F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Red Bull Ring .
Pirelli Grosser Preis der Steiermark 202012 lipca
Red Bull Ring
Długość toru: 4,326 km
Liczba okrążeń: 71
Pełny dystans: 307,146 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:02,939 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2020
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:06,957 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2018
Największa średnia prędkość wyścigu:
225,266 km/h - Valtteri Bottas (Mercedes), 2017
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB161:03,660--27
2.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:03,7030,0430,04336
3.11Sergio PerezRacing Point RP201:03,8770,2170,17443
4.18Lance StrollRacing Point RP201:04,2410,5810,36443
5.55Carlos SainzMcLaren MCL351:04,3330,6730,09245
6.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:04,3480,6880,01527
7.23Alexander AlbonRed Bull RB161:04,4370,7770,08929
8.4Lando NorrisMcLaren MCL351:04,5410,8810,10431
9.16Charles LeclercFerrari SF10001:04,7061,0460,16535
10.31Esteban OconRenault R.S.201:04,7461,0860,04032
11.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:04,7571,0970,01137
12.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:05,0501,3900,29334
13.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:05,1521,4920,10223
14.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:05,3651,7050,21336
15.63George RussellWilliams FW431:05,5881,9280,22334
16.5Sebastian VettelFerrari SF10001:05,6131,9530,02540
17.6Nicholas LatifiWilliams FW431:05,6551,9950,04249
18.20Kevin MagnussenHaas VF-201:05,7902,1300,13536
19.8Romain GrosjeanHaas VF-201:06,0962,4360,30638
20.3Daniel RicciardoRenault R.S.20---2
107% najlepszego czasu: 1:08,116

Embed from Getty Images

Max Verstappen zakończył drugą sesję treningową do Grand Prix Styrii z najlepszym czasem okrążenia przed Valtterim Bottasem i Sergio Perezem.

Druga sesja rozpoczęła się z pięciominutowym opóźnieniem, z racji dłuższych niż zakładano kwalifikacji F3, podczas których pojawiło się parę czerwonych flag. Trening nie został jednak skrócony i trwał pełne 90 minut. Główną obawą dla zespołów było potencjalne odwołanie jutrzejszych kwalifikacji przez pogodę, dlatego też wszyscy starali się przejechać jak najlepsze pojedyncze okrążenia. Nawet na oficjalnych grafikach przypomniano, że jeśli jutro kwalifikacje się nie odbędą, do startu wyścigu zostaną wzięte wyniki z tej właśnie sesji.

Kierowcy bez pośpiechu, jeden po drugim, zaczęli wyjeżdżać na tor i wykonywać niezobowiązujące czasy okrążeń. Pierwszym, który wyjechał był Romain Grosjean, który otworzył tabelę czasem 1:07,159. Szybko jednak ten wynik został pokonany przez Leclerca, a następnie Kwiata. Ostatecznie po 12 minutach najlepszym czasem błyszczał Sergio Perez z 1:05,296. Jedynymi kierowcami, którzy w tym momencie w ogóle nie wyjechali, byli Max Verstappen i Valtteri Bottas.

Wszystko to okazało się być tylko ciszą przed burzą, kiedy po 13 minutach sesji w zakręcie numer 9 rozbił się Daniel Ricciardo, wywołując czerwoną flagę. Australijczyk stracił przyczepność tylnej osi będąc w trakcie pokonywania szybkiego łuku w prawo i z dużą prędkością uderzył tyłem bolidu w bandy. Daniel opuścił samochód o własnych siłach, ale widocznie utykał.

Gdy 12 minut później samochód Ricciardo został uprzątnięty, a bariera naprawiona, kierowcy wrócili na tor. Wyjechali także Bottas oraz Verstappen, których brakowało do tej pory. Holender skarżył się jednak zespołowi na problemy z mocą silnika, wracając na chwilę do garażu na szybki reset ustawień.

Po 35 minutach sesji każdy miał już wykręcony czas oprócz Ricciardo, który był na szybkim okrążeniu w momencie wypadku. Pierwsze miejsce znów zostało zajęte przez Pereza, który zszedł do 1:04,087. W międzyczasie kilku kierowców, w tym Hamilton, Verstappen, Stroll czy Albon, miało anulowane pojedyncze okrążenia przez przekraczanie granic toru między zakrętami 9 i 10. Ten ostatni był do tego sprawcą wywieszenia żółtej flagi, kiedy wpadł w poślizg w zakręcie 3 i przez chwilę stał w poprzek toru, skąd jednak ostatecznie odjechał bez konieczności pomocy ze strony porządkowych.

Przez następne pół godziny kierowcy próbowali pokonywać najszybsze możliwe okrążenia przez obawy o odwołanie jutrzejszych kwalifikacji. Z bardzo mocnej strony pokazywali się obaj kierowcy Racing Point, którzy przez pewien czas zajmowali dwa pierwsze miejsca, jednak na 30 minut przed końcem sesji przed nimi znaleźli się Valtteri Bottas oraz Max Verstappen z najlepszym do tej pory czasem – 1:03,660.

Ostatnie 30 minut treningu zespoły poświęciły na przejazdy symulujące tempo wyścigowe i do samego końca nikt już nie poprawił czasu Verstappena. Na 15 minut przed końcem pojawiła się żółta flaga, wywołana ponownie przez Alexa Albona, który stracił przyczepność wjeżdżając w zakręt 8. Tajlandczyk znalazł się w żwirze po zewnętrznej stronie, lecz zdołał z niego wyjechać.

Ostatecznie za Maksemem uplasował się Bottas oraz dwa bolidy Racing Point, za którymi na piątym miejscu znalazł się Carlos Sainz. Dla Ferrari szykuje się kolejny niepewny weekend, z Leclerkiem na 9, a Vettelem na 16 miejscu. Zespołem, który zdecydowanie odbiega reszty stawki zdawał się być Haas z samochodami na ostatnich dwóch miejscach.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,3 m/s
Wilgotność powietrza: 33%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca