F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Osterreich 20205 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,003 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Wszyscy w czołówce wystartowali niezwykle dobrze, ale co najważniejsze, w pierwszym zakręcie każdy pojechał czysto. Nie obyło się bez ostrych starć koło w koło, ale żaden kierowca nie musiał kończyć rywalizacji już na pierwszym okrążeniu. Bardzo mocno atakował Lando Norris Maxa Verstappena, gdyż Holender ruszał na twardszej mieszance. Ostatecznie Red Bull nie dał się McLarenowi i utrzymał drugą lokatę.

Dramaty od początku
Po pierwszym kółku w czołowej dziesiątce jedyną zmianą pozycji zaliczył Vettel, wskakując na dziesiąte miejsce za Daniela Riccardo. Na kolejnych okrążeniach tempo nieco stracił McLaren i Norris musiał uznać wyższość Albona i Hamiltona, którzy z łatwością go wyprzedzili. Anglik jednak przynajmniej na początku dzielnie walczył z Perezem z Racing Point.

Do ogromnego dramatu doszło na jedenastym kółku. Zapowiadający walkę o mistrzostwo Verstappen nagle zwolnił, ewidentnie zaliczając awarię. Wprawdzie jego samochód dotoczył się do pitlane, ale usilne próby wskrzeszenie samochodu przez inżynierów nic nie dały. Wściekły Max musiał wyjść z maszyny i uznać gorycz porażki. Mercedes tym samym mógł odetchnąć i rozpocząć spacer do mety.

Vettel spada do środka stawki
W środku stawki Vettel naciskał Strolla, przy okazji blokując koła i prawie dając wyprzedzić się Ricciardo. Dodatkowej motywacji Niemcowi dodał komunikat inżyniera Racing Point, który poinformował Kanadyjczyka o problemach z jednostką napędową. Gorąca pogoda w Stryrii jak zawsze dawała się we znaki.

Na osiemnastej rundzie byliśmy świadkami kolejnych dramatów. Samochód Daniela Ricciardo odmówił posłuszeństwa, i podobnie jak u Verstappena, sił wystarczyło tylko na dojechanie do alei serwisowej. W tym samym momencie Vattel uporał się w końcu ze Strollem. Jednak to nie był koniec problemów młodego syna właściciela ekipy, gdyż na kolejnych kółkach wyprzedził go Gasly, a na 21. ostatecznie się poddał po informacji, że musi zjechać natychmiast wprost do garażu.

Na tym samym okrążeniu u mechaników pojawił się Grosjean, który chwilę wcześniej popełnił błąd i zwiedzał pobocze. Bottas tymczasem otrzymał komunikat o awarii Strolla wraz z prośbą o dbanie o samochód.

Pierwsza neutralizacja
Kolejny zwrot akcji nastąpił na 26. okrążeniu, gdy Ocon zaatakował Magnussena w drugim zakręcie. Duńczyk stwierdził, że maksymalnie opóźni hamowanie, jednak spowodowało to wypadnięcie z toru, obrót i zgaszenie silnika. Dla kierowcy Haasa był to koniec wyścigu, a dla reszty stawki neutralizacja, gdyż samochód musiał zostać usunięty przez porządkowych.

Cała stawka zjechała natychmiast po nowe opony. Wszyscy poza Perezem założyli twardą mieszankę. Meksykanin zaś wyjechał od mechaników na pośrednich gumach, przy okazji niemal wyprzedzając Norrisa, którego postój był dłuższy z powodu problemów z lewym tylnym kołem. Do ścigania wróciliśmy po trzydziestym okrążeniu.

Restart przyniósł kilka zdecydowanych ataków. Swoich sił próbował Perez na Norrisie, jak również Sainz na Leclercu. Tą drugą walkę chciał wykorzystać Vettel, atakując Sainza i przy okazji obracając się w trzecim zakręcie. Niemiec spadł na piętnastą lokatę, a kilka okrążeń później Norris uległ Perezowi na prostej po pierwszym zakręcie.

Kolejne okrążenia upłynęły pod znakiem stabilizacji pozycji. Jednak coraz częściej dochodziły nas komunikaty z samochodów Mercedesa. Inżynierowie informowali obu kierowców o awarii czujników skrzyni biegów. Ponownie nakazano unikanie krawężników. Sytuacja był rzekomo na tyle poważna, że sam James Volwes udzielił reprymend Hamiltonowi i Bottasowi.

Podwójny samochód bezpieczeństwa dodaje emocji
Na 51. okrążeniu moc w samochodzie stracił Russel, zatrzymując się w miejscu, gdzie nie było możliwości szybkiego usunięcia Williamsa. Spowodowało to neutralizację i szybkie zjazdy do alei serwisowej. Z czołówki na torze zostały Mercedesy oraz Perez, a Albon założył komplet miękkich opon. Reszta kierowców zdecydowała się na pośrednią mieszankę. Sainz pechowo musiał zjechać okrążenie później, przez co stracił więcej pozycji.

Po wznowieniu ścigania Albon od razu zaatakował Pereza i wyprzedził go, ale musiał oddać pozycję ze względu na kolejną neutralizację spowodowaną odpadnięciem koła u Kimiego Raikkonena. Ostatecznie udało się to do 60 okrążenia i wznowiono pasjonujące ściganie. Podczas neutralizacji Albon mógł odzyskać swoje trzecie miejsce.

Epicki koniec rywalizacji
Kierowca Red Bulla nie zamierzał składać broni i szybko przeszedł do ofensywy na Mercedesa. I właśnie tutaj miało się okazać, że warto było czekać wiele miesięcy na otwarcie tego sezonu. Dzisiejszy wyścig od tego momentu był już absolutnym klasykiem. Lewis Hamilton nieco zbyt ostro bronił sie przed Albonem i wypchnął go z toru. Wściekły kierowca Red Bulla mógł już tylko odrabiać straty z ostatniej pozycji, ale Lewis został ukarany doliczeniem pięciu sekund na mecie. To otwarło wściekłą walkę o poodium.

Rzucili się do niej Perez, Leclerc oraz kierowcy McLarena. Norris mocno atakował Pereza, ale przeliczył się i wykorzystał to Leclerc, wyprzedzając Anglika. Chwilę później sędziowie ogłosili karę pięciu sekund dla Pereza, co było niczym płachta na byka dla Norrisa, który w międzyczasie odparł ataki Sainza, który zaś uporał się z Gaslym. Norris ostatecznie w ostry sposób wyprzedził Pereza i rzucił się do walki o sekundy. Kierowca McLarena ustanowił na ostatnim kółku rekord okrążenia w wyścigu, tym samym mieszcząc się z zapasem 0,2 sekundy przed Hamiltonem. Po doliczeniu kar za Bottasem, który wygrał, uplasowali się Leclerc i Norris.

Na mecie pojawiło się zaledwie 11 samochód, gdyż po drodze wypadł również Kwiad po przebiciu opony. W punktach nie uplasował się jedynie Latifi, który może mówić o sporym pechu, ale pokonał go nie byle kto, a sam czterokrotny mistrz świata, Sebastian Vettel, zdobywając dziś jeden punkt.

Jeszcze kilka godzin temu wydawało się, że wszystko w tym sezonie jest rozstrzygnięte, a jedynie Verstappen może powalczyć. Teraz mamy za sobą niewyobrażalną dawkę emocji, walki na torze, strategicznych rozgrywek i zwrotów akcji w liczbie, której nie potrafimy zliczyć. Warto było czekać, warto być z Formułą 1. Zapraszamy już na kolejne emocje, na tym samym torze, już za tydzień. Dodamy tylko, że nie mieliśmy dziś opadów deszczu...

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 49°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 35%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca