F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Osterreich 20205 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,003 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:04,816--42
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:05,1720,3560,35638
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:05,4180,6020,24637
4.55Carlos SainzMcLaren MCL351:05,4310,6150,01341
5.11Sergio PerezRacing Point RP201:05,5120,6960,08133
6.4Lando NorrisMcLaren MCL351:05,6210,8050,10941
7.23Alexander AlbonRed Bull RB161:05,7010,8850,08029
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:05,8601,0440,15929
9.20Kevin MagnussenHaas VF-201:05,9071,0910,04727
10.16Charles LeclercFerrari SF10001:05,9241,1080,01731
11.18Lance StrollRacing Point RP201:06,0741,2580,15034
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:06,0771,2610,00332
13.31Esteban OconRenault R.S.201:06,2701,4540,19322
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:06,3601,5440,09024
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:06,3651,5490,00528
16.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:06,4041,5880,03925
17.63George RussellWilliams FW431:06,4951,6790,09127
18.6Nicholas LatifiWilliams FW431:06,9062,0900,41131
19.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:06,9432,1270,03719
20.8Romain GrosjeanHaas VF-201:46,36141,54539,4186
107% najlepszego czasu: 1:09,353


Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu przed Grand Prix Austrii – pierwszej eliminacji tegorocznego sezonu F1. Na dwóch kolejnych pozycjach uplasowali się Valtteri Bottas i Max Verstappen.

Piątkowe przedpołudnie przywitało kierowców pochmurną pogodą – ryzyko opadów szacowano na 60 procent a na nawierzchni toru wciąż można było miejscami dostrzec ślady wczorajszej ulewy.

Stosunkowo wysokie prawdopodobieństwo tego, iż deszcz zakłóci zajęcia, skłoniło zespoły do dość wysokiej aktywności w pierwszych minutach sesji. Najdłużej z wyjazdem na tor zwlekał Mercedes, który zadebiutował z zupełnie nowym, czarnym malowaniem bolidu W11.

Na drugim biegunie znajdował się McLaren. Lando Norris i Carlos Sainz jako pierwsi zabrali się do pracy. Warto nadmienić, że stajnia z Woking nie była w stanie przeprowadzić żadnych testów przed pierwszym wyścigowym weekendem sezonu 2020 ze względu na brak dostępności silników Hondy.

Kwadrans po jedenastej Norris jako pierwszy ukończył pomiarowe okrążenie, uzyskując czas 1:10,251s. Wynik ten został natychmiast poprawiony przez Valtteriego Bottasa (najpierw 1:08,2s a następnie 1:07,5s). Fin zgłaszał jednak pojawienie się kropel deszczu. Niedługo po tym kilku kierowców (w tym na przykład Sebastian Vettel i Romain Grosjean) spróbowało wykonać przejazdy na oponach przejściowych, jednak opady przeszły równie szybko, jak pojawiły się nad torem.

Około 11:35 na torze znowu na dobre zadomowiły się slicki. To właśnie na nich Lewisowi Hamiltonowi udało się wskoczyć na drugie miejsce ze stratą dwóch setnych sekundy do Bottasa.

W tym samym momencie kamery pokazywały Sergio Pereza, który walczył o poprawę wyniku na miękkiej mieszance. Gdy Meksykanin znajdował się w drugim sektorze za jego bolidem pojawił się biały dym. Kierowca teamu z Silverstone natychmiast zjechał do alei serwisowej, gdzie bolid został poddany kontroli mechaników. Szczęśliwie wykluczyli oni poważniejszą usterkę a Perez powrócił wkrótce do realizacji programu. Prawdopodobnie doszło tylko do niegroźnego wycieku oleju.

Hamilton nie zwalniał i awansował na pierwszą lokatę schodząc poniżej poziomu 1m07s. Urzędujący mistrz świata pokonał pętlę Red Bull Ringu w tempie 1:06,724s. Wkrótce wynik Brytyjczyka został poprawiony przez Strolla. Kanadyjczyk nie cieszył się jednak zbyt długo swoim osiągnięciem, gdyż zostało ono anulowane ze względu na przekroczenie limitów toru. Na trzecim miejscu plasował się Daniel Ricciardo a trzeci był Carlos Sainz.

W cieniu pozostawał Red Bull. Na pół godziny przed końcem zajęć reprezentantów austriackiej ekipy próżno było szukać w ścisłej czołówce. Z drugiej strony była ona jednak nieco nietypowa: pierwszy był Perez, za którym znajdowali się Ricciardo, Sainz i Stroll. Stan ten nie utrzymywał się zbyt długo, gdyż na dwie pierwsze pozycje powrócili Hamilton (1:04,816s) i Bottas (+0,36s), którzy pomimo plotek o możliwym proteście Red Bulla aktywnie korzystali z systemu DAS.

Przez moment nad torem powiewały żółte flagi, związane z koniecznością uprzątnięcia fragmentu karoserii, który oderwał się z bolidu Renault Estebana Ocona. Stajnia z Enstone nie okupowała tyłów stawki, ale nie prezentowała też szczególnie wybitnego tempa, szczególnie w porównaniu do McLarena i Racing Point. Odległe szesnaste i dziewiętnaste miejsce zajmowali kierowcy AlphaTauri: Gasly przed Kwiatem. W ich bezpośrednim towarzystwie znajdowali się reprezentanci Williamsa: Russell i Latifi. Ostatnią pozycję, okupował Romain Grosjean, który tracił czas na torze ze względu na usterkę układu hamulcowego.

Na dziesięć minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę Kwiat stracił panowanie nad kierownicą na wyjeździe z ostatniego zakrętu i obrócił swój bolid. Jadący za nim George Russell musiał ratować się wyjazdem na asfaltowe pobocze, aby uniknąć kolizji.

W pierwszej dziesiątce doszło do zmian w związku z postępami Red Bulla. Max Verstappen wskoczył na P3, ale tracił do Hamiltona sześć dziesiątych sekundy. Alex Albon był siódmy, pomiędzy Norrisem i Ricciardo. Czołową dziesiątkę uzupełniali Magnussen i Leclerc. Vettel był dopiero dwunasty. Chociaż ciężko uważać pierwszy trening sezonu za wiarygodny wyznacznik tempa, Ferrari otrzymało pierwsze poważne ostrzeżenie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23,3°C
Temperatura powietrza: 18,8°C
Prędkość wiatru: 1,9 m/s
Wilgotność powietrza: 70%
Sucho, pochmurno


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca