F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Pirelli Grosser Preis der Steiermark 202012 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.11Sergio PerezRacing Point RP201:04,867--32
2.33Max VerstappenRed Bull RB161:04,9630,0960,09631
3.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:05,0890,2220,12631
4.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:05,1200,2530,03129
5.18Lance StrollRacing Point RP201:05,3960,5290,27636
6.23Alexander AlbonRed Bull RB161:05,4830,6160,08728
7.55Carlos SainzMcLaren MCL351:05,6020,7350,11940
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:05,6980,8310,09627
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:05,7690,9020,07131
10.5Sebastian VettelFerrari SF10001:04,770--25
11.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:05,8150,9481,04528
12.16Charles LeclercFerrari SF10001:05,8370,9700,02228
13.31Esteban OconRenault R.S.201:05,8741,0070,03735
14.4Lando NorrisMcLaren MCL351:05,9081,0410,03425
15.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:06,4411,5740,53323
16.8Romain GrosjeanHaas VF-201:06,4461,5790,00531
17.40Jack AitkenWilliams FW431:06,7681,9010,32235
18.88Robert KubicaAlfa Romeo C391:06,7971,9300,02931
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:09,5984,7312,8016
20.20Kevin MagnussenHaas VF-20---3
107% najlepszego czasu: 1:09,408

Embed from Getty Images

Można by się zastanawiać, co Formuła 1 musi testować 5 dni po zakończeniu weekendu wyścigowego na tym samym torze. Jednak w tym momencie można świetnie zobaczyć, jak szybki jest świat w Królowej sportów motorowych. Wiele zespołów w tym krótkim czasie przygotowało poprawki do samochodów, które były dziś intensywnie testowane.

Pierwsze minuty sesji to klasyczne okrążenia instalacyjne, gdzie tylko Sainz i Albon wykręcili czasy okrążeń. Opóźnioną instalację na torze zaliczyli kierowcy Mercedesa, jednak nie zależało to od żadnych awarii lub problemów, po prostu mistrzowie stosowali tego poranka nieco inny program. Póki co pogoda rozpieszczała całą stawkę, gdyż nad Styrią mieliśmy czyste niebo i wysokie temperatury.

Po 30 minutach na czele znajdowali się kierowcy Red Bulla, jednak były to dopiero pierwsze, nie najmocniejsze przejazdy. W tym czasie do zatrzymania sesji doprowadził Nicholas Latifi, gdyż w jego Williamsie doszło do awarii jednostki napędowej. Początkowo próbowano usunąć samochód w czasie neutralnej wirtualizacji, ale okazało się to niemożliwe, przez co zadecydowano o czerwonej fladze.

Po kilku minutach porządkowi uprali się z Williamsem i trening wznowiono. Mocniejsze okrążenie próbował pojechać Verstappen na pośredniej mieszance ale nie poprawił czasu. Mimo wszystko Holender do momentu oddania pierwszego kompletu opon był najszybszy w stawce, za to żadnego czasu nie zaliczył Magnussen. W Haasie ewidentnie doszło do kolejnej awarii.

Pierwszym kierowcą na torze po przerwie na oddanie opon był Leclerc. Monakijczyk był w stanie wskoczyć na drugą lokatę na miękkich Pirelli. Na czele tabeli doszło do zmiany gdy na tor wyjechały Mercedesy na pośrednich oponach. Hamilton wykręcił na nich czas 1:05,208. O 3 tysięczne wolniejszy okazał się Perez, jednak na miękkich oponach. Po chwili okazało się, że czas Meksykanina został anulowany, jednak ten pojechał jeszcze jedną szybką rundę i z czasem 1:04,867 wskoczył na pierwsze miejsce.

Tuż za Perezem uplasował się Verstappen, również jadący na miękkich oponach. Dalej mieliśmy Mercedesa, jednak Srebrne Strzały zdecydowały się na użycie pośredniego ogumienia. Robert Kubica zanotował dziś 18. czas, 1,9 sekundy wolniejszy od Pereza.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 51°C
Temperatura powietrza: 29°C
Prędkość wiatru: 1,2 m/s
Wilgotność powietrza: 39%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca