F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Sezon 2020
GP Austrii
GP Styrii
GP Węgier
GP Wielkiej Brytanii
GP 70-lecia
GP Hiszpanii
GP Belgii
GP Włoch
GP Toskanii
GP Rosji
GP Eifelu
GP Portugalii
GP Emilii-Romanii
GP Turcji
GP Bahrajnu
GP Sakhiru
GP Abu Zabi
Strona główna sezonu 2020
Klasyfikacje generalne 2020
Statystyki z sezonu 2020

  Wszystkie sezony
2024  2023  2022  2021  2020  2019  2018  2017  2016  2015  2014  2013  2012  2011  2010  2009  2008  2007  2006  2005  2004  2003  2002  2001  2000  1999  1998  1997  1996  1995  1994  1993  1992  1991  1990  1989  1988  1987  1986  1985  1984  1983  1982  1981  1980  1979  1978  1977  1976  1975  1974  1973  1972  1971  1970  1969  1968  1967  1966  1965  1964  1963  1962  1961  1960  1959  1958  1957  1956  1955  1954  1953  1952  1951  1950
Jaśniejszym kolorem oznaczone sezony, w których nie było GP
na torze Silverstone.
Pirelli British Grand Prix 20202 sierpnia
Silverstone Circuit
Długość toru: 5,891 km
Liczba okrążeń: 52
Pełny dystans: 306,227 km
Poprzednie rekordy na tej wersji toru:
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:25,093 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019
Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
Największa średnia prędkość wyścigu:
226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019
<< pop. GP na tym torze  |  nast. GP na tym torze >><< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>
  Sesja treningowa 2  [  T-  |  T+  ]
P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.18Lance StrollRacing Point RP201:27,274--29
2.23Alexander AlbonRed Bull RB161:27,3640,0900,09013
3.77Valtteri BottasMercedes W11 EQ Performance1:27,4310,1570,06730
4.16Charles LeclercFerrari SF10001:27,5700,2960,13930
5.44Lewis HamiltonMercedes W11 EQ Performance1:27,5810,3070,01127
6.55Carlos SainzMcLaren MCL351:27,8200,5460,23935
7.27Nico HulkenbergRacing Point RP201:27,9100,6360,09028
8.10Pierre GaslyAlphaTauri AT011:27,9970,7230,08731
9.3Daniel RicciardoRenault R.S.201:28,1120,8380,11530
10.7Kimi RaikkonenAlfa Romeo C391:28,1590,8850,04735
11.4Lando NorrisMcLaren MCL351:28,1690,8950,01026
12.31Esteban OconRenault R.S.201:28,2190,9450,05035
13.99Antonio GiovinazziAlfa Romeo C391:28,2560,9820,03731
14.33Max VerstappenRed Bull RB161:28,3901,1160,13423
15.26Daniił KwiatAlphaTauri AT011:28,4261,1520,03629
16.8Romain GrosjeanHaas VF-201:28,5641,2900,13827
17.63George RussellWilliams FW431:28,7711,4970,20726
18.5Sebastian VettelFerrari SF10001:28,8601,5860,08923
19.20Kevin MagnussenHaas VF-201:28,8981,6240,03827
20.6Nicholas LatifiWilliams FW431:29,9582,6841,06035
107% najlepszego czasu: 1:33,383

Embed from Getty Images

Lance Stroll zakończył drugi trening do Grand Prix Wielkiej Brytanii z najszybszym czasem okrążenia. Kolejny w tabeli jest Alexander Albon, który rozbił swój bolid w zakręcie Stowe.

Pierwszymi kierowcami na torze byli Daniel Ricciardo z Renault oraz Daniił Kwiat z AlphaTauri. Australijczyk otworzył zestawienie wyników w drugiej piątkowej sesji z wynikiem 1:30,518. Po dziesięciu minutach do akcji wkroczyło Ferrari i pozycję lidera objął Charles Leclerc (1:28,773) na pośrednim zestawie opon. Wkrótce jednak Monakijczyk miał nietypowy incydent w zakręcie numer cztery, gdzie przy bardzo niskiej prędkości obrócił swój bolid o 180 stopni i znalazł się na poboczu, powodując żółtą flagę.

Tymczasem Sebastian Vettel, który realizował dłuższy przejazd nadrabiając straty z pierwszego treningu, zmagał się z Nicholasem Latifim blokującym mu przejazd na torze. Mimo to Niemiec w podobny sposób zachował się wobec Pierre'a Gasly, na co Francuz zwrócił uwagę w przekazie radiowym. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji do głosu doszedł Red Bull na pośrednich zestawach, najpierw z Maksem Verstappenem (1:28,390), a później z Alexandrem Albonem (1:28,174). Mimo dwóch pierwszych miejsc, zawodnicy niemal jednogłośnie skarżyli się na dużą podsterowność RB16.

Następnym kierowcą z czołówki na pozycji lidera był Valtteri Bottas, który na oponach oznaczonych żółtym kolorem wykręcił wynik 1:27,731. Spore problemy z poskładaniem kółka miał Hamilton, który pierwszą szybką próbę porzucił po szerokim wyjeździe w jednym z wolnych zakrętów. Z kolei Vettel wrócił do garażu, zwracając uwagę na luźny element przemieszczający się w kokpicie Ferrari SF1000.

Czterdzieści minut po rozpoczęciu sesji przejazd na miękkich oponach rozpoczął Alexander Albon, który odzyskał pozycję lidera z czasem lepszym od Bottasa o 0,367 sekundy. Szczęście Tajlandczyka nie trwało jednak długo, ponieważ chwilę później najszybszym kierowcą na torze został Lance Stroll z wynikiem 1:27,274. Wkrótce na szybkie przejazdy z oponami w czerwonym kolorze zdecydowała się cała czołówka. Próba Verstappena została jednak popsuta przez Romaina Grosjeana, który przyblokował go w sekwencji Maggots-Becketts. Poirytowany Holender zrównał się z Francuzem i pogroził mu pięścią, natomiast kierowca Haasa bronił się przez radio, że nie zrobił tego celowo i określił zachowanie Maksa jako dziecinne.

Na półmetku treningu na torze wywieszono czerwoną flagę po wypadku Alexandra Albona. Kierowca Red Bulla wypadł z toru w zakręcie Stowe, gdzie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi, obrócił się i uderzył całą lewą stroną w stalowe bariery. Tajlandczyk połamał zawieszenie obu kół, a także uszkodził podłogę.

Trzydzieści pięć minut przed zakończeniem jazd, kierowcy powrócili do akcji. Incydent Albona uniemożliwił dokończenie serii szybkich okrążeń i zawodnicy wyjechali na tor na realizację symulacji wyścigu. Wyjątkiem był Lewis Hamilton, który otrzymał miękki zestaw, lecz w trakcie swojej próby postanowił odpuścić po zbyt szerokim wyjeździe w Vale. W samej końcówce piruet w piętnastym wirażu zaliczył Nicholas Latifi, który znalazł się tyłem do kierunku jazdy i wylądował w żwirowej pułapce. Reprezentant Williamsa był jednak w stanie wrócić na tor.

Na czele drugi tabeli trening zakończył Lance Stroll z Racing Point przed Alexandrem Albonem (+0,090), Valtterim Bottasem (+0,157), Charlesem Leclerkiem (+0,296) oraz Lewisem Hamiltonem (+0,307). Czternasty był Max Verstappen, natomiast osiemnasty Sebastian Vettel, lecz w ich przypadku nie doszło do realizacji najszybszego przejazdu.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho


Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!
<< pop. GP w kolejności  |  nast. GP w kolejności >>  |  ^


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca