F1 2020Austria Wielka Brytania Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2019
GP Australii
GP Bahrajnu
GP Chin
GP Azerbejdżanu
GP Hiszpanii
GP Monako
GP Kanady
GP Francji
GP Austrii
GP Wielkiej Brytanii
GP Niemiec
GP Węgier
GP Belgii
GP Włoch
GP Singapuru
GP Rosji
GP Japonii
GP Meksyku
GP Stanów Zjednoczonych
GP Brazylii
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2019
Klasyfikacje generalne 2019
Statystyki z sezonu 2019

  Wszystkie sezony
2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Paul Ricard.
Pirelli Grand Prix de France 201923 czerwca
Circuit Paul Ricard
Długość toru: 5,862 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 310,686 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:30,029 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:34,225 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
206,688 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W10 EQ Power+1:30,937--34
2.44Lewis HamiltonMercedes W10 EQ Power+1:31,3610,4240,42425
3.16Charles LeclercFerrari SF901:31,5860,6490,22531
4.5Sebastian VettelFerrari SF901:31,6650,7280,07932
5.4Lando NorrisMcLaren MCL341:31,8820,9450,21731
6.33Max VerstappenRed Bull RB151:32,0491,1120,16729
7.55Carlos SainzMcLaren MCL341:32,4321,4950,38327
8.10Pierre GaslyRed Bull RB151:32,4481,5110,01629
9.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C381:32,6771,7400,22934
10.20Kevin MagnussenHaas VF-191:32,7891,8520,11230
11.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C381:32,9732,0360,18434
12.3Daniel RicciardoRenault R.S.191:33,0202,0830,04734
13.23Alexander AlbonToro Rosso STR141:33,0232,0860,00335
14.27Nico HulkenbergRenault R.S.191:33,0812,1440,05832
15.26Daniił KwiatToro Rosso STR141:33,2542,3170,17337
16.11Sergio PerezRacing Point RP191:33,3002,3630,04630
17.8Romain GrosjeanHaas VF-191:33,5912,6540,29127
18.18Lance StrollRacing Point RP191:33,8842,9470,29332
19.63George RussellWilliams FW421:34,6143,6770,73033
20.88Robert KubicaWilliams FW421:35,1954,2580,58132
107% najlepszego czasu: 1:37,303


Valtteri Bottas popisał się najlepszym wynikiem podczas drugiego treningu przed Grand Prix Francji. Na dwóch kolejnych pozycjach znaleźli się Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Robert Kubica wykręcił dwudziesty czas.

Na torze panowały bardzo wysokie temperatury, oscylujące w granicach 50 stopni Celsjusza. Stwarzały one bardzo wymagające warunki dla ogumienia, które już o poranku cierpiało z powodu grainingu. Nie dziwiły więc komunikaty, w których już od samego początku sesji zespoły wzywały kierowców do niezwykle ostrożnego obchodzenia się z ogumieniem.

Romain Grosjean, który stracił dużą część porannych zajęć ze względu na wyciek wody, potężnie zblokował jednak koła na dohamowaniu do szykany na prostej Mistral, doprowadzając do pokaźnych spłaszczeń opon. Wpłynęły one na pracę bolidu, który wpadł w pokaźnych rozmiarów wibracje, uniemożliwiające dalszą jazdę. W efekcie Francuz stracił jeden z dwóch kompletów "białych" Pirelli PZero na ten weekend.

Pierwsze minuty nie obfitowały w konkurencyjne wyniki. Po kwadransie tabeli przewodził korzystający z nowego silnika Renault Daniel Ricciardo, który legitymował się rezultatem na poziomie 1:33,6s. Szansę na podniesienie poprzeczki miał Sebastian Vettel. Niemiec najpierw popełnił jednak błąd w szykanie a następnie zrezygnował z jazdy w szybkim tempie po natrafieniu na wolniej jadących kierowców. Na pierwszym miejscu plasował się zespołowy kolega czterokrotnego mistrza świata – Charles Leclerc, dysponujący przewagą jednej dziesiątej sekundy nad Lando Norrisem z McLarena.

Kolejna próba dała Vettelowi pozycję lidera. Kierowca Ferrari poprawił wynik Leclerca o 0,3s. Stajnia z Maranello nadal oceniała działanie nowych części. Rzecznik Scuderii zdradził, że w trakcie FP2 mogą one "krążyć" pomiędzy czerwonymi bolidami. W tym samym momencie do pierwszych szybkich przejazdów zabierali się zawodnicy Mercedesa. Hamilton zgłosił, że znajdująca się w jego W10 pośrednia mieszanka nie wpływa pozytywnie na balans, co zresztą miało przełożenie na czas okrążenia. Bottas nie miał podobnych problemów i urwał z wyniku Vettela 0,2s, wykręcając czas 1:32,478s.

Kolejne okrążenie Fina było jeszcze lepsze: 1:31,6s. Nie ulegało wątpliwości, że Srebrne Strzały znajdują się w doskonałej dyspozycji przed decydującymi sesjami weekendu. Ferrari nie pokazało swego pełnego potencjału, a Verstappen z Red Bulla tracił do lidera blisko jedną sekundę. Na wysokim czwartym miejscu zobaczyć można było nazwisko Norrisa, który świetnie radził sobie za sterami McLarena MCL34. Carlos Sainz spędzał wiele czasu w garażu – najpierw z powodu uszkodzonego dyfuzora, później ze względu na problem z pracą jednostki napędowej.

Około 15:40 w bolidach Mercedesa i Ferrari znalazły się nowe zestawy miękkich opon. Bottas podniósł poprzeczkę na 1:30,937s. Za nim ze stratą 0,4s znajdował się Hamilton, a na dwóch kolejnych pozycjach plasowali się Leclerc i Vettel (odpowiednio 0,6 i 0,7s za liderem). Czołową piątkę uzupełniał Norris. W dole klasyfikacji niezmiennie utrzymywał się Williams. George Russel był dziewiętnasty, Robert Kubica dwudziesty. Różnica pomiędzy kierowcami teamu z Grove wynosiła mniej niż sześć dziesiątych sekundy. Optymizm mógł za to panować w Alfie Romeo. Po dwóch problematycznych weekendach obaj jej kierowcy powrócili na przełom pierwszej i drugiej dziesiątki. Poza TOP10 plasowali się za to Ricciardo i Hulkenberg. Australijczyk uzyskał trzynasty czas, a Niemiec czternasty. Wiele wskazywało na to, że GP Francji może okazać się dla Renault problematycznym weekendem.

Rozpoczynając długie przejazdy Romain Grosjean dołączył do grona kierowców narzekających na brak przyczepności w pewnych fragmentach toru. Krótko po szesnastej sędziowie ogłosili, że zbadają incydent z udziałem Hamiltona i Verstappena. Brytyjczyk wyjechał poza tor w czwartym zakręcie po utracie panowania nad tylną osią. Kierowca ze Stevenage uniknął co prawda piruetu, ale lekko spłaszczył opony. Wracając na tor pięciokrotny mistrz świata trafił wprost pod nadjeżdżającego z większą prędkością Verstappena, który także wylądował na asfaltowym poboczu.

Wielu kierowców miało problemy z opanowaniem swych bolidów. Sergio Perez uszkodził nawet lekko przednie skrzydło, wyjeżdżając szeroko poza drugi zakręt. Niestety dla Racing Point tempo bolidu RP19 nie przystawało do poziomu środka stawki. Meksykanin był szesnasty a Lance Stroll osiemnasty. Pomiędzy nimi znajdował się Romain Grosjean.

Valtteri Bottas zgłaszał Mercedesowi, że pośrednie opony, na których zdążył już przejechać 20 okrążeń, pracują bardzo spójnie. Leclerc, który znajdował się na miękkiej mieszance zdołał pokonać na niej ledwo ponad 15 okrążeń. Później Monakijczyk zgłosił całkowity spadek osiągów i przyczepności, po czym zjechał po oznaczone żółtym kolorem pośrednie ogumienie PZero.

Po perypetiach z wyjazdem poza tor Hamilton powrócił do garażu, gdzie mechanicy wykryli problem z zapłonem. Wyeliminowanie usterki wymagało kilkuminutowej przerwy w jazdach, ale lider klasyfikacji generalnej zdążył wyjechać na tor w ostatnich minutach treningu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 53°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 57%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca