F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Rolex Grosser Preis von Osterreich 20205 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:03,003 - Charles Leclerc (Ferrari), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:04,304--42
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:04,5010,1970,19737
3.11Sergio PerezRacing Point RP201:04,9450,6410,44448
4.5Sebastian VettelFerrari SF10001:04,9610,6570,01648
5.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:04,9720,6680,01136
6.4Lando NorrisMcLaren MCL351:05,0870,7830,11538
7.18Lance StrollRacing Point RP201:05,1350,8310,04849
8.33Max VerstappenRed Bull RB161:05,2150,9110,08041
9.16Charles LeclercFerrari SF10001:05,2980,9940,08346
10.55Carlos SainzMcLaren MCL351:05,3521,0480,05437
11.31Esteban OconRenault R.S.201:05,4151,1110,06342
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:05,4431,1390,02834
13.23Alexander AlbonRed Bull RB161:05,4531,1490,01047
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:05,6081,3040,15549
15.20Kevin MagnussenHaas VF-201:05,6781,3740,07044
16.8Romain GrosjeanHaas VF-201:05,9081,6040,23050
17.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:06,0161,7120,10851
18.63George RussellWilliams FW431:06,1251,8210,10940
19.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:06,2781,9740,15344
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:07,1242,8200,84645
107% najlepszego czasu: 1:08,805

Embed from Getty Images

Lewis Hamilton zakończył piątkowe treningi z najlepszym czasem okrążenia – 1:04,304. Kolejny ze stratą 0,2 sekundy był jego partner z Mercedesa – Valtteri Bottas, natomiast czołową trójkę uzupełnił Sergio Perez z Racing Point.

Pierwszym kierowcą na torze podczas drugiej sesji był Romain Grosjean, który stracił praktycznie cały pierwszy trening przez awarię układu hamulcowego. Do Francuza należał również pierwszy czas – 1:09,788, ustanowiony na twardej mieszance.

Wkrótce doszli do głosu rywale ze środka stawki – Racing Point, McLaren oraz Alfa Romeo. Niecałe dziesięć minut po rozpoczęciu sesji na czele tabeli znalazł się Lance Stroll z wynikiem 1:05,469 na pośrednim zestawie. Chwilę później za pracę zabrała się czołówka – Mercedes, Red Bull oraz Ferrari. Jako pierwszy z tego grona do tabeli wyników wskoczył Charles Leclerc, natomiast Alexander Albon zgłaszał problemy z samochodem.

Sporym wyzwaniem dla kierowców był zakręt numer jeden, w którym w odstępie zaledwie kilku minut swoje bolidy obrócili Daniił Kwiat z AlphaTauri oraz Nicholas Latifi z Williamsa. Obaj kierowcy zdołali jednak utrzymać się z dala od barier, wracając na tor do dalszej pracy. Kanadyjczyk na kolejnym okrążeniu przestrzelił jednak dohamowanie do trzeciego wirażu, ratując się wizytą na poboczu.

Dwadzieścia minut od startu treningu nowym liderem zestawienia został Max Verstappen z Red Bulla, osiągając czas 1:05,379 na pośrednich oponach. Tymczasem w trzecim zakręcie niewielką przygodę zaliczył Valtteri Bottas, przejeżdżając całym bolidem po wysokim żółtym krawężniku. Z kolei jego zespołowy partner – Lewis Hamilton, musiał wrócić do garażu po zaledwie jednym okrążeniu, kiedy Mercedes nie otrzymywał danych z telemetrii samochodu.

Po upływie niemal jednej trzeciej treningu do akcji jako ostatnie wkroczyło Renault. Stajnia z Enstone w pierwszym treningu wycofała z jazdy Estebana Ocona, który na prostej startowej zgubił jeden z elementów samochodu. Francuz od razu zabrał się za odrabianie strat, realizując dłuższy przejazd na twardej mieszance. Wkrótce doszło do kolejnych zmian na czele. Nowym liderem został Lewis Hamilton na oponach oznaczonych żółtym kolorem, okrążając Red Bull Ring w 1:05,095. Pięć minut później do głosu doszedł Sergio Perez, by po kilkunastu sekundach przekazać pierwsze miejsce Bottasowi na miękkim zestawie z wynikiem 1:04,501.

W szóstym wirażu poza torem wylądował Kimi Raikkonen, który jednak nie wytracił prędkości i zdołał opuścić żwirową pułapkę. Kierowca Alfy Romeo zmagał się z niestabilną tylną osią bolidu C39. Tymczasem w połowie sesji najszybszym kierowcą po raz kolejny został Lewis Hamilton, podnosząc poprzeczkę do 1:04,304 na miękkich oponach. Dla kierowców była to ostatnia szybka próba przed rozpoczęciem symulacji niedzielnego wyścigu. Wkrótce niemal cała stawka była u swoich mechaników w garażach na korektę ustawień.

Pół godziny przed finiszem treningu identyczny błąd co Raikkonen popełnił Max Verstappen, który również zdołał opuścić żwirową pułapkę i kontynuować jazdę. Problemy dotyczyły też drugiego kierowcy Red Bulla – Alexandra Albona, który stracił kontrolę nad tyłem bolidu w pierwszym zakręcie, obracając się o niemal 180 stopni. Reszta sesji przebiegła już niemal bez większych problemów dla zawodników.

Na czele utrzymał się Lewis Hamilton przed Valtterim Bottasem oraz Sergio Perezem, który potwierdził mocną formę Racing Point. Czwarty był Sebastian Vettel ze stratą 0,657 sekundy do lidera, natomiast piąty Daniel Ricciardo był zaledwie 0,011 sekundy za Niemcem. Spore problemy miał Red Bull, który borykając się z niestabilnym RB16 ukończył drugi trening z ósmym wynikiem Verstappena i trzynastym Albona.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 35°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 50%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca