F1 2020Austria Styria Węgry Wielka Brytania 70 Hiszpania Belgia Włochy Toskania Rosja Eifel Portugalia
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Nürburgring.
Formula 1 Aramco Grosser Preis Der Eifel 202011 pa?dziernika
Nürburgring
Długość toru: 5,148 km
Liczba okrążeń: 60
Pełny dystans: 308,863 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:27,691 - Q1, Takuma Sato (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:29,468 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
200,160 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis kwalifikacji  [  T-  |  T+  ]
Embed from Getty Images

Q1

Pierwszym kierowcą, który zameldował się na torze, był Nico Hulkenberg. Niemiec, który po raz kolejny w tym sezonie występuje jako awaryjny kierowca zespołu Racing Point, jak najszybciej chciał zapoznać się z torem po ominięciu treningów. Już po kilku minutach na torze pojawiła się reszta kierowców, którzy mieli zaledwie godzinę na przygotowanie się do kwalifikacji.

Na początku dwa pierwsze miejsca należały do kierowców Mercedesa, jednak świetne okrążenie Verstappena sprawiło, że Holender szybko wskoczył na pierwsze miejsce. Za nimi znaleźli się Leclerc oraz Gasly. Tymczasem pierwsze okrążenie Magnussena zostało anulowane — Duńczyk zbyt szeroko wyjechał w czwartym zakręcie. Na pięć minut przed zakończeniem sesji w ostatniej piątce znajdowali się: Hulkenberg, a także Alfy Romeo oraz Haasa.

W ostatnich minutach na torze pojawili się wszyscy kierowcy z wyjątkiem pierwszej czwórki. Świetne okrążenie ustanowił Lando Norris, który wskoczył na czwarte miejsce. Tuż za nim znalazł się Daniel Ricciardo. Bardzo dobrym okrążeniem popisał się również Antonio Giovinazzi, któremu udało się wskoczyć do drugiego segmentu czasówki. Z kwalifikacji odpadli: Grosjean, Russell, Latifi, Raikkonen oraz Hulkenberg. Niemcowi, który z marszu wskoczył do bolidu Racing Point, zabrakło jednak mniej niż pół sekundy do wejścia do drugiej części czasówki.

Q2

Pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Mercedesa, którzy zdecydowali się na wybór pośredniej mieszanki opon. Co ciekawe, na podobną strategię zdecydowało się Ferrari. Hamilton wskoczył na prowadzenie, jednak jego czas został zdecydowanie pobity przez Verstappena. Obaj kierowcy Red Bulla korzystali jednak z miękkich opon. Dopiero ósmy czas ustanowił Valtteri Bottas, Fin popełnił jednak błąd na wyjściu z nawrotu, który kosztował go kilka dziesiątych sekundy.

Obaj kierowcy Mercedesa porzucili pomysł startu na miękkich oponach i założyli opony z czerwonym oznakowaniem. Na swoim drugim okrążeniu Hamilton odzyskał prowadzenie, natomiast Bottas uplasował się tuż za Verstappenem. Czwarte miejsce zajmował Alex Albon. Na minutę przed zakończeniem sesji jego miejsce zajął Daniel Ricciardo. Tymczasem kierowcy Ferrari, podobnie jak zawodnicy Mercedesa, postanowili zmienić opony, jednak ich tempo nie zachwycało. Chwilowo na dziesiąte miejsce wskoczył Vettel, jednak został on szybko wypchnięty z dziesiątki przez Leclerca. Monakijczyk ustanowił świetny, piąty czas. Oprócz Vettela, z drugiej części czasówki odpadli: Gasly, Kwiat, Giovinazzi oraz Magnussen.

Q3

Ostatni segment czasówki rozpoczął się od wyjazdu kierowców McLarena oraz Mercedesa. Chwilę później na torze znaleźli się wszyscy kierowcy z wyjątkiem Pereza. Fantastycznym okrążeniem popisał się Max Verstappen, który ustanowił najszybszy czas. Holender był szybszy od obu kierowców Mercedesa o zaledwie jedną dziesiątą sekundy. Za pierwszą trójką znaleźli się Albon oraz Leclerc. Szósty czas ustanowił Perez, który jako ostatni zameldował się na torze.

Ostateczny pojedynek pomiędzy pierwszą trójką rozpoczął Hamilton. Brytyjczyk ustanowił najszybszy czas, jednak został on błyskawicznie pobity przez Bottasa. Verstappen nie był w stanie tym razem pobić kierowców Mercedesa. Czwarty czas ustanowił Charles Leclerc, który po raz kolejny pokazał się ze znakomitej strony. Piąte miejsce zajął Albon, a za nim znaleźli się: Ricciardo, Ocon, Norris, Perez oraz Sainz.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 19°C
Temperatura powietrza: 10°C
Prędkość wiatru: 9,0 m/s
Wilgotność powietrza: 55%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca