|
|
|
|
|
|
Pirelli British Grand Prix 2020 | 2 sierpnia |
|
|
|
|
|
Poprzednie rekordy na tej wersji toru: | |
Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne: 1:25,093 - Valtteri Bottas (Mercedes), 2019 |
|
Najszybsze okrążenie wyścigu: 1:27,369 - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
|
Największa średnia prędkość wyścigu: 226,441 km/h - Lewis Hamilton (Mercedes), 2019 |
| |
Sesja treningowa 2 [ T- | T+ ]
|
| | | | | P. | Nr | Kierowca | Bolid | Opony | Czas okr. | Strata | Odstęp | Okr. |
|
1. | 18 | Lance Stroll | Racing Point RP20 | | 1:27,274 | - | - | 29 |
2. | 23 | Alexander Albon | Red Bull RB16 | | 1:27,364 | 0,090 | 0,090 | 13 |
3. | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:27,431 | 0,157 | 0,067 | 30 |
4. | 16 | Charles Leclerc | Ferrari SF1000 | | 1:27,570 | 0,296 | 0,139 | 30 |
5. | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes W11 EQ Performance | | 1:27,581 | 0,307 | 0,011 | 27 |
6. | 55 | Carlos Sainz | McLaren MCL35 | | 1:27,820 | 0,546 | 0,239 | 35 |
7. | 27 | Nico Hulkenberg | Racing Point RP20 | | 1:27,910 | 0,636 | 0,090 | 28 |
8. | 10 | Pierre Gasly | AlphaTauri AT01 | | 1:27,997 | 0,723 | 0,087 | 31 |
9. | 3 | Daniel Ricciardo | Renault R.S.20 | | 1:28,112 | 0,838 | 0,115 | 30 |
10. | 7 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo C39 | | 1:28,159 | 0,885 | 0,047 | 35 |
11. | 4 | Lando Norris | McLaren MCL35 | | 1:28,169 | 0,895 | 0,010 | 26 |
12. | 31 | Esteban Ocon | Renault R.S.20 | | 1:28,219 | 0,945 | 0,050 | 35 |
13. | 99 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo C39 | | 1:28,256 | 0,982 | 0,037 | 31 |
14. | 33 | Max Verstappen | Red Bull RB16 | | 1:28,390 | 1,116 | 0,134 | 23 |
15. | 26 | Daniił Kwiat | AlphaTauri AT01 | | 1:28,426 | 1,152 | 0,036 | 29 |
16. | 8 | Romain Grosjean | Haas VF-20 | | 1:28,564 | 1,290 | 0,138 | 27 |
17. | 63 | George Russell | Williams FW43 | | 1:28,771 | 1,497 | 0,207 | 26 |
18. | 5 | Sebastian Vettel | Ferrari SF1000 | | 1:28,860 | 1,586 | 0,089 | 23 |
19. | 20 | Kevin Magnussen | Haas VF-20 | | 1:28,898 | 1,624 | 0,038 | 27 |
20. | 6 | Nicholas Latifi | Williams FW43 | | 1:29,958 | 2,684 | 1,060 | 35 |
| |
107% najlepszego czasu: 1:33,383 |
|
| Embed from Getty Images
Lance Stroll zakończył drugi trening do Grand Prix Wielkiej Brytanii z najszybszym czasem okrążenia. Kolejny w tabeli jest Alexander Albon, który rozbił swój bolid w zakręcie Stowe.
Pierwszymi kierowcami na torze byli Daniel Ricciardo z Renault oraz Daniił Kwiat z AlphaTauri. Australijczyk otworzył zestawienie wyników w drugiej piątkowej sesji z wynikiem 1:30,518. Po dziesięciu minutach do akcji wkroczyło Ferrari i pozycję lidera objął Charles Leclerc (1:28,773) na pośrednim zestawie opon. Wkrótce jednak Monakijczyk miał nietypowy incydent w zakręcie numer cztery, gdzie przy bardzo niskiej prędkości obrócił swój bolid o 180 stopni i znalazł się na poboczu, powodując żółtą flagę.
Tymczasem Sebastian Vettel, który realizował dłuższy przejazd nadrabiając straty z pierwszego treningu, zmagał się z Nicholasem Latifim blokującym mu przejazd na torze. Mimo to Niemiec w podobny sposób zachował się wobec Pierre'a Gasly, na co Francuz zwrócił uwagę w przekazie radiowym. Po dwudziestu minutach od rozpoczęcia sesji do głosu doszedł Red Bull na pośrednich zestawach, najpierw z Maksem Verstappenem (1:28,390), a później z Alexandrem Albonem (1:28,174). Mimo dwóch pierwszych miejsc, zawodnicy niemal jednogłośnie skarżyli się na dużą podsterowność RB16.
Następnym kierowcą z czołówki na pozycji lidera był Valtteri Bottas, który na oponach oznaczonych żółtym kolorem wykręcił wynik 1:27,731. Spore problemy z poskładaniem kółka miał Hamilton, który pierwszą szybką próbę porzucił po szerokim wyjeździe w jednym z wolnych zakrętów. Z kolei Vettel wrócił do garażu, zwracając uwagę na luźny element przemieszczający się w kokpicie Ferrari SF1000.
Czterdzieści minut po rozpoczęciu sesji przejazd na miękkich oponach rozpoczął Alexander Albon, który odzyskał pozycję lidera z czasem lepszym od Bottasa o 0,367 sekundy. Szczęście Tajlandczyka nie trwało jednak długo, ponieważ chwilę później najszybszym kierowcą na torze został Lance Stroll z wynikiem 1:27,274. Wkrótce na szybkie przejazdy z oponami w czerwonym kolorze zdecydowała się cała czołówka. Próba Verstappena została jednak popsuta przez Romaina Grosjeana, który przyblokował go w sekwencji Maggots-Becketts. Poirytowany Holender zrównał się z Francuzem i pogroził mu pięścią, natomiast kierowca Haasa bronił się przez radio, że nie zrobił tego celowo i określił zachowanie Maksa jako dziecinne.
Na półmetku treningu na torze wywieszono czerwoną flagę po wypadku Alexandra Albona. Kierowca Red Bulla wypadł z toru w zakręcie Stowe, gdzie dwukrotnie złapał uślizg tylnej osi, obrócił się i uderzył całą lewą stroną w stalowe bariery. Tajlandczyk połamał zawieszenie obu kół, a także uszkodził podłogę.
Trzydzieści pięć minut przed zakończeniem jazd, kierowcy powrócili do akcji. Incydent Albona uniemożliwił dokończenie serii szybkich okrążeń i zawodnicy wyjechali na tor na realizację symulacji wyścigu. Wyjątkiem był Lewis Hamilton, który otrzymał miękki zestaw, lecz w trakcie swojej próby postanowił odpuścić po zbyt szerokim wyjeździe w Vale. W samej końcówce piruet w piętnastym wirażu zaliczył Nicholas Latifi, który znalazł się tyłem do kierunku jazdy i wylądował w żwirowej pułapce. Reprezentant Williamsa był jednak w stanie wrócić na tor.
Na czele drugi tabeli trening zakończył Lance Stroll z Racing Point przed Alexandrem Albonem (+0,090), Valtterim Bottasem (+0,157), Charlesem Leclerkiem (+0,296) oraz Lewisem Hamiltonem (+0,307). Czternasty był Max Verstappen, natomiast osiemnasty Sebastian Vettel, lecz w ich przypadku nie doszło do realizacji najszybszego przejazdu.
Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 47°C
Temperatura powietrza: 35°C
Prędkość wiatru: 3,9 m/s
Wilgotność powietrza: 30%
Sucho
| |
| |
|
|
| |
|
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|