F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Pirelli British Grand Prix 20202 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,093 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 1  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.33Max VerstappenRed Bull RB161:27,422--27
2.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:27,8960,4740,47427
3.18Lance StrollRacing Point RP201:28,0040,5820,10822
4.23Alexander AlbonRed Bull RB161:28,1290,7070,12524
5.16Charles LeclercFerrari SF10001:28,2210,7990,09222
6.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:28,5191,0970,29829
7.31Esteban OconRenault R.S.201:28,5591,1370,04026
8.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:28,5751,1530,01622
9.27Nico HulkenbergRacing Point RP201:28,5921,1700,01723
10.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:28,8681,4460,27621
11.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:28,9091,4870,04124
12.55Carlos SainzMcLaren MCL351:28,9881,5660,07924
13.4Lando NorrisMcLaren MCL351:28,9901,5680,00222
14.20Kevin MagnussenHaas VF-201:29,5322,1100,54223
15.8Romain GrosjeanHaas VF-201:29,5762,1540,04425
16.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:29,7462,3240,17024
17.63George RussellWilliams FW431:29,8992,4770,15323
18.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:29,9252,5030,02617
19.6Nicholas LatifiWilliams FW431:30,7033,2810,77820
20.5Sebastian VettelFerrari SF1000---2
107% najlepszego czasu: 1:33,542

Embed from Getty Images

Max Verstappen wykonał najszybszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone. Za nim uplasowali się Lewis Hamilton oraz Lance Stroll. Poważne problemy techniczne podczas sesji dotknęły Sebastiana Vettela, który nie przejechał ani jednego pomiarowego okrążenia.

Dosłownie na minuty przed rozpoczęciem sesji Racing Point oficjalnie ogłosiło to o czym od co najmniej kilku godzin wielu ludzi śledzących F1 było przekonanych, mianowicie że to Nico Hulkenberg zastąpi Sergio Pereza podczas tego weekendu. Niemiecki kierowca pierwszy raz pojawił się na torze już po 13 minutach od wywieszenia zielonej flagi.

Początek sesji rozpoczął się bardzo leniwie, w pierwszych minutach większość stawki wyjechała na tor na swoje okrążenia instalacyjne. Kilka zespołów, w tym chociażby Mercedes czy McLaren, wysłało swoje auta stosując różne sposoby pomiarów przepływu powietrza, takie jak farba na skrzydłach czy specjalne montowane stelaże z czujnikami.

Po 15 minutach pierwszym kierowcą, który wykonał pełne okrążenie pomiarowe był Kimi Raikkonen. Fin na twardych oponach wykręcił 1:32,661, by na kolejnym kółku zejść do 1:31,5. Kierowca Alfy Romeo szybko jednak oddał miejsce na szczycie tabeli, ponieważ Lando Norris, napędzany zapewne nowym malowaniem swojego kasku, na pośredniej mieszance uzyskał czas 1:29,439s.

Po 24 minutach sesji nastąpiły dwa incydenty, oba wywołane przez kierowców Alfy Romeo. Najpierw Raikkonen stracił przyczepność tylnej osi podczas przejazdu przez nawrót Luffield i wylądował w żwirowej pułapce, jednak udało mu się z niej wydostać i kontynuować jazdę. Antonio Giovinazzi miał mniej szczęścia. Podczas przejazdu przez krętą sekcję Becketts wpadł w poślizg, a powierzchnia jego twardych opon została dosłownie rozerwana. Podczas powrotu do boksów, opony Włocha dezintegrowały się dalej zostawiając na torze kawałki gumy, przez co podjęto decyzję o wywieszeniu czerwonej flagi. W międzyczasie Max Verstappen wykonał najszybsze okrążenie sesji do tej pory, 1:29,192.

Podczas okresu czerwonej flagi złe wieści nadeszły z garażu Sebastiana Vettela. Okazało się, że pojawiły się problemy z chłodzeniem turbo, przez co mechanicy Ferrari zostali zmuszeni do rozłożenia samochodu i szansa powrotu Niemca na tor podczas tej sesji treningowej spadła do zera.

39 minut po wystartowaniu treningu, na torze ponownie pojawiła się zielona flaga i kierowcy ponownie wyjechali na tor, od razu celując w uzyskiwanie czasów. Przez kilka minut pierwsze miejsce w tabeli zmieniało się kilka razy, by ostatecznie na jej szczycie pojawili się kierowcy Mercedesa, z najlepszym czasem Lewisa Hamiltona na miękkiej mieszance w postaci 1:28,343. Na trzecim miejscu, pół sekundy wolniejszy, był Verstappen, jednak jego czas wykonany został na twardej mieszance.

Druga runda pojedynku o najlepszy czas nastąpiła na pół godziny przed zakończeniem treningu. Hamilton i Verstappen zmienili opony, Brytyjczyk tym razem założył pośrednią mieszankę, a Holender miękką. Hamilton poprawił swój najlepszy czas, pomimo jazdy na twardszych oponach niż wcześniej, ale to kierowca Red Bulla wskoczył na pierwsze miejsce z wynikiem 1:27,422, wyprzedzając Lewisa o ponad 0,4s. Za ich plecami na trzecim miejscu uplasował się Lance Stroll z czasem 1:28,0, używając tej samej mieszanki co kierowca Mercedesa.

Do końca sesji zawodnicy testowali dłuższe przejazdy i kolejność w czołówce nie uległa zmianie, obyło się też bez kolejnych incydentów lub żółtych flag.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 32°C
Prędkość wiatru: 1,4 m/s
Wilgotność powietrza: 29%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca