F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Istanbul.
DHL Turkish Grand Prix 202015 listopada
Istanbul Park
Długość toru: 5,338 km
Liczba okrążeń: 58
Pełny dystans: 309,396 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,049 - Sebastian Vettel (Red Bull), 2011
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:24,770 - Juan Pablo Montoya (McLaren), 2005
Największa średnia prędkość wyścigu:
219,497 km/h - Kimi Raikkonen (McLaren), 2005
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB161:35,077--29
2.23Alexander AlbonRed Bull RB161:35,3180,2410,24127
3.16Charles LeclercFerrari SF10001:35,5070,4300,18926
4.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:35,5430,4660,03626
5.5Sebastian VettelFerrari SF10001:35,6200,5430,07729
6.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:36,7381,6611,11827
7.4Lando NorrisMcLaren MCL351:37,2162,1390,47821
8.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:37,5032,4260,28721
9.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:37,6292,5520,12623
10.31Esteban OconRenault R.S.201:38,4283,3510,79923
11.6Nicholas LatifiWilliams FW431:38,5083,4310,08018
12.11Sergio PerezRacing Point RP201:38,6123,5350,10422
13.18Lance StrollRacing Point RP201:39,4844,4070,87221
14.8Romain GrosjeanHaas VF-201:40,0254,9480,54125
15.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:40,2255,1480,20012
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:41,0355,9580,81023
17.20Kevin MagnussenHaas VF-201:41,8546,7770,81921
18.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:45,15610,0793,30220
19.55Carlos SainzMcLaren MCL351:46,46211,3851,30612
20.63George RussellWilliams FW431:49,25614,1792,79417
107% najlepszego czasu: 1:41,732

Embed from Getty Images

Max Verstappen był najszybszy w pierwszym treningu do Grand Prix Turcji, który stał pod znakiem walki o utrzymanie się na nieprzyczepnym torze.

Jako pierwsi dziewięcioletnią ciszę na Istanbul Park przerwali Max Verstappen z Red Bulla, a także duet McLarena – Carlos Sainz i solenizant Lando Norris. Już po pierwszych metrach kierowcy zwrócili uwagę na całkowity brak przyczepności na nowej nawierzchni, twierdząc, że „jazda po niej jest gorsza niż po lodzie”, czy narzekając na walkę o utrzymanie samochodu nawet na prostych. Sytuacji nie ułatwiał również fakt, że po porannym czyszczeniu asfaltu, Istanbul Park w kilku fragmentach pozostawał mokry.

Po około pięciu minutach od rozpoczęcia treningu, jako pierwszy w tabeli pojawił się Sebastian Vettel z rezultatem 2:01,145. Niespełna kilka sekund później sędziowie podjęli decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi, w związku z obecnością na torze słupka wyznaczającego zjazd do alei serwisowej. Winowajcą był Charles Leclerc, który trącił go wychodząc z poślizgu.

Po dziesięciu minutach sesja została wznowiona i do akcji wkroczył jako jedyny Valtteri Bottas. Fin podczas pierwszych okrążeń niemalże we wszystkich zakrętach musiał kontrować bolid, lecz ostatecznie złożył czas 1:44,948 na twardym zestawie, wskakując na pierwsze miejsce. Z kolei kilka minut później zawodnik Mercedesa zdołał podnieść poprzeczkę do 1:43,009.

Po pierwszych trzydziestu minutach zaledwie ośmiu zawodników miało na koncie więcej niż jedno okrążenie, natomiast Daniił Kwiat oraz Lewis Hamilton nawet nie opuścili swoich garaży. Zespoły zdając sobie sprawę z zerowej przyczepności Istanbul Park, postanowiły ograniczyć swoją pracę do minimum. Jednym z najbardziej wytrwałych zawodników na tym etapie był Kimi Raikkonen, który przejechał sześć kółek i na każdym z nich wykazywał się umiejętnościami zdobytymi w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Krótko przed półmetkiem pierwszego treningu sytuacja na torze znacznie się ożywiła. W kulminacyjnym momencie w akcji było osiemnaście samochodów, w tym Mercedes prowadzony przez Hamiltona, a także AlphaTauri Daniiła Kwiata. Chwilę później w pierwszym zakręcie wywieszono żółtą flagę po piruecie Pierre'a Gasly, który na wciąż wilgotnej partii rozpoczął poszukiwania limitów toru w Turcji. Z kolei Max Verstappen został nowym liderem tabeli, wykręcając czas 1:41,741, także korzystając z opon Pirelli oznaczonych białym kolorem.

35 minut przed flagą w szachownicę, prowadzenie odzyskał Valtteri Bottas na twardym zestawie, który okrążył Istanbul Park w 1:38,915. Niecałe dziesięć minut później do pracy wrócił Max Verstappen, znów odbierając kierowcy Mercedesa najlepszy rezultat, tym razem wynoszący 1:37,151. Krótko po przejeździe Holendra, na torze ogłoszono wirtualną neutralizację w związku z awarią w drugim sektorze w bolidzie Carlosa Sainza. Hiszpan, który skarżył się na brak mocy i utratę wspomagania, zatrzymał McLarena tuż przy luce w barierach, lecz zepchnięcie MCL35 wymagało większego wysiłku ze strony porządkowych.

Kwadrans przed końcem dwa pierwsze miejsca należały do duetu Ferrari – Charlesa Leclerca (1:35,507) oraz Sebastiana Vettela (1:35,620). Finalnie to jednak bolidy Red Bulla ustanowiły najlepsze czasy z Maksem Verstappenem na czele, który na ostatnim okrążeniu uzyskał wynik 1:35,077, tak jak reszta korzystając z twardych opon. Drugi był Alexander Albon ze stratą 0,241 sekundy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 21°C
Temperatura powietrza: 16°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 65%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca