F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Pirelli British Grand Prix 20202 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,093 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Opis wyścigu  [  T-  |  T+  ]
Po nie za długiej przerwie wracamy do kolejnych maratonów z Formułą 1. Tym razem czekają nas dwa weekendy na torze Silverstone. Pierwszy z nich zapewnił nam niesamowitą końcówce zawodów.

Start bez kraks
Sam start przebiegł w bojowej, ale uczciwej atmosferze, żaden z kierowców nie ucierpiał na pierwszych zakrętach. Lewis Hamilton ruszył nieco słabiej, ale dojazd do pierwszego wirażu był na tyle krótki, że Bottas nie miał szans ataku. Dobrze ruszył Verstappen, ale przez zamieszanie musiał się bronić przed Leclerkiem.

O ile sam start był czysty, o tyle po jednym kółku mieliśmy już ogłoszoną neutralizację z powodu incydentu pomiędzy Magnussenem i Albonem. Kierowca Red Bulla wciskał się na wewnętrzną Duńczyka, ale ten nie zostawił ani centymetra miejsca, uderzył w Albona i wyleciał w bariery. Sam Red Bull wytrzymał uderzenie i pojechał dalej.

Za czołówką start przeniósł pewne przetasowania. Sainz wspiął się na piąte miejsce, a Ricciardo na szóste. Spadł za to Norris, na siódmą lokatę i Stroll, na ósmą. Za to po neutralizacji Albon zjechał po twarde opony, by próbować swoich sił w walce strategicznej.

Spokojna jazda, incydent Kwiata
Do trzynastego okrążenia walka na torze przebiegała dość leniwie i niewiele się działo, do momentu nagłego i dziwnego incydentu Kwiata w łukach Maggots, Becketts. Rosjanin stracił panowanie nad samochodem i z ogromną prędkością uderzył w ścianę. Samochód uległ niemal doszczętnego zniszczenia, ale kierowcy nic się nie stało i poza ogromnymi nerwami, Kwiat wyszedł cało z opresji.

Na pierwszym okrążeniu neutralizacji większość stawki zjechała po nowe twarde opony, a na kolejny zjechali kierowcy, którzy nie zrobili tego wcześniej, poza Grosjeanem. Wszyscy założyli twarde opony, a jedyna zamiana miejsc nastąpiła pomiędzy Oconem i Vettelem, Niemiec podskoczył o jedną lokatę.

Po neutralizacji do zaciętej walki doszło pomiędzy Ricciardo, a zawodnikami McLarena. Raz to Renault atakowało McLarena, a po chwili musiało się bronić. Po bardzo ładnej walce Ricciardo musiał ustąpić Norrisowi, przy okazji zatrzymując atakującego Strolla. Kolejną przeszkodą stał się Grosjean, który jeszcze nie zmieniał opon. Po kilku okrążeniach i dość agresywnej obronie Francuza oba McLareny uporały się z Haasem. Nieco dalej Ocon odzyskał pozycję od Vettela i naciskał na Strolla.

Nie był to wyścig, który trzymał nas w napięciu od startu do mety. Na kolejnych okrążeniach wiele się nie działo, poza pit stopem Grosjeana i atakiem Gasly'ego na Vettela. Atakiem udanym, po którym Francuz wskoczył na dziesiąte miejsce.

Horrory na ostatnich kilometrach
Jednak mamy nadzieję, że nuda przez większość wyścigu nie skłoniła nikogo do wyłączenia transmisji. Ostatnie kółka były prawdziwym horrorem. U Bottasa doszło do awarii lewej przedniej opony, co było tylko zwiastunem dalszych problemów u innych zawoników. Fin wypadł poza czołową dziesiątkę gdyż musiał zmienić przebite ogumienie. W tym czasie Ricciardo uporał się z Norrisem i dobierał się do Sainza, ale u Hiszpana również doszło do awarii.

Gdyby tego było mało, na ostatnim kółku opony poddały się również u Hamiltona. I wykorzystał by to Verstappen... Gdyby nie wezwano go wcześniej na zmianę opon i próbę walki o najszybsze kółko. Walka się udała, ale przez to Max nie wygrał w dzisiejszym Grand Prix.

Warto odnotować również wyprzedzanie Gasly'ego i Albona na Strollu. Vettel ostatecznie zgarnął ostatni punkt, walcząc z Bottasem.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 21°C
Prędkość wiatru: 2,6 m/s
Wilgotność powietrza: 45%
Sucho

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca