F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 202027 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:35,761 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Grand Prix Rosji nie należy do dreszczowców. Dość nudna nitka wytyczony w sąsiedztwie obiektów olimpijskich nie dostarcza wielu wrażeń. Jednak dzięki błędom operacyjnym Mercedesa mieliśmy dziś nieco kontrowersji, jak również kilka ciekawych walk na torze. Ostatecznie jak zwykle tutaj wygrał Mercedes.

Start z kraksami
Seria spokojnych startów z początku sezonu zdecydowanie odeszła w zapomnienie. Już w pierwszym zakręcie mieliśmy dziś sporo akcji. Na czele Bottas próbował nieskutecznie wyprzedzić Hamiltona, a za nimi Verstappen przefrunął przez pobocze i drogowskazy, co nie udało się Sainzowi. Hiszpan z dużą prędkością oderwał lewe przednie koło, mocno nie trafiając w wytyczoną trasę. Zakręt dalej Leclerc uderzył w Lance'a Strolla, powodując rozbicie samochodu Kanadyjczyka.

Tak wiele incydentów doprowadziło do natychmiastowej neutralizacji. Porządkowi mieli co robić sprzątając z toru wraki i odłamki włókna węglowego. Na zjazd w czasie neutralizacji zdecydowali się Russell, Albon i Norris, wszyscy założyli twarde opony. Tymczasem samochód bezpieczeństwa zjechał po piątym okrążeniu, przywracając ściganie.

Kary dla Hamiltona
Po neutralizacji sędziowie zdecydowali się przyznać Hamiltonowi dwie kary doliczenia 5 sekund za dwa próbne starty w złej strefie, które odbyły się przed wyścigiem. Nieco dalej Kwiat wyprzedzał Haasa, który znalazł się na dziewiątej i dziesiątej lokacie po świetnym starcie. Z biegiem wyścigu rozkręcał się Perez, wyprzedzając ostatecznie Ricciardo w walce o piąte miejsce. To rozpoczęło pierwszą falę postojów kierowców, którzy jechali na miękkiej mieszance.

Daniel zjechał jako pierwszy, nieco za nim Ocon. Perez postanowił wytrzymać na torze nieco dłużej, co pozwoliło mu przeskoczyć przed drugie Renault. U mechaników pojawił się również Hamilton, który najpierw musiał odbyć swoją karę, dało to bardzo długi postój, po którym Anglik wyjechał na jedenastym miejscu. Oczywiście mistrz świata nie był pocieszony karą, co dość dosadnie komentował przez radio.

Nieco walki po postojach
Na postoje kierowców jadących na pośredniej mieszance musieliśmy poczekać jeszcze kilka kółek, ale w końcu Verstappen zjechał na 26. rundzie, a kółko później zrobił to Bottas. Holender wyjechał za Kwiatem, na czwartym miejscu, ale sześć sekund przed Hamiltonem. Fin za to bez problemu utrzymał prowadzenie. W tak zwanym międzyczasie Ricciardo wyprzedził Ocona, ale posłużył się przy tym poboczem, co nie umknęło uwadze sędziów.

Ricciardo nie bardzo się przejął dochodzeniem sędziów i pognał wyprzedzić Vettela, który ciągle nie zmieniał opon. Tuż po tym ataku Australijczyk otrzymał karę 5 sekund za błędny wyjazd z pobocza po pierwszym zakręcie. Leclerc zjechał dopiero na 29. okrążeniu ale udało mu się wrócić na tor przed Oconem, co biorąc pod uwagę karę dla Ricciardo zapowiadało niezły wynik dla Ferrari.

Kwiat i Vettel zjechali na 29. okrążeniu. Niemiec wyjechał niemal na końcu stawki, ale Rosjanin wrócił na tor na ósmej pozycji. Ostatnim zawodnikiem zmieniającym opony po raz pierwszy był Raikkonen, który zmienił ogumienie na 26. okrążeniu.

Tradycyjna w Rosji spokojna końcówka
Na 42. okrążeniu doszło do walki Vettela z Grosjeanem. Niemiec wyprzedził kierowcę Haasa w pierwszym zakręcie, ale ten zmuszony był wyjechać poza tor, przy okazji niszcząc znaki ustawione tam, w calu spowolnienia zawodników. Spowodowało to spory bałagan, a sędziowie postanowili o wirtualnej neutralizacji, by uprzątnąć odłamki. Skorzystał z tego Gasly, zmieniając opony. Francuz spadł na 11. lokatę ale liczył, że szybko odrobi stratę.

Udało się to kilka kółek później, gdyż Norris jechał już na kompletnie zużytych oponach. Anglika wyprzedził również Albon, wypychając McLarena z punktowanej dziesiątki. Na czele Bottas spokojnie utrzymał prowadzenie, za nim finiszował Verstappen i Hamilton ze sporą stratą. Za podium zameldował się Perez, przed Ricciardo. Leclerc mógł być dziś zadowolony z szóstego miejsca, za Ricciardo, a przed Oconem, którego nie zdołał pokonać Kwiat. Punktowaną dziesiątkę uzupełnił Albon, pomimo otrzymania kary na ostatnim kółku.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,3 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca