F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Algarve.
Heineken Grande Prémio De Portugal 202025 pa?dziernika
Autódromo Internacional do Algarve
Długość toru: 4,692 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 309,672 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
-
Najszybsze okrążenie wyścigu:
-
Największa średnia prędkość wyścigu:
-
nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 3  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:16,654--27
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:16,6800,0260,02623
3.33Max VerstappenRed Bull RB161:16,8120,1580,13221
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:16,9300,2760,11824
5.23Alexander AlbonRed Bull RB161:17,1170,4630,18725
6.16Charles LeclercFerrari SF10001:17,2290,5750,11220
7.55Carlos SainzMcLaren MCL351:17,2380,5840,00924
8.11Sergio PerezRacing Point RP201:17,2970,6430,05917
9.4Lando NorrisMcLaren MCL351:17,4780,8240,18122
10.31Esteban OconRenault R.S.201:17,6661,0120,18820
11.5Sebastian VettelFerrari SF10001:17,6851,0310,01924
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:17,7201,0660,03529
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:17,9221,2680,20220
14.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:17,9351,2810,01313
15.63George RussellWilliams FW431:18,0321,3780,09720
16.18Lance StrollRacing Point RP201:18,1001,4460,06817
17.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:18,2011,5470,10120
18.20Kevin MagnussenHaas VF-201:18,2871,6330,08613
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:18,3971,7430,11020
20.8Romain GrosjeanHaas VF-201:18,4541,8000,05719
107% najlepszego czasu: 1:22,020


Valtteri Bottas popisał się najlepszym czasem okrążenia w finałowym treningu przed Grand Prix Portugalii.

Tuż po wybiciu 11:00 czasu lokalnego aleję serwisowa opuścił Carlos Sainz z McLarena, który pokonał tylko jedno okrążenie instalacyjne, po czym powrócił do garażu. Na pierwsze szybsze kółka trzeba było poczekać około 10 minut – Valtteri Bottas po raz kolejny plasował się przed zespołowym kolegą z Mercedesa – Lewisem Hamiltonem. Różnica ta była jednak minimalna i wynosiła tylko 0,028s.

Po kilku chwilach sześciokrotny czempion F1 poprawił jednak swój czas o blisko jedną sekundę, odnotowując 1:16,931s. Tymczasem Bottas nie ukończył swojej próby. Kolejna przyniosła postęp, jednak Fin nadal tracił do lidera ponad sześć dziesiątych sekundy. Na trzecie miejsce przesunął się z kolei Pierre Gasly, czwarte miejsce okupował Charles Leclerc.

Monakijczyk podkręcił wkrótce tempo, awansując przed Bottasa. Dla porównania Sebastian Vettel zajmował dziesiąte miejsce. Interesująco prezentowały się opony, na których czołówka ustanowiła swoje najlepsze wyniki. Hamilton, Leclerc, Bottas i Gasly użyli miękkiej mieszanki, podczas gdy znajdujący się dalej Ricciardo, Norris, Sainz i Kwiat rozpoczęli realizację programu na pośredniej.

Hamilton spędził kilka minut w garażu a po powrocie na tor raz jeszcze podniósł poprzeczkę, tym razem rekordem 1:16,680. Świetną dyspozycję prezentował także Gasly, który odpowiedział na czas Brytyjczyka wynikiem gorszym o zaledwie trzy dziesiąte sekundy. Dobrym wynikiem mógł także popisać się Leclerc. Reprezentant Ferrari obrócił jednak swój bold w czternastym zakręcie, rujnując przy okazji przejazd Bottasa.

Po dość niemrawym starcie Verstappen przejechał pomiarowe okrążenie na pośrednich oponach, odbierając na chwilę pierwsze miejsce Hamiltonowi. Okazało się jednak, że Holender naruszał limity toru, przez co sędziowie anulowali jego rezultat. Kolejny wynik – 1:16,8s wystarczył kierowcy Red Bulla na P2.

Podczas gdy Bottas urwał 0,026s z osiągnięcia Hamiltona, wracając tym samym na pozycję lidera, kierowca ze Stevenage zaliczył szeroki wyjazd w żwirową pułapkę, po utracie przyczepności w ósmym zakręcie.

Ostatnich 20 minut zaowocowało zmianami w klasyfikacji sesji w związku z symulacjami kwalifikacji. W dość niefortunnym momencie w bolidzie Daniela Ricciardo doszło do awarii DRS. Zamiast na torze Australijczyk spędził część z ostatnich minut sesji w garażu Renault. Wydaje się również, że kierowcy nadal mieli problemy z optymalnym dogrzaniem opon. „Robimy coś nie tak” – sugerował Alex Albon swojemu inżynierowi.

Ostatecznie Bottas zgarnął treningowy hat-trick, kończąc zajęcia z przewagą 0.026s nad Hamiltonem. Warto zauważyć, iż kierowcy Srebrnych Strzał przez całą sesję korzystali wyłącznie z miękkich opon. TOP3 uzupełnił Max Verstappen, tracący do lidera 0,158s (na pośredniej mieszance). Za Holendrem wysoką czwartą pozycję utrzymał Gasly. Piąta pozycja przypadła Albonowi.

Sesja zakończyła się minutę przed regulaminowym czasem ze względu na czerwoną flagę, wywieszoną ze względu na uszkodzoną kratkę służącą odprowadzaniu wody z toru.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 29°C
Temperatura powietrza: 20°C
Prędkość wiatru: 1,7 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca