F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
  • Sesja treningowa 1
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Imola.
Emirates Gran Premio Dell'Emilia Romagna 20201 listopada
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
Długość toru: 4,909 km
Liczba okrążeń: 63
Pełny dystans: 309,030 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,753 - Jenson Button (BAR), 2004
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:20,411 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
Największa średnia prędkość wyścigu:
212,406 km/h - Michael Schumacher (Ferrari), 2004
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:14,726--46
2.33Max VerstappenRed Bull RB161:15,0230,2970,29739
3.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:15,2180,4920,19547
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:15,6330,9070,41546
5.16Charles LeclercFerrari SF10001:15,6880,9620,05541
6.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:15,8391,1130,15132
7.31Esteban OconRenault R.S.201:15,9451,2190,10644
8.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:15,9661,2400,02147
9.23Alexander AlbonRed Bull RB161:16,0611,3350,09541
10.18Lance StrollRacing Point RP201:16,0821,3560,02142
11.11Sergio PerezRacing Point RP201:16,1091,3830,02742
12.5Sebastian VettelFerrari SF10001:16,1671,4410,05811
13.8Romain GrosjeanHaas VF-201:16,5501,8240,38342
14.55Carlos SainzMcLaren MCL351:16,5601,8340,01042
15.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:16,5641,8380,00433
16.4Lando NorrisMcLaren MCL351:16,6711,9450,10745
17.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:16,6841,9580,01343
18.63George RussellWilliams FW431:16,7802,0540,09643
19.20Kevin MagnussenHaas VF-201:17,0602,3340,28045
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:17,7793,0530,71929
107% najlepszego czasu: 1:19,957


Lewis Hamilton odnotował najlepszy rezultat w trakcie treningu przed Grand Prix Emilii Romanii.

Ze względu na nietypowy harmonogram weekendu, już pięć minut po godzinie dziesiątej garaże opuścił komplet kierowców – w piątkowych treningach byłby to bardzo rzadki widok. Na czele klasyfikacji plasował się Max Verstappen z wynikiem 1:17,8s. Symulacje wskazywały jednak na to, iż rezultat pole position mógł oscylować w granicach 1m14s.

Podobnie jak miało to miejsce w Portimao, także na Imoli problemem dla kierowców okazywało się przestrzeganie limitów toru – na początku ze względu na poszukiwanie optymalnych linii jazdy, później przez jazdę na limicie, aby jak najlepiej przygotować się do sesji kwalifikacyjnej.

Po kwadransie najlepszy czas nadal należał do Verstappena, który zszedł do poziomu 1:16,228s. Na drugim miejscu ujrzeć można było nazwisko Pierre'a Gasly'ego. Mercedes rozpoczynał zajęcia bez pośpiechu. Hamilton był trzeci, ze stratą niespełna sekundy do pierwszej pozycji.

Tymczasem Verstappen nadal śrubował rekordy, uzyskując rezultat 1:15,912. Po dwudziestu minutach od startu treningu na Holendrem znajdowali się Gasly, Leclerc, Hamilton i Kwiat. Zbliżone a zarazem konkurencyjne tempo prezentowali toczący zaciętą walkę w klasyfikacji konstruktorów McLaren i Renault. Czołową dziesiątkę dopełniał Alex Albon.

Bliżej 10:30 Bottas poprawił wynik Verstappena o 0.129s, notując przy tym najlepsze międzyczasy w pierwszym i trzecim sektorze. Martin Brundle, który obserwował akcję na torze z szykany Villeneuve'a był pod wrażeniem balansu i przyczepności bolidów stajni z Brackley. Wraz z upływem czasu kierowcy Ferrari zaczęli spadać w dół tabeli. Vettel był osiemnasty a Leclerc dziewiąty. Monakijczyk zjechał do boksów prosząc mechaników o korektę ustawień przedniego skrzydła.

Verstappen tymczasem ponownie zyskał przewagę nad Mercedesami. Holender uzyskał rezultat 1:15,338s, budując przewagę czterech dziesiątych sekundy nad Bottasem. Hamilton momentalnie odpowiedział na coraz lepsze tempo Red Bulla, jednak do P1 zabrakło mu zaledwie osiem tysięcznych sekundy.

Nie był to bynajmniej koniec korespondencyjnego pojedynku. Bottas odzyskał pierwsze miejsce, ale tylko na krótką chwilę. Verstappen odnotował 1:15,023, zyskując 0,2s przewagi. Wtedy jednak lider mistrzostw świata jako pierwszy zameldował się w strefie 1m14s, odnotowując wynik 1:14,726s.

Pomimo tego szef Red Bull Racing – Christian Horner optymistycznie wypowiadał się o szansach Verstappena. Brytyjczyk zwracał uwagę na małe różnice i mocne tempo Holendra w drugim sektorze. Spoglądając na klasyfikację wyrównana walka nie toczyła się wyłącznie w czołówce. Czwarte i dziesiąte miejsce dzieliły trzy dziesiąte sekundy, co zwiastowało kolejną emocjonującą i nieprzewidywalną rozgrywkę w środku stawki.

Wyglądało na to, że większe szanse na dużą zdobycz punktową ma Renault, tym bardziej, iż tym razem w czubie znajdował się nie tylko Daniel Ricciardo, ale także jego zespołowy kolega – Esteban Ocon. W tym samym czasie, na około 20 minut przed wywieszeniem flagi w szachownicę, zawodnicy McLarena zajmowali miejsca poza TOP10. Sainz był trzynasty a Norris czternasty.

Leclerc zdawał się stopniowo rozwiewać nadzieje Ferrari na mocny występ na domowym terytorium. Monakijczyk był co prawda dziewiąty, jednak donosił przez radio iż jego bolid jest bardzo trudny w prowadzeniu. Vettel okupował ostatnie miejsce, jednak przez długi czas koncentrował się na dłuższych przejazdach z wykorzystaniem twardych opon. Wcześniej zmarnował szansę na ustanowienie konkurencyjnego wyniku ze względu na naruszenie limitów toru...

Ostatnie minuty sesji zostały poświęcone przez zespoły na przejazdy wyścigowe z większym zapasem paliwa, chociaż kierowcy korzystali głównie dwóch miększych mieszanek: czerwonej i żółtej. Jedną z nielicznych zmian w tabeli był awans Gasly'ego na szóstą lokatę. Norris także starał się o poprawę wyniku, jednak jego wysiłki dały mu piąte miejsce, lecz krótko po tym wynik ten został anulowany przez sędziów.

Gasly trzymał się toru a przy tym podkręcał osiągi, dzięki czemu kilka minut przed zakończeniem sesji awansował na czwarte miejsce, przed duet Renault. Vettel także opuścił niechlubna ostatnią pozycję, wskakując na P12. Postępów dokonał też Leclerc, który zakończył trening z piątym czasem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 23°C
Temperatura powietrza: 18°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 69%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca