrauliką i jego samochód spisywał się coraz gorzej. Wykorzystał to Ricciardo, dojeżdżając do rywala i ostatecznie pokonując go w ułańskiej szarży na ostatnim kółku. Australijczyk wyjechał poza tor, wracając zmuszając Norrisa do wyjazdu na pobocze i tym sposobem go wyprzedził. Wykorzystali to również Raikkonen i Hulkenberg, którzy również znaleźli się przed Anglikiem. Jednak jeśli sędziowie chcą być konsekwentni po GP Kanady, może tu dojść do przyznania kary kierowcy Renault.

Na ostatnim okrążeniu blisko Bottasa znalazł się Leclerc, jednak walka o drugie miejsce nie trwała długi i Fin spokojnie się obronił. Tak też dobiegło końca tegoroczne GP Francji, które zdecydowanie nie zapadnie na długo w pamięci kibiców. Miejmy nadzieję, że Red Bull Ring za tydzień przyniesie więcej emocji.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 38%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca