F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Soczi.
VTB Russian Grand Prix 202027 wrze?nia
Sochi Autodrom
Długość toru: 5,848 km
Liczba okrążeń: 53
Pełny dystans: 309,944 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:31,387 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2018
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:35,761 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,728 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2018
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]

Lewis Hamilton wywalczył pole position do niedzielnego wyścigu Formuły 1 o Grand Prix Rosji, pokonując Maxa Verstappena z Red Bulla. Trzeci wynik uzyskał Valtteri Bottas.

Q1

George Russell jako pierwszy wyruszył do walki o awans do Q2. Co ciekawe jednak Brytyjczyk rozpoczął udział w kwalifikacjach na pośrednich oponach. Wszyscy pozostali kierowcy mieli w swych bolidach bardziej typową dla tego etapu czasówki miękką mieszankę. Reprezentant Williamsa zjechał jednak później po "czerwone" Pirelli PZero.

Valtteri Bottas komfortowo przewodził klasyfikacji z wynikiem 1:32,656s. Pierwszy wynik Lewisa Hamiltona został anulowany przez sędziów z powodu wyjazdu poza tor w drugim zakręcie Kolejne kółko sześciokrotnego mistrza świata dało mu drugie miejsce ze stratą 0,327s do lidera. Czołową trójkę uzupełniał Sergio Perez, jednak jego rezultat był o ponad jedną sekundę gorszy od tego, jakim błysnął Bottas.

W Q1 nie potwierdzały się obawy Maxa Verstappena, który sądził, iż Red Bullowi ciężko będzie powalczyć z Renault na pojedynczym kółku. Holender był piąty, za Carlosem Sainzem. Daniel Ricciardo z kolei plasował się na P7, mając dość niespodziewanie przed sobą Charlesa Leclerca. Podczas gdy Monakijczyk próbował bronić honoru Ferrari Sebastian Vettel znajdował się blisko strefy spadkowej, na czternastym miejscu.

Przed decydującymi przejazdami zagrożony odpadnięciem z czasówki był Esteban Ocon, któremu w ostatniej piątce towarzyszyli Raikkonen, Giovinazzi, Grosjean i Latifi.

W czołówce poza dwoma pierwszymi pozycjami doszło do dość interesujących zmian. Trzeci czas uzyskał Daniił Kwiat. Za Rosjaninem Max Verstappen rozdzielił duet Renault – Ocona i Ricciardo. Russell po raz kolejny wspiął się na wyżyny swoich możliwości i zapewnił sobie miejsce w Q2. Trzynaste miejsce kierowcy Williamsa pozwoliło mu uplasować się przed Leclerkiem i Vettelem. Dalej znaleźli się już pechowcy bez prawa awansu do Q2: Grosjean, Giovinazzi, Magnussen, Latifi i Raikkonen.

Q2

Mercedes i Ferrari nie traciły ani chwili i od razu po zapaleniu zielonego światła na wyjeździe z pit lane wysłały swych kierowców na tor. Pogoda zdawała się niepewna, chociaż dane z radaru nie przewidywały żadnych opadów deszczu w ciągu sesji. Perez zgłaszał jednak inżynierowi pierwsze drobne krople na wizjerze kasku.

Próbę przejścia Q2 na pośredniej mieszance podjęli tylko trzej kierowcy – Bottas, Hamilton i Verstappen. Brytyjczyk przez krótką chwilę cieszył się z najlepszego czasu, będącego o sekundę lepszym od wyniku Bottasa. Okazało się jednak, że wynik lidera klasyfikacji generalnej został anulowany ze względu na szeroki wyjazd poza tor w osiemnastym zakręcie.

W efekcie decyzji sędziów wyznacznikiem stał się rezultat Daniela Ricciardo – 1:32,218s. Należy mieć jednak na uwadze, że kierowca Renault wykręcił go na szybszych oponach.

Dwie minuty przed zakończeniem sesji Vettel rozbił swój bolid na wyjeździe z czwartego zakrętu, po najechaniu na krawężnik. Doprowadziło to do przerwania aktywności na torze i mocno skomplikowało życie Hamiltona, któremu została wyłącznie jedna próba na ustanowienie czasu umożliwiającego przejście do Q3. Mało brakowało także, a roztrzaskany bolid Vettela uderzyłby Charles Leclerc. Monakijczyk najechał jedynie na końcówkę urwanego przedniego skrzydła leżącego na środku toru.

Hamilton zdążył w ostatniej chwili rozpocząć pomiarowe okrążenie a jego wynik dał mu awans na czwarte miejsce, za Ricciardo, Bottasa i Sainza. Verstappen utrzymał się w TOP10 z czasem uzyskanym na pośredniej mieszance. Trudów Q2 nie przebrnęli Leclerc, Kwiat, Stroll, Russell oraz Vettel.

Q3

Lewis Hamilton rozpoczął decydującą rozgrywkę od mocnego uderzenia. Reprezentant Srebrnych Strzał uzyskał wynik 1:31,391s. Bottas, który musiał popełnić błąd, tracił do kolegi z teamu prawie osiem dziesiątych sekundy. Dalej z minimalną przewagą nad Ricciardo plasował się Verstappen a czołową piątkę uzupełniał Sergio Perez.

Na ostatnim okrążeniu Bottas musiał podejmować ryzyko. Fin zaczął kółko od agresywnego najazdu na krawężnik w drugim zakręcie i po dwóch sektorach notował już sporą stratę do Hamiltona. Brytyjczyk nie zamierzał poprzestawać na swoim rekordowym wyniku. Ustanowił nowy rekord w S1 i S3, urywając jeszcze kilka setnych sekundy.

Bottas nie tylko nie awansował przed Hamiltona, ale dodatkowo stracił drugą pozycję na rzecz Verstappena, który zyskał nad Finem około jedną dziesiątą przewagi. W drugim rzędzie obok Fina ustawi swój bolid Sergio Perez. Trzecią i czwartą linię na starcie stworzą naprzemiennie zawodnicy Renault i McLarena: Ricciardo, Sainz, Ocon i Norris. Na skraju czołowej dziesiątki znaleźli się z kolei Gasly i Albon.

Pole position Hamiltona jest wciąż uzależnione od decyzji sędziów, którzy po czasówce zbadają incydent z Q1 – po wyjeździe poza tor w T2 Brytyjczyk w niepoprawny sposób ominął pachołki wyznaczające drogę powrotu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 32°C
Temperatura powietrza: 25°C
Prędkość wiatru: 1,6 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca