F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Formula 1 Aramco Grosser Preis Der Eifel 202011 pa?dziernika
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:26,225--25
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:26,3610,1360,13627
3.16Charles LeclercFerrari SF10001:26,6810,4560,32025
4.33Max VerstappenRed Bull RB161:26,8960,6710,21524
5.5Sebastian VettelFerrari SF10001:27,0380,8130,14225
6.4Lando NorrisMcLaren MCL351:27,1670,9420,12929
7.11Sergio PerezRacing Point RP201:27,2451,0200,07825
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:27,3921,1670,14723
9.23Alexander AlbonRed Bull RB161:27,4491,2240,05723
10.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:27,5281,3030,07928
11.31Esteban OconRenault R.S.201:27,6341,4090,10627
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:27,7951,5700,16126
13.55Carlos SainzMcLaren MCL351:27,9241,6990,12929
14.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:27,9561,7310,03225
15.8Romain GrosjeanHaas VF-201:28,1151,8900,15927
16.20Kevin MagnussenHaas VF-201:28,2932,0680,17827
17.63George RussellWilliams FW431:28,3432,1180,05030
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:28,3702,1450,02725
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:28,9412,7160,57126
107% najlepszego czasu: 1:32,261


Valtteri Bottas uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas trzeciego treningu przed Grand Prix Eifelu. Godzinna sesja była pierwszą a zarazem ostatnią szansa dla kierowców na przygotowanie się do kwalifikacji i wyścigu.

Po stracie trzech godzin piątkowych treningów, nikt nie zamierzał tracić czasu w garażu. Tym bardziej, że pogoda dopisywała. W porównaniu do stanu sprzed 24 godzin warunki były niemal idealne. Tor był niemal zupełnie suchy, świeciło słońce a w chwili startu sesji temperatura powietrza wynosiła 8 stopni Celsjusza.

Red Bull od początku prowadził testy aerodynamiczne w bolidzie Maxa Verstappena, gdzie fluorescencyjną farbą pomalowany był cały obszar prawego wlotu chłodzenia hamulców. Po pięciu minutach pomiarowe okrążenie miało już na koncie dziesięciu kierowców. Na czele klasyfikacji plasował się Sergio Perez (1:32,337s). Dalej zobaczyć można było nazwiska Sainza, Albona, Bottasa i Raikkonena.

Kilka minut po starcie zajęć Racing Point potwierdziło, że na torze nie pojawi się Lance Stroll, który narzeka na swój stan zdrowia. Decyzja w sprawie udziału Kanadyjczyka w dalszej części weekendu ma zostać podjęta przed sesją kwalifikacyjną.

Zgodnie z przewidywaniami niska temperatura toru komplikowała pracę kierowców, którym ciężko było zarządzać oponami. Sebastian Vettel obrócił swój bolid na wyjeździe z ostatniej szykany. Czterokrotny mistrz świata nie miał jednak żadnych problemów z kontynuowaniem jazdy.

Nowym liderem klasyfikacji FP3 był już wtedy Verstappen. Jego wynik 1:28,684s, był o 0.041s lepszy od tego, jakim legitymował się drugi z zawodników RBR – Alex Albon. Czołową trójkę uzupełniał Esteban Ocon. Najszybszy z kierowców Mercedesa – Valtteri Bottas, zajmował ósme miejsce. Hamilton był dwunasty. Na dość standardowych pozycjach ujrzeć można było reprezentantów Ferrari: Leclerc był jedenasty na Vettel piętnasty.

O ile pierwsza połowa treningu została poświęcona na przejazdy zapoznawcze i wyścigowe, druga część sesji przyniosła poprawę tempa związaną z coraz częstszymi próbami kwalifikacyjnymi.

Esteban Ocon poprawił najlepszy jak dotąd czas o ponad sekundę, aby chwilę po tym spaść na P2, za Lando Norrisa. Przez chwilę nad ostatnimi zakrętami powiewały żółte flagi, po tym jak George Russell stracił panowanie nad bolidem najeżdżając na tarki za szykaną. Brytyjczyk sunął po wilgotnej trawie, ale szczęśliwie dla Williamsa uniknął uderzenia o bariery z opon.

Na piętnaście minut przed upływem regulaminowego czasu, sytuacja w czołówce wracała do normalności. Pierwsza miejsce zajmował Bottas z wynikiem 1:26,968s. Dalej, ze stratą 0,1s plasował się Verstappen a następnie Hamilton, który stracił szansę na poprawę ścinając szykanę. W TOP10 widniały też nazwiska Ricciardo i Albona. Verstappen krytycznie wypowiadał się z kolei o miękkich oponach, twierdząc, że graining pojawił się na nich już po okrążeniu wyjazdowym.

Mercedesy wciąż nie powiedziały jednak ostatniego słowa, mając w zapasie olbrzymie pokłady osiągów. Bottas z łatwością zszedł do poziomu 1:26,225s, ustanawiając rekordy w trzech sektorach i powiększając przewagę nad Verstappenem do 0,846s. Tymczasem trzecia próba Hamiltona poprawienia czasu znowu spełzła na niczym ze względu na piruet Nicholasa Latifiego w ostatnim zakręcie i wywieszone podwójne żółte flagi.

Finalnie Verstappen zbliżył się do Bottasa na około 0,7s. Imponującą formę zaprezentowali kierowcy Ferrari, którzy w ostatnich trzech minutach przesunęli się na drugie i czwarte miejsce. Leclerc tracił do lidera tabeli niespełna pół sekundy. Stan ten utrzymał się dość krótko, gdyż w końcu czyste kółko zdołał zaliczyć Hamilton (drugie miejsce i +0,136s).

W drugiej połowie TOP10 sesję zakończyli Norris, Perez, Ricciardo, Albon i Gasly. W dole tabeli tradycyjnie już sześcioma najniższymi pozycjami (z wyłączeniem Strolla) podzielili się kierowcy Alfy Romeo, Haasa i Williamsa.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 16°C
Temperatura powietrza: 8°C
Prędkość wiatru: 0,9 m/s
Wilgotność powietrza: 66%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca